K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2013, 22:46   #1
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Find din kandidat til kommunal og regionsrådsvalget

Test hvilken kandidat der er i bedst overensstemmelse med dine holdninger.
Kandidatterne til kommunalvalget er blevet bedt om at besvare 11 spørgsmål , se hvordan de flugter med dine svar. Eller vælg blot at se hvordan de har besvaret spørgsmålene. Det sidste er efter min mening mest interessant. Nogle spørgsmål vægter jo mere for nogle end for andre.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/kv13/

Se også om din kandidat støtter kampen mod social dumping. Vælg kommune i rullemenuen.

http://underbetalt.dk/find-din-kandidat
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 23:35   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er en lidt mærkelig test den der med kandidaterne...enig ikke enig med...

Feks er jeg åbenbart enig med både folk fra socialdemokratiet og fra Venstre.....endda lige meget enige....80 %...

Så der kan forkomme nogle underlige resultater....jeg kunne ikke drømme om at stemme på nogle af de partier i min kommune...

Men tak for de links Halse....meget spændende læsning
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 00:12   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ja jeg var også relativt meget enig med en konservativ kandidat. Mener det var 67 pct.

Jeg synes man skal se bort fra testen , og i stedet kigge nærmere på kandidaternes præcise svar.
Og også her skal man passe på. Det er temmelig omkostningsfrit for kandidaterne at levere de ”rigtige” svar til deres respektive vælgergrupper. Men hvorvidt svarene bliver bakket op af handling er straks en helt anden sag.

Spørgeskemaet kan efter min mening bedre bruges til at udelukke kandidater.

I øvrigt finder jeg 11 spørgsmål lidt tyndt. Men man kan også på ”stemmesedlen” se hvad de enkelte kandidater har som mærkesager.
Men også her skal man være varsom med at tage deres udmeldinger for pålydende.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 00:25   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er jo relativt omkostnings frit for dem at sige hvad som helst...så man bør se sig for..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 00:54   #5
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Fandt lige ud af at på ”stemmesedlen” begrunder/kommenterer flere af kandidaterne deres svar til spørgeskemaet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 03:34   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps...det kan være "berigende" at se hvad de sådan personligt svare til spørgsmålene...også selv om man måske ikke altid kan stole på deres svar...

Til dem som vil læse lidt mere om regionsvalget....læs her http://rv13.dk/

Der er selvfølgelig også en kandidat test på DR om regionerne http://www.dr.dk/nyheder/politik/kv1...andidat-testen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension