K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2013, 17:02   #11
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Politikerne fornægter jo i den grad virkeligheden!

I politikernes, og resten af "menings-Danmarks", verden er der ikke noget der hedder kronisk sygdom, uendelige afklaringsforløb, systematisk nedbrydning af borgere for max statrefusion eller LANGTIDSPARKERING PÅ KONTANTHJÆLP!

Så længe politikerne og resten af Danmark ikke anerkender hvordan deres lovgivninger og reformer dagligt bliver misbrugt og mistolket til kommunernes økonomiske fordel,vil der ikke være vilje til at ophæve denne her totalt
latterlige, gammeldags og urimelige lov om gensidig forsørgerpligt.

Skal vi også tilbage til Stavnsbåndet?

Det er vi allerede, idet syge og andre udsatte er stavnsbundne til herremanden, Systemet, der har hånd-og halsret over bønderne, Borgeren.

Hvad er det dog for et samfund der lader sine svageste borgere betale prisen for resten af befolkningens forbrugs-fest?

For jeg var da ikke inviteret til den fest. Da resten af Danmark festede løs for friværdien, var jeg også i afklaringsforløb.

Jeg er stadig ikke afklaret.

Min pointe er:

Så længe politikerne fastholder deres blinde tro på, at "kontanthjælp er en midlertidig ydelse" og bliver brugt som en midlertidig ydelse, vil der ikke ske forandring.

Lever politikerne virkelig i en verden, hvor de bilder sig ind, at folk kun er på kontanthjælp mellem 3-6 måneder, og så er de i job igen?

Eller tror de, at fordi de har lavet begrænsning på sygedagpenge-perioden, så bliver borgere mirakuløst raske, når de så har modtaget den fabelagtige afklarings- indsats fra Jobcenteret, som politikerne så må tro bliver gennemført indenfor de 3-6 måneder som en midlertidig ydelse i min verden bør være?

Såfremt man kunne forvente, at man fik afklaret sin fremtidige beskæftigelse indenfor sygedagpenge-perioden, eller senest efter periodens ophør og tre måneder frem på kontanthjælp, så kunne det jo være gensidig forsørgerpligt ikke ville være så fuldstændigt ødelæggende for danske familier, som den nuværende situation gør.

Er de fuldstændig rablende alle de mennesker inde på Christiansborg?!

For så kunne det være de skulle overveje at trække et nr i arbejdsløshed-køen, og lade os der ved virkeligheden byder komme til og ændre på tingenes tilstand.

Så kunne diverse politikere, embedsfolk og meningsdannere også få afprøvet deres tyrker-tro på deres naive tilgang til hvordan systemet arbejder i virkelighedens verden!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 23:03   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Vi her i familien går fra hinanden, da vi ellers skal leve for under 6000 kr. og det er ikke kun til mad, men de 6000 skal dække husleje, daginstitutioner til 3 børn, el, vand, varme, tøj, medicin osv... Og vi er 5 i familien.
Da jeg var på kh, alene med 2 børn, fik jeg fuld friplads til mine børns institutionspladser, og jeg fik en pæn del boligsikring.

Vil i ikke også kunne få det, med så lav en indkomst?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 13:17   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ikke nok med at det ødelægger hele familier....men det går desværre og ud over folks helbred...

Bare vent og se....det bliver sååå meget dyrere for samfundet end de penge de spare....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 13:49   #14
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Jeg som troede at i 2013 at det gik i den anden retning, hvor folk blev behandlet som individer.

jeg vil hellere have begge ben savet af med en rusten sav, end jeg vil have lommepenge af en kvinde hehe

Sidst redigeret af hejhejhej; 26-11-2013 kl. 14:05.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 15:04   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror nok det er lige meget om man er mand eller kvinde...der er nok ikke nogen som vil synes om at stå med hånden fremme og være afhængig af andre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 15:55   #16
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Da jeg var på kh, alene med 2 børn, fik jeg fuld friplads til mine børns institutionspladser, og jeg fik en pæn del boligsikring.

Vil i ikke også kunne få det, med så lav en indkomst?
Jo det vil vi kunne få, hvis vi splitter familien op og tager hvert et af vores fælles børn, så vil der nok blive udbetalt boligsikring, friplads til hver vores lille familie osv.. Men børnenes far vil ingenting kunne få, da han tjener en okay løn, men han har også store udgifter.. Men vi får ingenting hvis vi bliver sammen, for børnenes far skal jo forsørge os :/
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 23:14   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Vi har 2 eksperter med hvert sit skudsmål for, hvordan dette gr.søgsmål vil forløbe:

Citat:
Der er et gruppesøgsmål på vej mod staten, og Kirsten Ketscher vurderer, at der er gode chancer for at vinde.

”Hvis sagen bliver lagt ordentligt op, så kan man efter min opfattelse vinde allerede i Højesteret, men hvis ikke, så er jeg ret overbevist om, at man vinder ved Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol,” siger hun.
og

Citat:
Nina von Hielmcrone, lektor i socialret ved Aalborg Universitet, tør ikke gætte på, hvordan det vil gå gruppesøgsmålet. Hun vurderer dog, at der er mindre sandsynlighed for at få ret i, at reformen er grundlovsstridig. Der er nemlig sket noget siden, at loven i 2002 blev underkendt.
http://jyllands-posten.dk/indland/EC...od-grundloven/

K.K.: professor i socialret ved Københavns Universitet.

Mine fremhævninger.

Håber så på at det bliver K.K., der hjælper med at fremlægge sagen. Og den bliver prøvet hele vejen til Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol, det skulle bare mangle.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension