K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2010, 10:56   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nå, hvad skal mit næste træk være??

Jeg fik jo, som forventet, afslag på FP §17, og lige et uddrag:

Samlet set kan det ikke udelukkes at du ved iværksættelse af relevante behandlingstiltag og beskæftigelsesrettede foranstaltninger kunne etableres på arbejdsmarkedet evt. i et flexjob.

Og stadig denne:

Du har været forsøgt arbejdsprøvet. Det fremgår af forløbet at du deltog aktivt mødte stabilt, men du var ikke motiveret for yderligere aktivering, der kunne bringe dig nærmere arbejdsmarkedet.

Det er vel de to vigtigste punkter i det afslag, fordi i punkt 1 glemmer de vel:

§19, stk. 5: angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sine nedsatte arbejdsevner anses for at kunne udføre.

Når de nu skriver om flexjob, så har de vel anerkendt nedsat arbejdsevne, ikke sandt?? Men de skriver ikke, hvilke jobs, de mener, jeg kan bestride.

I punkt 2 kegler de godt og grundigt rundt, jeg har været på et afklarings- og vejledningskursus dec. 08 og INTET andet, det kursus endte ud med en anbefaling til førtidspension, alternativt flexjob.

Det er altså IKKE en arbejdsprøvning.

Jeg bør vel sende det afslag retur med en besked om at det i den grad er en ommer??

Sidst redigeret af Maj-Britt; 08-03-2010 kl. 10:56. Årsag: Tastefejl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:23   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de behøver ikke at skrive hvilken job, men at de skriver afklaring til flex.
alså man skal igennem en arbejdsprøvning.
har aldrig hørt om nogen som har fået tildelt flex uden.
Ja så vedkender de også du har en nedsat arbejdsevne.
en arbejdsprøvning skal laves med 12 punkter i forbindelse med arbejdsevnemetoden.
ellers er det alt for dårligt, samt ikke overholder loven.
en arbejdsprøvning er ikke et kursus af nogen art.

Du har været forsøgt arbejdsprøvet
det må de så bevise du har været.

men udfra det det de skriver og du anker sagen, tror jeg desværre en rigtig arbejdsprøvning skal laves før du kan få tildelt pension.
Men det er så min vudering.
men du skal anke sagen, det er helt sikkert
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:26   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Får man afslag på førtidspension, skal afgørelsen indeholde en beskrivelse af de konkrete jobfunktioner, som det må antages, at man kan varetage.

Det står faktisk også i den klagevejledning, de har vedlagt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:32   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det har jeg bare ikke hørt om nogen har fået at vide, men kan være jeg tager fejl.
Men det bliver vil også svært, hvis du ikke har været i arbejdsprøvning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:40   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ret beset er det jo ikke mit problem, hvis kommunerne glemmer det i deres afslag, vel??

Det står sort på hvidt at de SKAL beskrive af de konkrete jobfunktioner ved et afslag på FP, længere er den vel ikke, og det uagtet om jeg har været arbejdsprøvet eller ej, som jeg læser det.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:51   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1
du skal anke det afslag og skrive om de fejl du mener kommunen har lavet.

2
du skal skrive lidt om din hverdag og hvis du har nye lægeoplysning skal de også med.

3

du bliver sikkert indkaldt til en samtale om yderligere afklaring og der i indgår måske flex.
det fik jeg af vide af min sagsbehandler hvis jeg får afslag. Venter jo selv på svar.
lidt grotesk i min sag, når hverken anden aktør eller sagsbehandler ser nogen muligheder på arbejdsmarkdet. Men det er hvad som vil ske i forbindelse med afslag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:53   #7
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Hvem er det der har afvist din sag ?? Er det det første team (visitationsteamet) eller er det selve pensionstemaet der har afvist sagen ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:55   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er selv søgt pension på en §17 og derfor skal dette afslag ankes til beskæftigelsesankenævnet.
kan ikke læse udfra sagen det er kommunen som har indstillet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 12:05   #9
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Nåe jeg er ikke så god til hvilke § man selv søger og hvilke sagsbehandleren søger, bare fordi vi selv har en sag kørende i samme kommune, med min mand hvor sagsbehandleren vil indstille ham til pension uden arbejdsprøvning
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 12:05   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg var til møde med en fra pensionsnævnet, hr.xxxx d. 9-10-09, som han skriver, hvor grundlaget for førtidspension blev drøftet. Det gik der lige en time med.

Senere blev jeg atter indkaldt, samme person, samme møde:

Hej Maj-Britt

Der er tale om et tilbud om udtaleret i forhold til pensionsloven og du har ikke pligt til at møde.

Venlig hilsen

hvor jeg valgte at blive hjemme og der står i afslaget: du blev tilbudt møde i henhold til blablabla, men du mødte ikke.

Nej, havde jo givet besked om at jeg ikke ville komme en gang mere.

Afslaget kommer fra en afdelingsleder i kommunens pensionsnævn, men der kan læses dette på nettet:

Det foreslås, at Pensionsnævnet nedlægges og at kompetencen udlægges til Centerchefen for området.

Jeg ved at temmelig mange sagsbehandlere i kommunen har gjort indsigelser over denne fremgangsmåde, og jeg ved faktisk stadig ikke, om vi har et pensionsnævn her i Tåstrup??

Du har søgt efter "pensionsnævn". Der er fundet 0 resultater.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 08-03-2010 kl. 12:09. Årsag: Tilføjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal man være opmærksom på viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-05-2012 18:46
Er i job - søger flexjob - hvad skal jeg være obs på? Livsvilje Spørgsmål ang fleksjob 13 19-05-2012 07:39
Ressourceprofil - hvad skal jeg være obs på? Sivtop Dit og Dat 3 10-03-2010 16:16
Ved ikke hvad overskriften skal være Fodfolket Alt det andet 10 04-12-2009 16:57
§ 17 på eksisterende grundlag – hvad skal jeg være opmærksom på? Frøken_J At søge førtidspension 7 02-11-2009 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension