K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 18:35   #161
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det jeg ikke kan forstå er at der er så mange der synes det er helt i orden. For det er disse 2.500 der i pressen tegner borgere på fleksordning. Og det er det der vil blive brugt mod jer i en debat, hver eneste gang.

Selv om vi jo godt ved at der er 62.000 fleksjobbere for hvem det ikke er sådan.

Det er det samme som at det for et par uger siden i en undersøgelse lavet DA, at der er 2.000 førtidspensionister der arbejder fuld tid. Og der må man da også spørge sig selv om det er muligt at arbejde fuld tid og få førtidspension ved siden af?

Jeg tvivler, og jeg vil tro at disse 2.000 næsten med sikkerhed alle har fået deres pension stillet i bero. Men det skriver man ikke i nyhederne, man lader det se ud som om at førtidspensionister, kan arbejde som de har lyst og hæve pension samtidig.

Dette er begge dele til skade for debatten, og begge dele skader henholdsvis den almindelige førtidspensionist og den almindelige fleksjobber.

Det er ikke hvad disse mennesker har ud af det der bekymre mig, men den konsekvens det har for alle fleksjobbere og førtidspensionisten. For det er nemlig os alle, og ikke bare de få der skal leve med mistroen, misundelsen og fordommene.

Jeg tror det er vigtigt med selvjustits, og at vi også tør kritisere indenfor egne rækker.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 28-08-2010 kl. 18:38.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 18:47   #162
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Det jeg ikke kan forstå er at der er så mange der synes det er helt i orden. For det er disse 2.500 der i pressen tegner borgere på fleksordning. Og det er det der vil blive brugt mod jer i en debat, hver eneste gang.

Selv om vi jo godt ved at der er 62.000 fleksjobbere for hvem det ikke er sådan.

Det er det samme som at det for et par uger siden i en undersøgelse lavet DA, at der er 2.000 førtidspensionister der arbejder fuld tid. Og der må man da også spørge sig selv om det er muligt at arbejde fuld tid og få førtidspension ved siden af?

Jeg tvivler, og jeg vil tro at disse 2.000 næsten med sikkerhed alle har fået deres pension stillet i bero. Men det skriver man ikke i nyhederne, man lader det se ud som om at førtidspensionister, kan arbejde som de har lyst og hæve pension samtidig.

Dette er begge dele til skade for debatten, og begge dele skader henholdsvis den almindelige førtidspensionist og den almindelige fleksjobber.

Det er ikke hvad disse mennesker har ud af det der bekymre mig, men den konsekvens det har for alle fleksjobbere og førtidspensionisten. For det er nemlig os alle, og ikke bare de få der skal leve med mistroen, misundelsen og fordommene.

Jeg tror det er vigtigt med selvjustits, og at vi også tør kritisere indenfor egne rækker.



Ragdoll
Jeg har ikke noget imod selvjustits overhovedet. Og jeg synes også, det er rimeligt nok, at der er sat et loft over tilskuddet. Men jeg synes, det er ærgerligt, hvis reglerne skal sættes af pressen. At fordi pressen skriver sådan og sådan og glemmer at nævne væsentlige fakta, så skal man ind og ændre i fleksjobordningen til skade for alle. Det synes jeg er dumt.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 20:00   #163
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg har ikke noget imod selvjustits overhovedet. Og jeg synes også, det er rimeligt nok, at der er sat et loft over tilskuddet. Men jeg synes, det er ærgerligt, hvis reglerne skal sættes af pressen. At fordi pressen skriver sådan og sådan og glemmer at nævne væsentlige fakta, så skal man ind og ændre i fleksjobordningen til skade for alle. Det synes jeg er dumt.
Netop min pointe! I Danmark er loven ikke tredelt, men firdelt, den lovgivende, den dømmende, den udøvende magt og så pressen.
Desværre passer det godt ind i regeringens planer at pressen skriver som de skriver, og derfor kan de uden de store protester gennemføre nedskæringer som rammer alle.

Jeg kom til for nogle år siden, at se et naturprogram, om myrer, nogen små djævle de fleste af os gerne ville være foruden. Jeg kan ikke huske hvilken art det drejede sig om, men i samme område, huserede også hærmyrer, der en gang om året starter en stor vandring, hvor de spiser og dræber alt hvad det støder på undervejs.
Vores myrekoloni var temmelig fredelig indtil hærmyrerne kom og overrendte boet og spiste alt fra æg til larver og dræbte alle de voksne myrer.
Programmet mindede mest af alt om en krigsfilm eller en gammel western, hvor uskyldige landsbyboere bliver overrendt af lovløse forbrydere, det var så godt filmet at man så de enkelte myrer kæmpe en forgæves kamp mod de meget større hærmyrer, som en efter en slog vores myrer ihjel. Det var filmet helt tæt på. Man sad og nærmest græd over de døde og heppede på de der stadig kæmpede.

Det jeg ville sige med denne lille historie er, at alt, selv myrer kan fremstilles som sympatiske eller det modsatte, alt efter hvad det er man vil opnå. Og reelt set fulgte begge arter af myrer blot det forudprogrammerede program som deres DNA, påbød dem. Og derfor var der ingen skurke og ingen landsbybeboere, men så let er det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 17:24   #164
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fleksjob skal ikke være en skraldespand
Ester Larsen


Det Centrale Handicapråd er bekymret over kritikken af fleksjobordningen, da mange mennesker med funktionsnedsættelse har gavn af ordningen. Rådet opfordrer til, at kommunerne bruger fleksjob korrekt.


http://www.dknyt.dk/wphorum/index.php?id=4015
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 20:19   #165
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Fleksjob skal ikke være en skraldespand
Ester Larsen


Det Centrale Handicapråd er bekymret over kritikken af fleksjobordningen, da mange mennesker med funktionsnedsættelse har gavn af ordningen. Rådet opfordrer til, at kommunerne bruger fleksjob korrekt.


http://www.dknyt.dk/wphorum/index.php?id=4015
Og jeg vil da gerne opfordre aviserne til at holde op med at trykke, stærkt farvede og misvisende artikler, som er beregnet netop på at skave misundelse og ændring af reglerne, på grund af nogle få stykker, men rammer bredt alle der er under en ordning.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 21:23   #166
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Kanon god debat

Kanon god debat der kører herinde, men også en debat der viser beskæftigelsministeren har opnået det hun ville. Der ses en vis splittelse både i befolkningen, såvel som mellem forskellige grupper på overførselsindkomst.

Rent politisk er der over tid sket en drastisk ændring af landets socialpolitik:

1) 2003 nedlægges socialministeriet og kontanthjælp, førtidspesion, ledighedsydelse og sygedagpenge overføres til beskæftigelsesministeriet.

2) 01.01.2003 indtræder en pensionsreform, man ønskede færre på FTP i 2002
ca. 36.000 personer. Modsat nu ca. 15.000

3) ændring i reglerne for løn og løntilskud til fleksjobbere.

4) 01.07.2007 Personer på ledighedsydelse får retskrav på anden aktør, hvis kommunen efter 6 måneder indenfor 9 måneder ikke har skaffet et fleksjob. Efter 12 måneder skal sagen videregives.

Pesoner der har arbejdet på deltid og visiteres til fleksjob efter denne dato kan kun tilbydes deltids fleksjob.

5) pr. 04.01, 2010 Alle på ledighedsydelse "skal have tilbud" om 10 timers aktivering pr, uge

Et aktiveringsforløb kan bestå af 8 ugers vejledning og 4 ugers praktik. I den periode modtager kommunen 65% refusion på ledighedsydelsen, modsat 35% ved ingen aktivering. Forskel ca 1100,00 kr. pr uge.
Jeg har set ugepriser for aktivering på 480,00 kr. hvoaf staten betal 50%. = 240,00 kr. for kommunen = 860,00 kr i overskud.

Med en sådan pris er der ikke penge f.eks til jobkonsulent, timepris i følge kommunernes landsforening ca. 850,00 kr.

Dette tilbageblik for at give et indblik i en proces, der har strammet vilkårene for fleksjobbere og processen er ikke slut.

Det var også derfor jeg prøvede på at påvise de tanker der er fremsat af folketingspolitikkere omkring fremtidig aflønning.

Grundtanken bag fleksjobordningen var oprindelig om man nu arbejde 18 timer eller 37 timer, så ydede den enkelte 100% af sin kapacitet og skulle derfor har fuld løn.


Fortsat god debat

Ps ved godt det er svært at finde fleksjob, især ved egen kraft.
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 07:15   #167
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
@FCV-J og Ragdoll jeg kunne ikke være mere enig både i at avisen skal tage og kildeundersøge noget bedre og i at regeringen har opnået hvad den vil i forhold til at få den dårligere del af befolkningen til at tage sig grådig ud i den øvriges befolknings øjne, alle de historier der vælter ud nu omkring flekser (som vi jo ellers har råbt om i flere år at medierne burde lægge større vægt på ) er med det mål for øje, at give befolkningen et stykke jantelov sådan at man kan gå ind og forringe yderligt uden at resten af befolkningen tænker over at det er syge mennesker man på den måde tager det sidste brød ud af munden på...


Det er og bliver skuffende med at det aviserne og avisen trykker at man ikke lige gør sig den ulejlighed at undersøge hvordan det virkelig hænger sammen (tror sq godt at de ved det ) men at man i stedet for spiller nyttige idioter for politikere.... (den burde de sq tage op i presselogen )
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 09:51   #168
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Et aktiveringsforløb kan bestå af 8 ugers vejledning og 4 ugers praktik. I den periode modtager kommunen 65% refusion på ledighedsydelsen, modsat 35% ved ingen aktivering. Forskel ca 1100,00 kr. pr uge.
Jeg har set ugepriser for aktivering på 480,00 kr. hvoaf staten betal 50%. = 240,00 kr. for kommunen = 860,00 kr i overskud.
det er jo derfor det kun er kasse tækning ikke andet

Citat:
5) pr. 04.01, 2010 Alle på ledighedsydelse "skal have tilbud" om 10 timers aktivering pr, uge
iden er jo god nok hvis den fik en tættere på et arbejde og ikke kun var kasse tækning

Citat:
Grundtanken bag fleksjobordningen var oprindelig om man nu arbejde 18 timer eller 37 timer, så ydede den enkelte 100% af sin kapacitet og skulle derfor har fuld løn.
ja iden var at alle folk med en lille rest arbejdsevne stadig kunne have en tildknytning på arbejdsmarket istedet for fp osv men nu er det kasse tænkning
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overførselsindkomst-nu kører de igen på kontanthjælpen østerbro Politik og Samfund 8 23-05-2012 13:23
Så kører siden igen! Suncil Politik og Samfund 23 05-12-2008 14:33
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension