K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2014, 08:44   #21
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Jeg er rystet over hvor mange her hopper med på hetzen mod "social bedrageri" og deltager i concensus om at det er så
I sagens natur er der ikke nogen tal på hvor udbredt det er.
Der er nu faldet dom for at EEN person har begået social bedrageri
Det som har startet hele hetzen er en rapport ( som også bliver fejlfortolket) af et firma som led i et reklamefremstød rettet mod det offentlige for IT systemer som kan være med til at bekæmpe samme.
Rapporten er baseret på udtalelser fra medarbejdere i kommunenerne !

Pås nu på I hetzer mod jer selv!
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 10:56   #22
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
Jeg er rystet over hvor mange her hopper med på hetzen mod "social bedrageri"
Jeg hopper gerne med på vognen, kald det hetz eller hvad du vil.

Hvis det kan forebygge at folk handler mod bedre viden, så skal jeg gerne sprede budskabet om at socialt bedrageri ikke er vejen frem!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 06:23   #23
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Det synes jeg så du skal sige til statsministeren som nægter at betale sin skat.
Hun må da vise os almidelige borger hvordan man skal gøre

http://www.bt.dk/politik/thorning-fi...rag-i-seks-aar



Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg hopper gerne med på vognen, kald det hetz eller hvad du vil.

Hvis det kan forebygge at folk handler mod bedre viden, så skal jeg gerne sprede budskabet om at socialt bedrageri ikke er vejen frem!
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 07:16   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
Det synes jeg så du skal sige til statsministeren som nægter at betale sin skat.
Hun må da vise os almidelige borger hvordan man skal gøre

http://www.bt.dk/politik/thorning-fi...rag-i-seks-aar
Gaaab, linket er to år gammelt og sagen er for længst lukket - der var vist ikke rigtig noget at komme efter på dén konto.

Hetz eller ej, k10 er ikke lige stedet hvor man opfordre til at begå socialt bedrageri, blot fordi man ikke vil underlægge sig de love og regler der ligger....

Retorikken du bruger med at skrive ''I'', er også vildt på afveje, du skærer alle over én kam - vi er hundrede herinde der ikke tror en skid på alt det luderjournalistik omkring socialt bedrageri.

Sidst redigeret af Ninja; 18-01-2014 kl. 07:21.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 18:52   #25
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
Det synes jeg så du skal sige til statsministeren som nægter at betale sin skat.
Hun må da vise os almidelige borger hvordan man skal gøre

http://www.bt.dk/politik/thorning-fi...rag-i-seks-aar
Øh...
det var dog noget underligt at skrive til mig, jeg skal ikke sige noget til nogen !

Jeg er faktisk fuldstændig uvidende om statsministerens skatteforhold og vil gerne forblive uvidende.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 11:19   #26
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
undskyld, jeg skulle ikke have sagt I

Jeg blev nok lidt tændt, ked af at der bliver talt så meget om socialt bedrageri fra de mest udsatte, mens de rige og det offentlige går fri.
Vi har ingen konkrete data for socialt bedrageri fra bunden, udover nu 1 dom
Forrige år var der store artikler om socialt bedrageri på egeskov marked, jeg tror at aviserne dømte 68 mennesker. Det endelige resultat var at 3 mennesker administrativt blev beskåret i deres ydelser. Ingen blev politianmeldt

Hele hetzen startede med dette rapport http://www.kmd.dk/da/presse/presseme...-for-snyd.aspx

Bemærk her at
1. Kmd sælger komputerprogrammer til kommunerne bl.a til at finde socialt bedrageri.
2. Kmd har lavet rapporten på eget initiativt
3. rapporten beskriver også en stor del fejl in den kommunale sagsbehandling
4. rapporten bygger (skrives der) på udtalelser fra kommunale medarbejder ( deres holdning kender vi)

Rapporten er derfor intet andet end et reklamefremstød for deres produkter!

Ang. Thorning kan det godt være at det synes lidt malplaceret men, Thorning har deklareret krig mod socialt bedrageri og skattesnydt, men Skat har udtalt at hun uretmæssigt har brugt sin mands fradrag i en årrække.
De mener så ikke de kan kræve dem indbetalt pga forældelse
Det vil klæde statsministeren, og tjene hendes troværdighed hvis hun indbetalte dem frivillig

endelig læs også svendborgsnetavis http://www.svendborgsnetavis.dk/danm...ale-bedrageri/
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 11:29   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan dadle Statsministeren for meget - og det gør jeg også! Men den med skattesagen er sgu for dum - det er ikke hendes skyld at sagen er forældet og at skat og revisor har forkludret tingene - den slags sker jo. Og de penge det drejer sig om, er jo peanuts, forhold til de store beløb de tunge drenge svindler for, næsten ubemærket, og med fuldt overlæg.

Tror op mod 80% af k10s brugere er helt enig med dig, angående hetzen på sociale bedragere, så det giver ikke engang mening at indgå i dialogen. VI VED DET GODT!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension