K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2014, 03:58   #41
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Eller også gentager de succesen fra i sommers.
Da overvågningsdebatten var på sit højeste , meldte den amerikanske regering pludseligt ud at de frygtede en stor terrorbegivenhed var nært forestående.
Jo den historie husker vi godt ... men det er ren vand ved siden af fx en B61-11, der prutter højlydt i en mindre amerikansk provinsby ... sådan et scenario er ligesom til ... æh ... at tage & føle på ... og vil opskræmme på eksemplarisk vis flere hele kontinenter, der vil råbe i kor på mere overvågning ...

... og måske kan sådan et lille stunt tillige bane vej for at sende et lille tæskehold ud for at banke fx Nordkorea eller Iran ... dem har man jo haft et lidt skævt øje til i en længere periode, hvis ikke jeg husker helt forkert ... for kineserne bliver det vel næppe som de første, selv om MacArthur gerne havde set dem nuked for år siden ... og med et lille hurtig mellemværende med kineserne kunne man selvf. belejligt konfiskere alle kinesiske værdier i US ... nå, man skal nok finde nogen at fedte hændelsen af på ... vær sikker på det ... så lad os se hvad 2014 bringer ...


Citat:
Når jeg insinuerer der var tale om løgn og opspind , skal det forstås sådan at der givet var et lille flig af sandhed bag. Det er der som regel når man serverer go' en løgn.
:-) det er essensen af al informationskrig ... at blande lige dele løgn med lige dele sandhed og så røre et par omgange i gryden og hælde ædelsen ud til pøblen ...

Sådan har det været vel nærmest til alle tider ... og er det fortsat ...


Citat:
Det var et af disse utallige trussels billeder man bevidst talte op til noget det ikke var. Alle involverede lige fra præsident til efterretningsfolk vidste der ikke var nogen reel trussel at frygte.
Nu er jeg ikke så heldig at sidde og lave selfies i bedste pubertetsstil sammen med den amerikanske præsident ... så lige den der helt personlige vinkel, den kan jeg ikke lige tale med om ;-)

Men din (?) konklusion lyder fuld plausibel ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ud over at forsøge at sikre sig bedst muligt har jeg "hørt" at en del har tænkt sig at gå den direkte modsatte vej...

Nemlig at fylde kratluskernes netværk op med falske informationer...simpelthen oversvømme dem med ting som ikke har noget på sig men som kan se ud som om de har...
Det skal nok gøres med omtanke ... hvis ellers man skal tro på Snowden, der siger "systemet" er sat op til at modstå den type angreb ...


Citat:
Al den information de samler ind...fra helt alm borgere rundt om i verden....ja den kan de jo ikke rigtig sidde og kigge igennem....ihvertfald ikke manuelt...
En væsentlig del af strategien er måske også at kunne finde "materialet" frem, dersom DU skulle blive "interessant" ... indtil da sidder der blot noget software og screener for det, der aktuelt er mest "hot" ...


Citat:
Hvis man angreb det fra alle sider...ja så vil der jo nok være størst chance for succes...eller noget der minder derom...
Uden at prøve er slaget i hvert fald tabt på forhånd ... og guderne skal vide, at det formodentlig er store og voldsomme kræfter, man i så fald bevæger sig op imod ... og i bedste fald opnår man måske kun at kratte i "løgets" yderste lag ...


Citat:
Jeg tror bare at de fleste mennesker slet ikke drømmer om hvad det er man er oppe imod med det her overvågnings monster...og hvad det kan have af betydning for den alm borger rundt om i verden...
Jeg kan se, at: Enemy of the State (1998) kan findes som full movie på Youtube ... det er så mindst 20 år gammel teknologi, der bliver udstillet på kunstnerisk vis ...

BTW: KartoffelChips er i øvrigt en udmærket spise ... hvis ellers de opbevares rigtig inden fortæringen ... også i disse smartphone tider ;-)


Citat:
Og med de danske politikkere vi har her i landet....som mest af alt ligner lydige vasaller....der stilletiende acceptere alt og ikke stiller spørgsmålstegn ved noget som helst....ja så kan det blive mere end svært at gøre noget som helst...sådan overordnet...
Og danskerne kommer jo ikke ligefrem løbende med høtyve og andet grej benyttet af det arbejderne folk for at jage politikerne på porten endsige stemme dem arbejdsløse ved næstkommende Folketingsvalg ... bare der er underholdnings-TV og flødekager nok ... så det ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2014, 07:19   #42
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jo den historie husker vi godt ... men det er ren vand ved siden af fx en B61-11, der prutter højlydt i en mindre amerikansk provinsby ... sådan et scenario er ligesom til ... æh ... at tage & føle på ... og vil opskræmme på eksemplarisk vis flere hele kontinenter, der vil råbe i kor på mere overvågning ...
Nogle ville sikkert kalde det paranoidt. Men jeg tror efterhånden den siddende administration er i stand til lidt af hvert , så jeg vil ikke udelukke du kan have ret.

Det er lige før jeg også snart tager konspirationsteoretikerne bag 9/11 seriøst , når de postulerer det var den daværende administration der i virkeligheden stod bag hændelserne denne skæbnesvangre dag :-)
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 07:56   #43
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det var ventet , men Obama & Co. har besluttet at at anke dommen der gik dem imod.

Citat:
USA vil anke dommen fra en distriktsdomstol i Washington DC, der fandt den amerikanske efterretningstjeneste NSA's omfattende indsamling af telefondata ulovlig.

Distriktsdommer Richard Leon kritiserede i december NSA's såkaldte metadata terrorbekæmpelsesprogram, og sagde, at han ikke kunne forestille sig en mere "vilkårlig krænkelse" end netop det program.

http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/...rvaagning.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 19:19   #44
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Urps ... ham her havde noget at skjule ... og blev anholdt for ikke at gøre det ...
Citat:
Blotter anholdt: Ung kvinde fotograferede ham

En ung kvinde tænkte hurtigt og tog et billede, da en mand blottede sig for hende i et tog. Derefter blev manden anholdt.
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...0104114012.htm


... omvendt har jeg op til flere gange set silden Johanne Schmidt-Nielsen (EL) stå og (data)strippe med sin ÆblePhone for åben TV-skærm, uden at hun er blevet pågrebet af ordensmagten i den anledning ... hint:
Citat:
DROPOUTJEEP: NSA's Secret program to access any Apple iPhone, including microphone & camera
Kilde: http://thehackernews.com/2014/01/DRO...king-tool.html

En afklædt selfie (eller partner snap photo) på sådan et Æbledyr det må absolut være: NO GO ...?


Men vi moderne mennesker elsker åbenbart at blotte os og glo på hinanden ... endda så meget, at det skaber ekstra arbejde og dermed arbejdspladser ...

Forskellen på den ene eller den anden måde at gøre det på afhænger måske blot af,hvem der betaler den månedlige paycheck?


BTW: ... og så skal man lige huske enten at hive netværksstikket ud af SmartTV'et med indbygget Cam, som man har placeret i soveværelset ... eller sætte et stykke tyggegummi hen over Cam'et ... ellers risikerer man jo at blive anholdt, hvis man uforvarende skulle komme til at blotte sit r*vhul i retning Cam'et på SmartFlimmeren ... =8-/

Hum ... husk også at trække gardinet for soveværelsesvinduet ... ellers løber man vel samme risiko for anholdelse, skulle en vojeur eller kommunal kratlusker (ulovligt - men hvem f*nden kærer om lovgivningen, når blot paycheck'en kommer fra det rigtige sted?) snige sig ind på privat grund og glo ind af vinduet og derved blive stødt over evt. at se menneske snorksove i bar røv .. ;-/


Nå ... hvis man vil prøve at undgå at blotte sig i tide og utide, så er Tails https://tails.boum.org/ måske løsningen?
Citat:
Privacy for anyone anywhere
Tails is a live operating system, that you can start on almost any computer from a DVD, USB stick, or SD card. It aims at preserving your privacy and anonymity, and helps you to:

* use the Internet anonymously and circumvent censorship;
* all connections to the Internet are forced to go through the Tor network;
* leave no trace on the computer you are using unless you ask it explicitly;
* use state-of-the-art cryptographic tools to encrypt your files, emails and instant messaging.
Nu skal man så lige spise brød til ... for i princippet kunne det jo være NSA, der har udgivet den omgang software, pyntet af med et par ekstra (skjulte) features ...

Angående Truecrypt ... så skal man sikre sig, at det er med afsæt i compiling af sourse koden og ikke blot baseret på en færdig binary ... fordi Truecrypt baseret på en færdig compileret binary (formodentlig) er kompromitteret med (NSA)bagdøre ... (der har været noget debat i open source miljøet om netop det).

(Ud over det, så er: Phil Zimmermann en OK person, der tænkeligt blot er blevet "knægtet" af love & regler i US efter pres fra NSA)


Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Nogle ville sikkert kalde det paranoidt. Men jeg tror efterhånden den siddende administration er i stand til lidt af hvert , så jeg vil ikke udelukke du kan have ret.
Det håber jeg så ikke, at jeg har ... indtil videre er det jo en tese med afsæt i, hvad vi tilligere har set og det mønster vi aktuelt har fået et indblik i.

Spørgsmålet er dog, hvor meget den siddende administration, herunder Præsidenten, har "Firmaet" i snor ... måske er det mere "Firmaet", der har administrationen, Præsidenten og politikerne i snor ... ... ...?


Så ja ... lad os håbe på et roligt 2014 ... men d. 8. october 2013 var "nogen" åbenbart (iflg. rygtet og visse seismologers vurdering m.v.) godt på vej til at iscenesætte et eller andet på østkysten af US ... lidt større end et alm. heksehyl ... Hint: B61-11'eren spøger måske her ...


Citat:
Det er lige før jeg også snart tager konspirationsteoretikerne bag 9/11 seriøst , når de postulerer det var den daværende administration der i virkeligheden stod bag hændelserne denne skæbnesvangre dag :-)
Der er i hvert fald nogle spørgsmål som fx: controlled demolition (både tårnene og bygning 7), nano-thermite i støvet, "grounding" af U.S. Airforce op til og under første del af krisen, Præsidentens sløve reaktioner og den manglende interne kommunikativ tilgængelighed i en national krisesituation, diverse nøglepersoners "fortalelser" og meget andet, der står og blafre rigtig meget i vinden ...


BTW: Der er et langt og noget tørt foredrag, der måske vil interessere dig i kontekst ... det er så ikke en Hr. Hvem Som Helst, der udtaler sig ... men OK, et "levebrød" er det måske blevet til ... i hvert fald en mission om ikke andet ...
http://www.youtube.com/watch?v=dXimYWhoWKI
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 04-01-2014 kl. 19:21.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 14:51   #45
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hvis vi nu lige skal smide foliehattene for et øjeblik :-)

Jeg finder det utænkeligt nogle af de herrer ( Bush eller Obama ) skulle være involveret i terroranslag mod egen befolkning.

Dels kræver det en vis kynisme kun få besidder ( heldigvis ). Og dels kræver det alle øvrige involverede har samme psykopatiske karaktertræk , og ikke mindst kan holde på en hemmelighed for tid og evighed. Ingen med bare nogenlunde omløb i rouletten ville vove at lufte sådanne tanker for andre.

Tilgengæld blev jeg knap så overrasket over de havde gang i rævekager som disse overvågningsprogrammer.

Og det er sådan set også rigeligt slemt nok for mig.

Sidst redigeret af halse; 05-01-2014 kl. 14:53.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 18:20   #46
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Hvis vi nu lige skal smide foliehattene for et øjeblik :-)
Det kan jo være en brat opvågning ... to the real thing ...


Citat:
Jeg finder det utænkeligt nogle af de herrer ( Bush eller Obama ) skulle være involveret i terroranslag mod egen befolkning.
Personligt næppe ... men som leder af en organisation eller en gruppering ... måske ...


Derudover, skal man være obs på, at der er flere destabiliserende fanatiske kræfter i US, der gerne ser administrationen og Præsidenten fedtet ind i ansvaret for én eller anden grim sag ... dertil en magtfuld "stat" i staten styret af "mørkemænd" ... så det kan være svært at se, hvad der er op og ned i sådanne sager.

Typisk er officielle regeringer blot en samling "nyttige idioter", som repræsentanter for den egentlige bagomliggende magt - hvor sidstnævnte ikke nødvendigvis (i graduerede niveauer) handler i folkets interesse.


Men du fik set den lille Youtube video jeg linkede til sidst i mit forrige indlæg?

Her omtaler foredragsholderen et memo vedr. Cuba krisen med oplæg til nedskydning af 2 civile passagerfly ... for at fyre op under anledning til at sende et tæskehold imod Cuba.


Russerne fik også på et tidspunkt nedskudt et par civilt passagerfly (Korean Air Lines Flight 007, år 1983 + Korean Air Lines Flight 902, år 1978) under mystiske omstændigheder.

Så alt efter bagomliggende agenda og hastigheden hvormed beslutninger skal tags, kan meget tænkes.


Det er ved at være op over ... så mit bedste gæt er, at vi inden for få år vil se en (evt. voldsom) anledning til at give én eller flere "slyngelstater" en gevaldig én over nakken ...

Iran kunne være den første af slagsen ... pga. deres olieforekomster, deres atomprogram og afledt heraf deres potentiale som destabilisator i området.


På overvågningsområdet, bliver den afledte effekt bare en genafspilning af det vi så efter 9/11 på et endnu mere påtrængende niveau.

Webmaster var vist inde på det ... hvor man kan forudse, at ude i fremtiden bliver der krav om, at alle fx skal chippes (fx for at få indrejsevisa til US) på samme vis som hund & kat kan blive det ... der kan være andre tiltag i skuffen ...

Så vendt og se, det skal nok blive interessant ...


Citat:
Dels kræver det en vis kynisme kun få besidder ( heldigvis ). Og dels kræver det alle øvrige involverede har samme psykopatiske karaktertræk , og ikke mindst kan holde på en hemmelighed for tid og evighed. Ingen med bare nogenlunde omløb i rouletten ville vove at lufte sådanne tanker for andre.
Tjah ... med eller uden sølvpapirhat så skal man nok forsøge at forstå rammerne for den type beslutning, før man drager forhastede konklusioner.

Når det så er sagt, så viser historiens gang, at menneskeliv ikke nødvendigvis altid er i lige høj kurs.


Citat:
Tilgengæld blev jeg knap så overrasket over de havde gang i rævekager som disse overvågningsprogrammer.

Og det er sådan set også rigeligt slemt nok for mig.
Tingene hænger ligesom sammen ... og man skal forsøge at se det store billede, hvor det i sidste ende formodentlig handler om magt og tilgang til værdier.

Et hint kunne være: The One Percent ...


Vores forfædre var røvere & banditter, der sejlede ud i verden for at slå ihjel og røve sølv, guld samt kvinder og børn ... vi er ikke kommet ret meget videre ... konteksten er blot en anden.

Problemet er det samme: menneskets grundlæggende adfærd, hvor man kan sige, at mennesket er én (blandt flere) af de største trusler imod menneskeheden.

Men når man futter rundt i Klampenborg og fredeligt passer sine havenisser, og det værste der kan ske, det er, at man spilder fløde fra lagkagen på søndagsdugen, så kan det formodentlig være svært at bevare overblikket over en noget anderledes verdensorden ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 18:48   #47
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den eneste forskel er at det nu sker i det skjulte hvor man før ligefrem var stolt af at vise frem hvor meget magt man havde og hvor voldelig man kunne være..

Umiddelbart tror jeg nu ikke at diverse præsidenter står forrest i al det her....men der er ingen tvivl om at de er andres nyttige idioter..

Ang 9/11...det fantastiske ved det er at man faktisk kan få overbevist så mange mennesker om at det var nogle "mørke" mennesker som gjorde det..og at det var pga de fly at alle bygningerne faldt kontrolleret sammen....fuldstændig lige ned uden at skade omgivelserne...

De bygninger kan ikke falde sammen sådan...og da slet ikke på den "kontrolleret" måde de gjorde det på....og det er uanset hvad du gør ved dem....altså ud over velanbragte præcisions sprængninger...

Selv bygninger...og her snakker vi alm bygninger...ikke bygninger som er lavet direkte til at fly skal flyve ind i dem som world trade center var....ja der kan man ikke engang gøre det så kontrolleret...

Hvordan kan feks bygning 7 falde sammen...vel at bemærke fuldstændig kontrolleret lige ned uden at ramme andet....når bygningen ikke engang blev ramt af noget....

Jeg tror bare at jeg beholder min ellers fine foliehat på...for der er næppe nogen som kan overbevise mig om at det var de terrorister som man har anklaget for det..der har gjort det...

Men hvis man nu var typen der meget gerne vil have alle de penge man bad om og fuldstændig ukontrolleret magt til at gøre lige hvad man ville....ja så ville det måske være en oplagt ide at fingere et angreb på de bygninger..

Desuden ganske belejligt den dag hvor ALLE fra FBI var i den anden ende af landet....og alle ved jo at ved sådan et angreb...ja så lukker luftrummet...

Det er jo desuden verdens bedste undskyldning for at undertrykke og overvåge alt og alle når man kan sige...jamen vi ser bare efter terrorister så de ikke kan angribe os....og vi kan jo ikke vide hvem de er så derfor overvåger vi alt og alle...

Goodbye privatliv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 11:11   #48
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Argh.... Nu bliver det sgu en smule for useriøst for mig.
Hvis i vil tro på tosserne og deres absurde teorier , så kan jeg ikke forhindre jer. Men...

Jeg har efterhånden læst og set en del konspirationsteorier , og af disse vil jeg karakterisere denne som den absolut mest outrerede.
Alene tanken finder jeg uhyrlig. En amerikansk administration der skulle stå bag en aktion som denne ?
Wake up.. get back to reality venner.

Lad mig i al stilfærdighed minde om at tusindvis af teknikere fra FBI , og et utal af USA's andre agenturer , højt specialiserede fagfolk mv. , har endevendt gerningsstederne og genskabt hændelsesforløbet på såvel teoretisk som praktisk plan.

Også Popular Mechanics har haft tossernes vidtløftige teorier under behandling. I deres til dato mest omfattende projekt , nedsatte de et hold af journalister der i en særudgave skulle gå 25 myter vedr. 9/11 igennem. Det endte med at blive til en tyk bogudgivelse ( Debunking 9/11 Myths: Why Conspiracy Theories Can't Stand Up to the Facts ).

Under research arbejdet konsulterede de flere hundrede fagfolk. Efter eget udsagn ( det kan man jo stole på eller ej ) bestod opgaven ikke i at aflive myterne. Indfaldsvinklen skulle være helt objektiv.

Ikke desto mindre blev alle 25 myter pillet fra hinanden én efter én . Der var ikke hold i nogle af dem.

Der var intet mistænkeligt vedrørende bygning syvs kollaps. Ligeså med eksplosionen i pentagon.
Jf. tosserne skulle man angiveligt i øjeblikket eksplosionen udløstes , på flammernes farve kunne se eksplosionen var forårsaget af sprængstof ( fra et misil ). Dette afvistes som så meget andet af fagfolkene. Og så fremdeles.


Har man ikke tillid til de officielle undersøgelser , kan man overveje om man skulle have mere tillid til Popular Mechanics analyser af hændelsesforløbet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 13:31   #49
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvad var forklaringen på at bygning syv styrtede sammen...spørger fordi jeg ikke har set den forklaring...jeg har set at nogle siger at det er mistænkeligt og andre som siger det ikke er...

Nu kan vi da sagtens banke hinanden i hovedet med hvad der er useriøst og hvad der ikke er...hvis du altså synes det er synderlig konstruktivt i en debat...men det mener jeg nu ikke at det er og vil derfor afholde mig fra at dømme om du er speciel seriøs eller ej når du skriver som du gør...

Det samme med øgenavnene på folk som tosser osv...her vil jeg også gerne tage teten og undlade at kalde folk alt muligt...

Det er rigtigt at man kan finde fagfolk som siger absolut intet mistænkeligt....

Men vi bør vel ikke i det samme glemme at man kan finde fagfolk som siger det absolut modsatte..

Er den ene slags så tosser.....tja det kan man jo synes....men det er næppe særligt modent gjort...

Det bliver under ingen omstændigheder en konstruktiv debat på den måde....men men...hvis det skal være niveauet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:57   #50
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Rolig folkens ... :-)


Som Halse er inde på, så findes der mange fritgående lunatics med eller uden sølvpapirhat på roen og tilhørende konspirationsteorier derude i den virkelige verden, givet incl. nogle stykke i Klampenborg Krat og Omegn ...

Kunsten er af luge godt ud i al det "sjove" med en god underholdningsværdi, men som ellers ikke bidrager specielt til: The Big Picture.

Her kan man med fordel læne sig lidt op af Ockhams ragekniv [1] i et forsøg på at skære ind til benet.

Dertil at der almindeligvis ikke er røg, uden at der også er en brand ...


Hvis vi som et udgangspunkt tager udgangspunkt i K10 brugernes økonomiske situation og udvikling af samme ... lad os sige inden for rammerne af den såkaldte: Finanskrise fra ca. 2007 og fremadrettet.

Er det så rigtig:

1) at kommunerne "udsultes" økonomisk af nuværende og tidligere Regeringers førte politik?

2) at kommunerne (i desperation) sender "regningen" videre til borgerne ved ulovlige handlinger/afgørelser/syltninger/kør-rundt-systemer, der påfører borgerne økonomiske og menneskelige smerter?

3) at almindelige (evt. hårdt arbejdende) mennesker er med til at betale regningen for "Finanskrisen", der typisk IKKE var disse menneskers værk?

4) at afstanden imellem løn- og formueforhold bliver større imellem de mange og de få eller blot udtrykt ved: de 99% versus den 1% ?

5) at man ser en stigende utilfredshed med den forarmende situation og de der har skabt krisen og de der nu træffer politiske beslutninger med afsæt i krisen?

6) at Regeringens førte politik er forsøgt gennemført bla. ved at "piske en stemning op" i offentligheden, der gør indgreb over for "visse grupperinger i samfundet" lettere?

7) at man til den "oppiskning af stemninger" har anvendt "spin" og såkaldte "eksperter" til at underbygge det "spin", fx i medierne?

8) at man kan betegne den førte politik som en form for "konspiration", der kan ende med alvorlige økonomiske og menneskelige konsekvenser for de svageste i vort samfund.

9) at det i yderste konsekvens kan føre til en risiko for en en modreaktion, i form af fx "fyr en politiker", nationaliser l*rtet, fuck regninger, osv.?


Et lavt estimat er, at regningen for Finanskrisen andrager mindst 400 milliarder kroner OG at regningen som hovedregel er sendt videre til de, der egentlig ikke har andel i krisens opståen: det danske folk.

Mens de har hjulpet med til, eller selv har løbet med hovedparten af rovet, herunder har været inddraget i væsentlige beslutninger og/eller har haft en griskhed, der i sidste ende førte til krisen ... de griner hele vejen til banken ... eller hvor de nu gemmer rovet ...

Man kan sige at det er nutidens "store røveri" "by proxy" af almindelige danskere, der står tilbage med regningen ... en såkaldt omvendt Robin Hood ... og "konspirationen" går efterflg. således ud på at italesætte den udlægning HELT ud af diskussionen ... og "vi" fortsætter i samme skrue fremadrettet ...


Man kan så spørge videre ... er det rigtigt:

1) at den globale overvågning eksploderede efter én bestemt begivenhed i US efter 9/11?

2) at den globale overvågning påstås at have afsæt i en global kamp imod terrorisme?

3) at det er sandsynliggjort, at overvågningen (også) anvendes til at nå helt andre (illegitime) (politiske, økonomiske og personlige) mål?

4) at værdier og symboler på værdier opsuges hos de mange og akkumuleres hos de få?

5) at viden (herunder detaljeret viden) om medspillere i den proces nævnt under 4, giver bedre mulighed for at nå målet?

6) at det nærmest er en menneskelig svaghed, sagt med John Emerich Edward Dalberg-Acton, 1st Baron Acton [2] ord at: "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men."???

7) at det er evident, at der findes løgnere og kriminelle?

8) at der findes mordere og massemordere?

9) at det er evident i en historisk kontekst at massemordere har kostet millioner af menneskerliv?

10) at man således i ekstremer kan forvente sig "hvad som helst" af "magtens" og "politikkens" "mørkemænd"?


Fortsat go' aften ... med eller uden sølvpapirhat =8-)


Noter:
-------

1: http://da.wikipedia.org/wiki/Ockhams_ragekniv
http://en.wikipedia.org/wiki/Occam%27s_razor

2: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Da...st_Baron_Acton
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobkurser - overvågning SÅrdnok! Det er da strengt ! 1 11-07-2012 23:00
Topdanmark-ansatte sigtet for overvågning MTVRV1 Politik og Samfund 7 13-07-2011 22:15
Danskere blæser på overvågning og registre buster Politik og Samfund 13 26-12-2010 15:54
Overvågning af lovgivning zuza Nyt om loven 0 09-06-2007 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension