K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2014, 20:05   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der var en i England, der fik sociale ydelser som satte foto ind fra deres bryllopsrejse på Bahamas, heller ikke særlig smart.

Men fint socialt bedrag, skal jo straffes, sådan er det jo bare, men deres børn kan jo hurtigt være dem der bliver hårdest straffet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 20:10   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
...men deres børn kan jo hurtigt være dem der bliver hårdest straffet.
Nu var der tale om betinget fængsel, hvilket næppe kommer til at straffe børnene på nogen måde.

Det betyder at fængslet kun bliver en realitet hvis forældrene atter begår kriminalitet.
Viser det sig at forældrene er vaneforbrydere og dermed skal i fængsel, så er det måske det bedste for børnene i den sidste ende, at der permanent findes en anden løsning for dem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 20:27   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
der var en i England, der fik sociale ydelser som satte foto ind fra deres bryllopsrejse på Bahamas, heller ikke særlig smart.

Men fint socialt bedrag, skal jo straffes, sådan er det jo bare, men deres børn kan jo hurtigt være dem der bliver hårdest straffet.
Der er STOR forskel på betinget fængsel og Ubetinget fængsel

forældrene skal ikke i fængsel, med mindre de begår ny kriminalitet.

Hov, så ikke lige Nøgne tær allerede havde afdækket det...

Sidst redigeret af Ninja; 14-01-2014 kl. 20:29. Årsag: ups.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 21:30   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Som jeg læser det er det kun mandens dom der er betinget...

Der står altså i artiklen at kvindens dom er ubetinget 9 mdr...

Citat:
Men at snyde det offentlige og begå socialt bedrageri endte med at blive en dyr affære for parret. Retten i Holbæk dømte i første omgang kvinden tre måneders fængsel, men det omstødte Østre Landsret til en fængselsstraf på 9 måneders ubetinget fængsel. Kvinden skal desuden betale 122.000 kroner tilbage til kommunen. Den 35-årige mand fik desuden en dom på fire måneders betinget fængsel.
http://www.bt.dk/danmark/32-aarig-mo...der-i-faengsel




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 21:36   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jamen så er der klart nogle sociale myndigheder der skal ind og rydde op hvad børn angår.
Det er ved gud ikke en særlig smart situation at sætte sin familie i, man får nærmest indtryk af folk der er dårligt begavede når de finder på sådan noget.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 22:24   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Som jeg læser det er det kun mandens dom der er betinget...

Der står altså i artiklen at kvindens dom er ubetinget 9 mdr...



http://www.bt.dk/danmark/32-aarig-mo...der-i-faengsel




....
Godt set Hexi og jjsonn, den havde jeg ikke engang fanget - muligvis fordi jeg havde for travlt med at more mig (over det med Facebook'en).

Men nu er det pludselig ikke så morsomt mere
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 00:22   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Man kan jo godt more sig over hvor dumme nogen kan være... for de har da været dumme... som jeg altid siger, man skal kende en lov til fingerspidserne for at kunne udnytte de huller der er i alle love... men man skal aldrig nogensinde overskride den hvide linje...

Men jeg mener stadig at det er helt vildt med en så hård fængselsdom... der er altså noget galt med retssystemet, der er ikke nogen der er kommet til skade og de skal tilbagebetale pengene... så ingen lider tab... ja det bliver da et større tab hvis der skal hjælp til familien mens mor sidder i fængsel...

Andre der gør skade på andre mennesker med overfald, vold, knivstikkeri og voldtægt og sådan noget slipper alt alt for billigt i forhold...

Efter min mening burde det være omvendt...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 00:37   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, men nu kommer Faren jo så til at figurer som enlig far de næste 9 måneder - og på den måde kan man ofte rammes af nemesis.

Enig, der er noget galt når den slags udløser 9 mdr i fængsel PLUS en efterregning på 122000 kr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 07:04   #19
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Sikke noget vrøvl,
Når uret bliver ret, bliver modstand en pligt.

Bare fordi der er nogen på Christiansborg som laver en lov, betyder det ikke at jeg har samvittighed til at følge den.

Noget andet er at med al den snak om den megen socialbedrageri er der endelig EEN person som er dømt herfor!





Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jamen det er da godt at det blev opdaget, må det være til skræk og advarsel !

At jeg så kan være uenig i lovgivningen og afregningen omkring enlig/samboende er noget andet... men indtil loven bliver ændret til noget andet, så er man jo nødt til at håndhæve den.
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 07:38   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
Sikke noget vrøvl,
Når uret bliver ret, bliver modstand en pligt.

Bare fordi der er nogen på Christiansborg som laver en lov, betyder det ikke at jeg har samvittighed til at følge den.

Noget andet er at med al den snak om den megen socialbedrageri er der endelig EEN person som er dømt herfor!
Touché!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension