K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2008, 10:05   #11
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Man kan da ikke ryge på kontanthjælp, hvis man er visiteret til fleksjob kan man. ?

Jeg kan forstå man kan ryge på kontanthjælp mens man bliver afklaret, det er jo det med de 120 sygedage og efter evt forlængelse på 2x13 uger. Men da ikke når man er afklaret og visiteret.

Hvor står det nu henne ?
Jeg har været ledig fleksjobber i 1 år snart og er da stadigvæk på ledighedsydelse.

lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 11:09   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lad os lige slå helt fast at MAN KAN IKKE SMIDES PÅ KONTANTHJÆLP NÅR MAN ER VISITERET TIL FLEKSJOB

Den mulighed som de har for at få dig over på kontanthjælp er hvis du nægter at tage et job og hvis du ikke har en god grund ...

Der har været en del historier om kommuner der har prøvet at tage ledighedydelse (også fra brugere herinde ) men det er ikke lykkedes...

Kjersti den med at du skal skrive job ned du har søgt ja det kan måske være en god ide med den kendskab vi har til kommunerne men det er ikke noget krav og de kan ikke sætte dig på kontanthjælp fordi du ikke har søgt noget job...

Så påstår de det så bed om at få det på skrift...

der gælder de regler for at få frataget sin ledighedydelse som der hele tiden har gjort, så det skal man ikke frygte ...


CAT det som helle4 skriver om kontanthjælp , det skyldes at hun har været sat på kontanthjælp inden hun blev afklaret og altså kommer fra kontanthjælp til fleksvisitereing så forbliver man på kontanthjælp (så når i høre Hjorten sige at syge mennesker ikke høre til på kontanthjælp så husk at han er fuld af løgn, han ved at masser af flekser er på kontanthjælp )

Når helle4 forhåbentligt får et job og har haft det i 9 mdr så er hun også berettiget til ledighedydelse, jeg var på kontanthjælp tre år inden jeg fandt job og blev berettiget til ledighedydelse , men nu kan man ikke bare tage den fra mig , man kan true men kan ikke gøre det med loven i hånden ...
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 12:49   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Kig evt. her: http://www.clh.dk/?id=1414
Den er i Nyttige Links (scroll ned til "andre nyttige links").
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 13:36   #14
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Jeg blev visiteret til fleksjob i april 2007 og jeg har været i 3 praktikker, men har heller ikke fundet et fleksjob endnu.
Jeg er også ved at gå til, da jeg får afslag på afslag og det giver mig et gok i nødden HVER gang.
Jeg har flere gange været ved at give op pga alle de nederlag, men jeg har en god familie og faktisk også en god jobkonsulent, som også søger for mig og som er god at snakke med om hvordan jeg har det.
Samtidig har jeg også en bostøtte som kommer hjemme ved mig 1 gang om ugen og snakker og hjælper mig med praktiske ting i hverdagen og hun er god at læsse af på, når jeg får nedture eller opture.

Jeg er nemlig så heldig, at jeg har fået min tidligere coach som Jobkonsulent, for hun har et firma som hjælper fleksjobbere.
Jeg havde hende i 1 år mens jeg var under uddannelse og der sås vi 1 gang om ugen og det gør at vi kender hinanden godt og hun kender mine problemer til bunds.

Alt ialt er jeg rigtig heldig, men jeg er i en down-periode nu
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 18:13   #15
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hejdien tusind tak for dit svar jeg er lettet - alle de regler man skal forholde sig til.. Nu forstår jeg det bedre..
Knus Cat

Andersen kender det alt for godt. Gør noget godt for dig selv imens du venter -for ventetiden er åbenbart lang for nogen af os suk suk

Rolig Lone det står ingen steder jeg var bare i tvivl.. Sorry

Sidst redigeret af Stezu; 22-11-2008 kl. 02:29. Årsag: 3 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 18:25   #16
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Til Hejdien..

Du skrev et sted.. at man skulle melde sig syg.. selvom om man er på ledighedsydelse.. Det fik jeg ikke gjort efter endt arbejdsprøvning hvor min tilstand blev forværret.. hvor jeg kom på ledighedsydelse.. men efterfølgende hvor jeg har læst at du har skrevet dette... har jeg så kontaktet min nye sagsbehandler og meldt mig syg nu, da jeg har voldsomme smerter igen, men det har jeg fået, fordi jeg følte nu måtte jeg lave lidt af det herhjemme.. der har stået stille i årevis.. Så jeg begyndte og male et lille rum, med den mindste malerrulle man kan få.. og tog den tid der skulle til, hvilket blev til mange dage før jeg var færdig.. for jeg kunne jo godt mærke, at det var ikke lige det jeg skulle gøre, men nu var jeg begyndt..
Så ringer jeg til sagsbehandler og melder mig syg.. hvortil hun svare.. har du henvendt dig til din læge.. nej det havde jeg ikke, for jeg har jo fået og vide de ikke kan gøre mere for mig.. Hun ville jo have jeg skulle have nogle stærke smertestillendende piller.. hvortil jeg svarede at det kan jeg ikke tåle.. så jeg tar kun gigtmedicin og kodimagnyl.. jeg har en meget sart mave.. men uanset om jeg laver noget eller ej.. har jeg smerter dagligt.. bare ikke i så slem en grad som når jeg laver noget jeg ikke kan klare..
Fortalte hende også at det er en kronisk tilstand.. som aldrig blir bedre, jeg har jo gået sådan i mange år efter hånden, hvor det så bare er blevet værre som årerne er gået.. og derfor er jeg her i dag..

Men hvad kan de mom finde på når man melder sig syg.. for det kommer jeg da til jævnligt..

Hilsner fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 00:32   #17
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hejsa, jeg kan forstå at, jeg måske har forvirret nogen m.h.t. kontanthjælp og fleks? ( har været nede", så har ikke orket at svare herinde.

Nej, jeg er fleksgodkendt på kontanthjælp.. det er derfor jeg ikke får ledighedsydelse, men stadig er på kontanthjælp.

Man kan ikke fratages sin ledighedsydelse, med mindre man nægter at modtage nr. 2 fleksjob tilbud.

I kan altid læse lidt om min historie" ved at trykke på mit navn, og se under indlæg, der står en del om min vej igennem systemet, og den hjælp og vejledning, jeg har fået herinde.

Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske skal vi bare glemme at vi nogensinde lærte ordet velfærdsstat... §ABC Politik og Samfund 1 22-02-2012 20:01
Modløs og desperat - lykkes det nogensinde?!! Tino Er det overhovdet til at få fleksjob? 9 27-11-2008 13:44
Har lyst til at give op, lykkes det mig nogensinde? Frustreret Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 18-11-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension