K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2016, 23:30   #11
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej Conda.
Jeg tror men ved det ikke, at kommunen skal indhente alle tilgængelige lægelige oplysninger.
Omvendt så er attest 265 jo en attest, hvor lægen kan skrive alt det som lægen mener er til gavn for sagens oplysning.
Lægen kan vælge, at frasortere i journalen og ikke gå tilbage f.eks i 10 års sygehistorik . Der er intet i attesten der påbyder lægen, at skulle skrive samtlige journaludskrifter. Han er sådan set frit stillet.
Jeg aner det ikke, men kan sagtens forestille mig, at en læge ikke orker at læse samtlige notater igennem og kun skriver det sidste han, hun kan erindrer og prioriterer at bruge tid på.
Jeg tror at mange læger er R. trætte af, at skulle skrive en masse attester og så opleve at kommunerne skider dem en hatfuld.
Når du spørger så direkte og ikke får et konkret svar, så mener jeg det er fordi der ikke er noget svar. Det skal forstås sådan, at ingen i henhold til lovgivningen skal stå skoleret.

Når du bliver irriteret og vred over svaret fra Stampe, forstår jeg dig.
Man har i din situation ikke brug for, at blive belært og slet ikke fordi samme lovgivning, som der henvises til intet konkret siger om det der er dit spørgsmål.
Ja, i der irettesætter Conda har umiddelbart ret, men i mangler den pointe som fortæller, at loven ikke er til at forstå.
I stedet for at diske op med links til lov burde i i stedet læse hvad det er der bliver spurgt om.
Fedt nok tak
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 09:50   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
det fremgår tillige at ryggenerne har varet i 10 år og du har ikke henvendt dig til lge med opfyldning på rygproblemerne
Jeg læser det du skriver som, at du har nogle ryg-gener, men at du ikke har været til læge om det længe.

Hvis dette er korrekt forstået, så har jeg en mistanke om, at når man ikke har været til læge med sine problemer indenfor en vis tid, så tænker kommunen, at problemet ikke kan være så stort.

Hvis du tager smertestillende dagligt, p.g.a. ryggen, så tag det med i din anke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 13:38   #13
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
skal kommunen indhente alle tilgængelige oplysninger

Vedr. klinisk funktion, så er det vel i teorien kommunen der skal få klinisk funktion på banen, men som jeg har forstået det er det dyrt for kommunen, og det kan være årsagen til, at de ofte ikke gør det.
Omvendt sparer de ikke på private aktører, gentagen af henvisninger til smerteklinikken og andet.
Det første kunne jo risikere, at kommunen skal tage hensyn til klinisk funktions vurdering, og det kan betyde, at kommunen" taber" og personen tildeles enten fleks eller pension.
At sende folk til andre tiltag vil jo i bedste fald udskyde kommunens accept af borgerens ret til ydelse.

Min læge henviste kun til allerede indhentede oplysninger, og jeg bed tungen af al skam, og bad ham uddybe det i en attest 165.
Det var dog først efter afslag på pension, og heller ikke her uddybede han, men jeg kunne ikke presse ham mere, og han sagde direkte: Jamen kommunen hører heller ikke efter os.

Så, når din kommune, Conda ikke selv indhenter alle lægelige dokumenter eller det er fordi du ikke har gået til læge jævnligt med din ryg bør du gå til lægen og forklare hvorfor du ikke har rendt ham på dørene.
Jeg har ofte selv ondt i ryggen,men går da ikke til læge med det, da jeg ved han intet kan gøre. Det er måske uklogt, men man vil jo heller ikke fremstå stædig og pivset.

Når selv garvede advokater har problemer med at finde rundt i lovgivningen og beskriver, at borgeren i systemet er retsløse så er det jo ikke aprilsnar.

Jeg kan anbefale Settelsmentet på Vesterbro. De har ansat kompetente folk og har bl.a Nikolaj Nielsen fra elmer og partnere, i deres bestyrelse.
Der fik jeg hjælp. de kan dog ikke lave mirakler, men de kan måske pege på nogle tiltag, som du kan foretage dig. Du kan finde deres telefon og åbningstider på nettet.

Jeg beklager mit lange indlæg, og håber du kommer videre i positiv retning.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 20:43   #14
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
takker begge
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension