K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 12:14   #1
Bylbyl
På vej til at lære K10
 
Bylbyls avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Lokation: Køge. Lille Skensved.
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bylbyl er ny på vejen
Unhappy Førtidspensions afslag

Hej. Det drejer sig om jeg blev visiteret til fleksjob i Juni 2003, har ikke fået tilbudt et fast job, og efter min ryg og min psyker er blevet noget dårliger, har min sagsbehandler og psykolog sendt min sag vider til førtidspension, da de har skrevet i min ressurceprofil at der ikke er mere de kan hjæpe mig med, og de vuder min sag som FTP. Var til møde på kommunen i går, og fik svar i dag på at de vurder atr jeg saktens kan blive selvforsørgene, så svaret var nej til pension..
Jeg er 50 år, har som sagt gået hjemme sidden 2003, har været på et par arbejdsprøvninger, men det har ikke givet noget fast, og min psyker er helt i bund, kan ikke se mig selv på en arbejdsplads, og slet ikke nu efter så mange år hjemme. Hvordan står jeg stillet ?? jeg har selvfølgelig tænkt mig at anke sagen.

Jeg syntes det er vildt at min sagsbehandler og alle andre der har med mig at gøre siger FTP, og 4 fremmede mennesker skal afgøre det, og komme frem til en nej, ved godt nok ikke hvad begrundelsen er, men som jeg fik at vide, mente de jeg godt kunne klare et fleksjob. Hvor er det job ??
Jeg har det så dårligt psyktis, og samtidig en dårlig ryg. HJÆLP HVAD SKAL JEG GØRE, ER HELT NEDE I HUMØRET.

Håber meget på at kunne få et godt svar.
Jeg bor i Køge kommune.

Susanne

Sidst redigeret af Bylbyl; 03-12-2010 kl. 12:58. Årsag: AFSLAG PÅ FØRTIDSPENSION. HJÆLP..
Bylbyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 21:46   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Bylbyl!

...har også lige selv fået afslag fra BAN (beskæftigelsesankenævnet) på behandling af pensionsansøgning = kommunen har fået medhold. Flexvisiteret i 2004, instillet til pension af socialrådgivere i 2006 og 2009.

Godt at du anker!

Har du aktindsigt i din sag hos kommunen?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 22:24   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bylbyl Se meddelelser
Hej. Det drejer sig om jeg blev visiteret til fleksjob i Juni 2003, har ikke fået tilbudt et fast job, og efter min ryg og min psyker er blevet noget dårliger, har min sagsbehandler og psykolog sendt min sag vider til førtidspension, da de har skrevet i min ressurceprofil at der ikke er mere de kan hjæpe mig med, og de vuder min sag som FTP. Var til møde på kommunen i går, og fik svar i dag på at de vurder atr jeg saktens kan blive selvforsørgene, så svaret var nej til pension..
Jeg er 50 år, har som sagt gået hjemme sidden 2003, har været på et par arbejdsprøvninger, men det har ikke givet noget fast, og min psyker er helt i bund, kan ikke se mig selv på en arbejdsplads, og slet ikke nu efter så mange år hjemme. Hvordan står jeg stillet ?? jeg har selvfølgelig tænkt mig at anke sagen.

Jeg syntes det er vildt at min sagsbehandler og alle andre der har med mig at gøre siger FTP, og 4 fremmede mennesker skal afgøre det, og komme frem til en nej, ved godt nok ikke hvad begrundelsen er, men som jeg fik at vide, mente de jeg godt kunne klare et fleksjob. Hvor er det job ??
Jeg har det så dårligt psyktis, og samtidig en dårlig ryg. HJÆLP HVAD SKAL JEG GØRE, ER HELT NEDE I HUMØRET.

Håber meget på at kunne få et godt svar.
Jeg bor i Køge kommune.

Susanne
Hvem siger at det er nej til pension ??

Er det teamet som vudere hvorvidt du skal indstilles til pension, eller er det pensionsnævnet ..

Uanset hvem af dem det er så skal du have et brev med en begrundelse hvad manglede der for at de kunne vurdere om det skulle være en pension eller hvad var der som gjorde at de vurdere at det ikke skulle være en pension ...

Hvem er det du har været til møde med ?

hvis din sagsbehandler læger og alle andre er enige om pension så kunne det godt lyde som om det er teamet der har haft din sag inde og så mangler der noget for at de mener det kan falde ud til en pension..

Hvis ikke det er teamet men selve pensionsnævnet så skal du have afslaget på skrift og du skal have en ankevejleding .. kan du ikke fortælle lidt mere om hvem det er der siger at det er afslag og om der er noget på skrift
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 07:04   #4
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Her for tiden er det utroligt populært at afvise ansøgninger på FTP...
For det er dikteret af Politikere.

De "4 fremmede mennesker" vuderer den "sag" der bliver smidt på deres bord.
Så det er ikke "dig" de vudere, men det der står skrevet i sagen......om man så må sige !

De arbejdsprøvninger du har været til ?....Hvad blev der udtalt ifm med dem ?

Når "de" siger at Flexjob kunne være en mulighed, er det nok fordi det ikke har været afprøvet....
ALLE muligheder SKAL være afprøvet, og med negativt resultat, før FTP kan komme på tale.
Der er sikkert også nogle regler for hvilken § man søger FTP under....
Det er desværre bare ikke så let for almindelige mennesker at forstå disse mange regler.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 20:26   #5
Bylbyl
På vej til at lære K10
 
Bylbyls avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Lokation: Køge. Lille Skensved.
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bylbyl er ny på vejen
Hej Carmen. Tak for dit svar. Så vidt jeg ved har jeg agtindsigt.
Bylbyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 21:23   #6
Bylbyl
På vej til at lære K10
 
Bylbyls avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Lokation: Køge. Lille Skensved.
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bylbyl er ny på vejen
Hej Stonie.

Tak for svaret. Jeg har været i forskellige arbejdsprøvninger, men hvor jeg et par gange selv var nød til at sige fra, jeg fik en arbejdsskade i år 2001, et vrid i ryggen, og det er en skade der ikke kan gøres noget ved. det vil kun blive være, og ja det er det bestemt også. Jeg blev visiteret fleksjob i år 2003, er aldrig blevet tilbudt et fast job. Er b.la fået tilbudt en arbejdsprøvning i en spillehal," værsthus" med 2 maskiner, jeg takkede nej tak, for sådan et sted kunne min psykke klare.

Jeg har fået lavet en ressurceprofil, og det vi/hun kom frem til var jeg selv kunne ønske FTP. for hun kunne ikke se der var mere at kunne hjælpe mig med, da hun syntes alt var prøvet.

Min Beskæftigelsesagsbehandler var enig om valg af FTP, en speciallæge i psykiatri, men der blev skrevet at jeg selv ønskede FTP § 17, hvor sagsbehandleren har skrevet at sagen bør rejses i jf. § 18 i lov om social pension.

Jeg var som sagt til møde med pensionsafd. i torsdag`s, de spurgte meget om hvad forskelen var på et arbejde/arbejdsprøvning var på 15-18 timer til 25 timer som arbejdet kunne ville have mig, hvis jeg kunne være der 25 timer, jeg havde prøvet i den periode jeg var der både at arbejde 15-18 og 20 timer + 2 timer `s kørsel, og måtte sige fra for det kunne min ryg ikke klare. Det gik de meget op i ved samtalen i torsdag`s.

Hvad der undre mig det er min sagsbehandler der på et møde i Jan. mdr. der syntes min sag skulle køres mod FTP, fik en anden sagsbenhandler samt kom til speciallægen, og der blev også sagt/skrevet jeg selv ønskede FTP, og det syntes de også, og så kom sagen op, og glad og lettet blev jeg, troede jeg kunne få fred nu.
Ikke nok med jeg har en dårlig ryg, er min psykke helt i bund.

For at vende tilbage til starten, fik jeg svaret via telefonen, og fik svar på jeg ville modtage svaret på brev..
Jeg er meget spændt på hvad de har skrevet som årsag .

Jeg har gået hjemme nu siden 2008, og slet ikke lavet noget, kun fået det dårliger med psykken, har og har dep. får piller for det..

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, har skevet til min sagsbehandler. og håber på at hun kontakter mig i morgen..
Bylbyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 22:38   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bybyl,

Det lyder som om de har vurderet at din nuværende arbejdsevne ikke er blevet belyst tilstrækkeligt og at de ikke kan være sikre på at den ikke rækker til fleks.

Du må se hvad de skriver i afslaget og derefter anke. Du er vel stadig på ledigheds ydelse efterflg. ??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 11:40   #8
Bylbyl
På vej til at lære K10
 
Bylbyls avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Lokation: Køge. Lille Skensved.
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bylbyl er ny på vejen
Unhappy Svar til EE

Hej EE.

Tak for svaret, jeg formoder da stadig jeg er på overgangsydels, men ved ikke noget som helst før jeg få mit svar på brev, og jeg har talt med min sagsbehandler

Hvad der bare undre mig er der står i min ressurseprofil at jeg ikke vuderes til længere at stå til rådighed til fleksjob

Så jeg er i vildt meget vildrede, venter spændt på at få svaret på brev, og høre hvad min sagsbehandler siger.

Jeg ved overhovedet ikke hvor jeg står, ikke andet jeg vil anke sagen....
Bylbyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Førtidspensions Reform neelix Fremtiden for fleksjob og førtidspension 28 18-09-2010 17:44
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23
førtidspensions formue kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 08-03-2010 17:49
Førtidspensions regler???? Færselsuheld Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 13-10-2009 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension