K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 22:47   #11
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Der er jo forskel på mennesker, deres sygdomme og hvad der hjælper den enkelte.

Jeg VED med 100% sikkerhed, at jeg ikke ville være her i dag, hvis jeg ikke havde fået/stadig får antidepressiv medicin.

Jeg er bestemt ikke tilhænger af at afskaffe disse midler, men selvfølgelig skal de ordineres med omtanke.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:01   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis - jeg er også glad for medicinen i korte perioder.

Håber bare at den slags debat her, kan få læger og psykiatere mere MED ind i kampen, og leve op til deres ansvar ved ikke at bare udskrive recepter og lade patienterne blive dødsyge på sigt, fordi de ikke hjælper dem ud af medicinen i tide.

Som Peter Gøtzsche også skriver, så er medicinen fin i KORTE PERIODER (max 2 år af gangen!), hvis han tænker på WHOs anbefalinger.

Man skal have pause fra den medicin engang i mellem, man skal kunne føle sig selv....INDEN... man er blevet så afhængig, at man aldrig nogen sinde kan slippe medicinen igen, og pludselig er i livslang behandling, fordi medicinen fucker én endnu mere op psykisk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 01:01   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er i hvert fald skræmmende, at 400.000+ får lykkepiller. Hvorfor mon vi kaldes det lykkeligste folkefærd, hvis 400.000 er ulykkelige, eller kunstigt lykkelige?

Nu er det ikke et seriøst spørgsmål, bare rolig, kun en tanke.

Jeg har også en kammerat, der har fået lykkepiller, uden at være deprimeret, eller i hvert fald som minimum, at diagnosen var stillet, det var den ikke. Det føler han sig så nu, efter 4 år. I starten var han fyr og flamme, at han aldrig havde haft det bedre, og nu er gassen gået af ballonen.

Men der har aldrig været en plan for, hvornår han skulle trappes ud.

Han har sagt for nylig, "mon jeg skal gå op i dosis, eller få dem lagt på hylden"
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 01:52   #14
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Kunne det ikke være Peter Gøtzsche, siger som han gøre, for at få en debat igang om brugen af medicinen.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 08:33   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det er i hvert fald skræmmende, at 400.000+ får lykkepiller. Hvorfor mon vi kaldes det lykkeligste folkefærd, hvis 400.000 er ulykkelige, eller kunstigt lykkelige?

Nu er det ikke et seriøst spørgsmål, bare rolig, kun en tanke.

Jeg har også en kammerat, der har fået lykkepiller, uden at være deprimeret, eller i hvert fald som minimum, at diagnosen var stillet, det var den ikke. Det føler han sig så nu, efter 4 år. I starten var han fyr og flamme, at han aldrig havde haft det bedre, og nu er gassen gået af ballonen.

Men der har aldrig været en plan for, hvornår han skulle trappes ud.

Han har sagt for nylig, "mon jeg skal gå op i dosis, eller få dem lagt på hylden"
Kender mange der kunne have været din ven, og som egentlig bare fik pillerne fordi de havde lidt ''ondt i livet'' uden at være direkte deprimerede, men som nu, ikke kan stoppe med pillerne, fordi de bliver voldsomt dårlige og får angstanfald, depression og selvmordstanker, på TRODS AF, at de aldrig har haft det sådan før.

Det er dét jeg synes er uhyggeligt.

Og det var det jeg selv oplevede da jeg skulle trappe ned (og ud af medicinen), ALLE mine symptomer blev kraftigt forværret, og noget kammede helt over i ekstremer. Det var KUN fordi min psykiater blev ved med at sige, at det var medicinen der gjorde det, og ikke min egen psyke der var gået helt amok, at jeg overhoved kunne komme ud af det igen.
Men havde jeg ikke haft ham, så var jeg 100% forsat på medicinen, for jeg var overbevist om, at jeg virkelig ikke kunne leve uden, og at jeg nu var så syg, at jeg skulle have medicinen resten af mit liv.
Heldigvis passede det ikke. Jeg var ikke rask da jeg kom ud på den anden side, men jeg havde det da langt bedre end hvad medicinen kunne byde ved ophør, for det var ekstremt!!

Og i dag fungerer medicinen rigtig godt, men i meget korte perioder, hvor jeg kan tage medicinen når det ser sortest ud, komme oven på, og komme ud af medicinen med milde seponeringssymptomer, og vende tilbage til et godt liv, hvor jeg bare er mig, uden filter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Kunne det ikke være Peter Gøtzsche, siger som han gøre, for at få en debat igang om brugen af medicinen.
Selvfølgelig er det hans tanke
Men det er ekstremt svært at nå ind til folk der tager medicinen, for de kan ikke høre hvad han siger, det forhindre medicinen dem i, og lægerne vil ikke indrømme at han har ret og dermed støtte patienterne.
Lægerne er jo også i lommen på medicinalindustrien og får store bonusser hver gang de får patienterne til at æde medicinen - der er gode penge i lykkepiller! Som kaldes den smarteste pille på marked.

Jeg kan klart anbefale hans bog, den er hårrejsende, og jeg indrømmer jeg græd da jeg læste den - græd for mig selv og det liv jeg må leve videre med, græd for de mennesker der fejlagtigt går rundt og tager dem, græd for de læger og psykiatere der bliver ved at give folk medicinen på trods af, at de VED at næsten ingen kommer ud af afhængiheden igen, og som nu render rundt og tror, at de kun kan leve med medicinen, og at det er medicinen der nu har reddet dem. Medicinen er tanker på pilleform!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 12:07   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det er i hvert fald skræmmende, at 400.000+ får lykkepiller. Hvorfor mon vi kaldes det lykkeligste folkefærd, hvis 400.000 er ulykkelige, eller kunstigt lykkelige?
Nu er "lykkepiller" et fejlbegreb.

Man skal lige huske på at nogle antidepressiv medicin også kan bruges til andre ting end lige depression.

F.eks. får jeg en af de gamle typer antidepressiver for nervesmerter og de virker som de skal (og som bonus tog de depressionerne med sig)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 13:21   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de gives også for angst i rigtig mange tilfælde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 13:40   #18
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Thomas 1981. Jeg tager også lamotrigin mod bipolar. Må jeg spørge hvad din shampo hedder? Jeg har nemlig også problemer med hovedbund...

I forhold til artiklen (som jeg har læst) tænkte jeg at det er vigtigt at skelne lidt mellem diverse typer psykofarmaka, i stedet for generelt at sige at det er noget skidt. Hos nogen redder det liv mens andre måske har brug for en bedre livsstil og anden kost.

Vi er alle forskellige og reagerer forskelligt på medicin og påvirkes af andre faktorer i livet. Vi skal passe på med at generalisere og fordømme brugen af medicin.

Men overordnet er jeg enig i at det nok er blevet en lige lovlig hurtig "løsning" og at lægerne bør afprøve andet end medicin først (alt efter hvilken psykisk sygdom vi taler om)..
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 14:54   #19
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kender mange der kunne have været din ven, og som egentlig bare fik pillerne fordi de havde lidt ''ondt i livet'' uden at være direkte deprimerede, men som nu, ikke kan stoppe med pillerne, fordi de bliver voldsomt dårlige og får angstanfald, depression og selvmordstanker, på TRODS AF, at de aldrig har haft det sådan før.
Præcis, det er ondt i livet...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Nu er "lykkepiller" et fejlbegreb.

Man skal lige huske på at nogle antidepressiv medicin også kan bruges til andre ting end lige depression.

F.eks. får jeg en af de gamle typer antidepressiver for nervesmerter og de virker som de skal (og som bonus tog de depressionerne med sig)
Lykkepiller er bare lettere bruge i omtale Har selv fået antidepressiv medicin, og det var rigtig skidt, da ingen på det tidspunkt vidste jeg var bipolar. Jeg snakkede ofte om selvmord i den periode, start 20'erne.

Lamotrigin som jeg får nu mod mit bipolare, er oprindeligt et epilepsi medikament.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LoveFairy Se meddelelser
Thomas 1981. Jeg tager også lamotrigin mod bipolar. Må jeg spørge hvad din shampo hedder? Jeg har nemlig også problemer med hovedbund...
Det må du da helt sikkert Det hedder Ketoconazole http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3372

I min søgen på nettet, fik jeg stykket sammen, at det nok er medicinen, her er en der skriver i en tråd...

Her er endnu et råd: B-vitaminer. Ifølge forskellige sundhedspersoner skulle det især være mangel på B-vitaminet biotin (også kaldet B8), der forårsager den slags problemer. Når jeg vil søge oplysninger til dig, finder jeg godt nok ikke meget om kløe. Problemet beskrives snarere som skæl. Men jeg har selv engang lidt af det samme: en vanvittig kløe i hovedbunden, og når jeg kløede mig, gik flere hårstrå af, hvor der sad noget (skæl?) på.

http://www.netdoktor.dk/interactive/...?t=31941&f=277

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/biotin.htm står der om biotin:

Hvordan behandles biotinmangel?

Biotin mangel afhjælpes ved øget indtag af biotin. Særligt rige madvarer er lever, æggeblomme, hvedeklid og havregryn. Herefter forsvinder symptomerne af sig selv.

Hvornår må man ikke tage biotin?

Optagelse af biotin i tarmsystemet nedsættes ved brug alkohol og medicin mod epilepsi. Visse antibiotika (for eksempel sulfonamider) kan nedsætte tarmbakteriernes produktion af biotin.

Kan man få for meget biotin?

Der kendes ikke til eksempler på overdosering af biotin.


Jeg har ikke købt B vitamin piller, jeg skal lige vende min læge omkring det, hvis det er rigtigt man ikke må tage biotin tilskud, med Lamotrigin.

Men shampooen syntes jeg hjælper lidt dage, men det slår det aldrig ned. Der er også en 1%'s udgave, som ikke kræver recept. Den skal jeg have taget mig sammen til at prøve, om det er nok.

Jeg ved heller ikke om alt det her er sandt, eller bare et tilfælde, med biotin. Men hårtabet er i hvert fald også steget, men igen, om det er det, eller alderen...
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 07-01-2014 kl. 14:56.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 15:01   #20
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Tak for al den info Thomas. Jeg vil afprøve shampoen. Jeg tager faktisk b vitamin tilskud efter aftale m læge..også fordi det skulle forebygge depressioner forårsaget af b-mangel.
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension