K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2010, 09:27   #31
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Lige en status på min sag § 100

Jeg har nu fået brev fra kommunen ang. afslag på hjælp til dækning af merudgifter revurdering

Jeg er som der stod i første brev i personkredsen men man ville kun bevilge udgiften til medicin 1685 kr. årlig efter kronikerbevilling som jeg nu skal søge

Efter revurdering har de medtaget kørsel til hjertemedicinsk afd. på 300 kr.


Min sag er nu sendt til det sociale nævn til videre behandling.

Nu er mit spørgsmål så:

Er der nogen der ved hvor lang tid der må gå eller går inden der kommer svar derfra
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:31   #32
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Har redegjort under håndsrækninger at det er venner og min eksmand der feks tager mig med til møder på min søns skole og alle andre ting der er i forhold til en dreng på 15, venner tager med i svømmehal, bibliotek, tager fri fra arbejde for at tage med til læge, sygehus, er rigtig søde til at tage mig med ud i det hele taget og meget mere

Ang. kørsel har min læge skrevet: "fladt terræn 300 m og på stigninger næppe mere end 50 m og kan i det hele taget ikke bære på noget når hun går.
Kan tage bus og tog"

(får årespasmer som jeg skal gøre alt for at undgå at få iflg hjertelægen og vejrtrækningsproblemer så snart der er den mindste stigning)

Kan også godt tage bus og tog men kan ingenting have med og kan heller ikke stå op i bussen, derudover skal stoppestederne være hvor det ikke går op ad.

syntes de har fået en hel stil eller 3

Mit største problem er jo at jeg ved aldrig hvornår jeg får en tur med årespasmer som så gør at jeg er så træt og svimmel bagefter og det kan tage et par dage at komme over. Det kan komme ligegyldig hvor jeg opholder mig.
:
Er det ikke lidt modstridende at skrive, at du godt kan tage offentlig transport, og samtidig angive en gangdistance på 300 meter og med risiko for årespasmer??? Jeg har en gangdistance på ca 100 meter, og da jeg har 700 meter til nærmeste busstoppested, så kan jeg ikke komme hen til den offentlige transport.

Jeg gør brug og NT´s handicapordning/flexkørsel med taxa til ca. kr. 30 pr. tur. Dette gælder til såvel træning som til de ting jeg har lyst til at gøre i min "fritid". Det være sig venindebesøg, nødindkøb, frisør, lægebesøg, m.v. ja kørsel til hvad som helst - herunder også besøg på din søns skole m.v. Her forlanger kommunen godt nok, at jeg skal betale de første 104 ture pr. år selv, og så herefter kan søge merudgifter for resten, hvilket faktisk bliver til en del, når jeg er afsted til div. ting flere gange om ugen. to ture pr. gang - en ud og en hjem.

Tal med din læge omkring hans formulering omkring din gangdistance, for de "skånehensyn" der er mht din gangdistance er for mig at se modstridende med, at du selv kan tage offentlige transportmidler. Selv om vi bor i et fladt land, så kan man da ikke være sikker på, at der ikke er stigninger i terrænet.

Jeg kan læse, at du ikke selv har bil, men får andre til at køre for dig. Hvis du i stedet "overfører" denne kørsel til div. ting til flexture samt får lavet en oversigt over dit forbrug.

Skriv ned uge for uge ca. hvor mange gange du er ude af huset til div. ting. Selv er jeg en gang om ugen til akupunktur, en gang til varmtvandstræning = 4 ture (frem og tilbage). Dette er jeg hele året dog frataget lukkedage og ferieperioder.

Ud over dette, skal jeg også til tandlæge, frisør og læge med et vist interval - også dette skrives ned.

Skolebesøg - forældremøder m.v.
'
skriv hvor ofte du skal til venindebesøg m.v. nødindkøb, anslået m.v.

Tænk de ting igennem du har brugt transport til, eller i fremtiden vil ønske at du kunne gøre med denne ordning, når først du er med i den. Du skal kunne sandsynliggøre at du skal disse steder hen, og det er alt.

Held og lykke. Du er naturligvis velkommen til at kontakte mig privat for at stille et skema over dit behov op.

Den værste "hurdle" er overstået - du er kommet med i personkredsen, så nu er det "blot" at indberette de sandsynlige udgifter du får fremover, ved at gøre brug af de muligheder du har, for at kunne få et liv på så lige vilkår som andre personer, således at du naturligvis kan komme ud af huset til div. ting, uden at skulle være alt for afhængig af andre mennesker.

Mht. håndsrækninger, så virker det helt mærkeligt, at du ikke har fået dem tilkendt. Dette skal begrundes. Når mennesker hjælper dig med div. ting og tjenster, så skal der da være plads til at kunne købe en æske chokolade, vin eller blomster for disse håndsrækninger - fx. nødindkøb m.v

Held og lykke
herfra
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 11:19   #33
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser

Min sag er nu sendt til det sociale nævn til videre behandling.

Nu er mit spørgsmål så:

Er der nogen der ved hvor lang tid der må gå eller går inden der kommer svar derfra
Det må du selv spørge dem om, ring til dem, for det er forskelligt fra Region til Region her i landet. Der er flere sociale nævn her i Danmark. Mange steder mener jeg, det er ca. 6 mdr. Men ring til dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 16:06   #34
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tak for svarene

Tutti: De skriver de har videresendt klagen til det sociale nævn statsforvaltningen Midtjylland ....så der kan nok ikke tilføjes mere der.

Vi har bil men den har min kæreste på arbejde, min praktiserende læge mener
godt jeg kan tage offentlig transport såfremt jeg ikke skal bære på noget og der ingen stigninger er...ikke skal stå op i bussen...så det er modstridende i forhold til distance men ja...hvor min hjertelæge siger det er ikke det du kan men det du skal undgå så du ikke får årespasmer da det slider meget hårdt på hjertet og det laver uoprettelig skade hvergang...så det har jeg skrevet til dem i klagen.

Mht. håndsrækninger har jeg sandsynliggjort udgifterne bla. min eksmand der feks tager mig med til møder på min søns skole og alle andre ting der er i forhold til en dreng på 15, venner tager med i svømmehal, bibliotek, tager fri fra arbejde for at tage med til læge, sygehus, er rigtig søde til at tage mig med ud i det hele taget og meget mere

så nu kan jeg kun vente og se hvad nævnet mener
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 09:25   #35
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Lige en opdatering af min sag om §100 som jeg nu har modtaget fra det sociale nævn. Det har så taget det meste af 2010

Der står: nævnet hjemviser sagen til fornyet behandling for så vidt angår
fodpleje, håndsrækninger og yderligere tilskud til kørselsudgifter. (Har fået bevilliget 300 kr til kørsel til hjertelæge)

Nævnet er heller ikke tilfreds med den statuserklæring kommunen har bedt om fra min læge ang. transport og beder kommunen om at få en lægefaglig vurdering i stedet.

Så nu må man så vente på at kommunen skal behandle sagen igen, og der står sagen er sendt til kommunen som skal træffe nye afgørelser, så jeg går ikke udfra jeg skal foretage mig noget, før jeg hører fra kommunen eller hvad mener i?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 10:06   #36
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.806
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ny guide fra DUKH.....

December 2010 om §100

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...iftevoksne.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 08:04   #37
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
§100 2 års kamp og venten slut

Efter lige nøjagtig 2 år gik min §100 igennem

Tusind tusind tak for hjælpen til jer alle uden jer havde jeg aldrig fundet vej gennem den jungle og havde opgivet for længe siden

En rigtig god weekend til jer alle
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Fleks og Hjertepatient Raphael Din historie 11 21-05-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension