K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2010, 08:53   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Mentalitetsskift i Danmark

I dagens Berlingske finder man følgende Kommentar: Vores kannibalistiske velfærdsstat

Herunder min kommentar på samme:
Citat:
Kommentarer
Mentalitetsskift i Danmark
Skrevet af Ragdoll, 7. august 2010, 08:26

Det er lykkedes regeringen, at opnå noget af det sværeste der findes, nemlig at ændre mentaliteten hos en hel befolkning. Danmark har i de forgange år ændret deres mentalitet, fra at være medmenneskelig og solidarisk, til at være egocentreret og snæver. Dette ses tydeligst når man vender hjem til Danmark efter nogen tid udenfor Danmarks grænser. Det Danmark man vender hjem til, har nemlig mistet al lighed med det Danmark man forlod. Som Karen Blixen skrev, da hun vendte hjem fra Afrika, Danmark er blevet mig fremmed.

Man har fra regeringens side, gennem manipulation med fakta og propaganda opnået at gruppere befolkningen i grupper af dem og os. Her tænker jeg ikke blot på vore indvandrere, men også på at Danmark nu består af et A og et B hold. Hvor B holdet blandt mange betragtes som en byrde, der er dovne og blot snylter på samfundet.

Med denne opdeling er der også sket en ubehagelig udvikling af grupperne imellem, mistroen til vore medborgere er opstået, og mistroen til medborgernes motiver, så i dag bruges der indenfor det offentlige uendelig mange ressourcer på at kontrollere, for man er så bange for snyd.

Der snydes ja, men ikke i den grad man skulle få indtryk af i pressen. Snyd har der altid været, og snyd vil der altid være, uanset hvorledes man indretter systemet, snyd er nemlig ikke betinget af om man har mere eller mindre kontrol, men af nogle enkeltindividers sammensætning.
Men angsten for denne snyd, har gjort at man nu mistænkeliggør en hel gruppe af befolkningen, man fratager dem det måske sidste de har tilbage, deres værdighed.

Men kontrol koster penge, mange penge, administrationen af offentlige midler bliver mere og mere kontrolleret og finmasket, for der må endelig ikke gives en krone mere ud end vedkommende har ret til. At fortjene offentlig hjælp er der efterhånden ingen der gør mere. For alle er blevet selvforskyldte, der er ingen værdigt trængende mere. Her tænker jeg blandt andet på dem der er så uheldige at blive syge eller nedslidte før tid og ikke længere i stand til at stille deres arbejdskraft til rådighed for arbejdsmarkedet.
De er alle med udtrykket "Livsstilssygdomme" blevet gjort selvforskyldte, selvom videnskaben godt ved, at livsstilssygdomme egentlig ikke eksistere. For der findes ingen sygdom der opstår af livsstilen alene. Livet er farligt, man dør af det. Og hvis vi alle levede længe nok, ville vi, medmindre vi døde af en infektion, dø af en livsstilssygdom.
Man har gjort det at leve til en forbrydelse.

På grund af disse ændringer i mentaliteten og regeringens politik, er vi blevet et kontrol samfund, og kontrol koster, rigtig meget. Det koster medmenneskelighed og kroner, rigtig mange kroner, og det ville være meget interessant med en undersøgelse der skulle klarlægge hvad, misundelse, mistro og den medfølgende kontrol egentlig koster den danske statskasse om året, hvor mange milliarder der bruges blot på dette formål, for jeg tror at megen af den kæmpevækst der er sket indenfor det offentlige mest af alt har med kontrol og administration at gøre. Det ville være interessant at se hvor meget der kunne spares, hvis man igen fandt tilliden og medmenneskeligheden frem i Danmark.
Jeg håber flere vil gå ind og skrive en kommentar.



Ragdoll

Besøg min blog herunder for at læse flere af Ragdolls udgydelser.
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 15:11   #2
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Hold da op hvor du kan ramme de rigtige ord og sammensætninger.

Et kæmpestort bifald til dig, og stor stor tilslutning fra mig.

Danmark er blevet et samfund hvor de fleste er sig selv nærmest ! ! !
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 20:25   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Meget flot skrevet.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 21:24   #4
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ragdoll, igen et meget flot indlæg fra din pen. Du er en mester i at sætte i det rigtige perspektiv.



brøkpensionist
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 22:21   #5
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
fantastisk

Helt fantastisk rammende!! Flot skrevet, og jeg kunne ikke være mere enig!
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 07:58   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også stående applaus herfra!!!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 08:30   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ragdoll

Du må da siges at være en gudsbenådet skribent!

For pokker hvor er det godt skrevet
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 09:07   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære alle,

Tak for kommentarerne og roserne, både her og på min blog.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension