K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 10:58   #21
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Retfærdigt eller ej?

Uanset, brøkpension er kun en brøkdel af en normal pension, alle udgifter forbliver dog 100% de samme, det vil sige at man som brøkpensionist har de samme udgifter som alle andre, men dog kun en brøkdel af en indkomst til at betale for det med.

Gad vide hvad skat ville sige hvis jeg sagde, jamen hvis jeg får brøkpension så burde min skatteprocent være tilsvarende lav?
Eller hvad hvis man ved kassen i supermarkedet sagde, jeg kan og vil kun betale det halve af hvad mine varer koster for jeg får kun en halv pension.

I tøjbutikken, hos frisøren, hos skohandleren??? Hvor mange af dem ville acceptere kun at modtage halvdelen af det deres vare koster?

Ang. pension fra andre lande, jo så er det korrekt at ideen er at man skal have den brøkdel af pensionen fra det andet land hvor man har arbejdet (hvis det er indenfor EU), det er teorien, virkeligheden er en anden. Når og hvis pensions-styrelsen i Danmark får sig taget sammen til at rykke/søge det andet land, så kan der gå år inden sagen falder på plads. Og det er slet ikke garanteret at du vil få en pension fra det andet land, for der var lige nogle ting du skulle have gjort, men som man glemte at fortælle dig om, der var lige nogle regler som ikke er opfyldt, for dem har de heller ikke fortalt dig om.

Og får du endelig pensionen fra det andet land, så er der stor forskel på en ½ pension fra Portugal og en ½ pension fra Danmark, er du heldig kommer det til at svare til 65% af en normal pension, så man stadig skal have de samme udgifter men med kun 2/3 indkomst.
Danmark forbeholder sig ret til at beskatte Dansk pension, både når modtageren er bosiddende i Danmark og i udlandet. Samtidig forbeholder Danmark sig også ret til at beskatte udenlandsk pension i Danmark, så den halve pension man evt. får fra Portugal på 1000 kr om måneden er allerede svundet ind til 600 kr. inden den ligger i pensionisterns lomme.

Og som de fleste førtidspensionister har oplevet her i forbindelse med skattelettelserne, og fordi vi stadig skal betale de fulde grønne afgifter, så har vi ikke fået 100 kr mere om måneden, nej i mit tilfælde er min indtægt gået ned med 94 kr om måneden. 94 kr. mindre om måneden end sidste år. Tak for skattelettelserne?!

Der er ialt 29.000 brøkpensionister i Danmark, fordelt på 20.300 folkepensionister og 8.700 førtidspensionister. Man ved at mange af disse pensionister lever under fattigdomsniveauet, i armod og afsavn, de er dømt til at skulle udleve resten af deres liv på vilkår som de grundet alder eller helbred intet kan gøre for at ændre.

Til Zastrow og Ingrid,

Jeres udtalelser og holdninger, som er baseret på uvidenhed, og derfor undskylder jeg jer, men de er udtryk for den typiske Danske mentalitet, hvor millimeter retfærdigheden hersker, man misunder ikke dem der har mere end en selv, man misunder dem der har mindre end en selv.

Velfærdssystemets ånd er væk, hvis man skal have gjort sig fortjent til alt, i så fald behøver vi ikke noget velfærdssystem, men et forsikringssystem.
Og er du ikke forsikret så er det din egen skyld, man går ud fra at folk bliver ramt af den skæbne de fortjener, er du blevet syg er det din egen skyld, er du arbejdsløs, så har du gjort noget galt, en ånd der bygger på at man ligger som man har redt. At skyld og straf hænger sammen.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 11:42   #22
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Må jeg blive fri for at blive tillagt holdninger og meninger jeg slet ikke har. Og må jeg blive fri for at få tillagt meninger og holdninger om typisk dansk mentalitet - så har du dælme ikke set mig og min familie, hvor, efterhånden et fåtal er typiske danske at se på - vi, i vores familie hylder mangfoldigheden.

Er det forbudt totalt på k10, at stille et spørgsmål fordi man tilfældigvis ikke har sat sig ind i brøkpensionisters vilkår?

Jeg spurgte om meningen ikke var, at det andet land supplerer op - og straks bliver du fornærmet.

Så må De da meget undskylde....og jeg trækker mig hermed tilbage.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:48   #23
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kære Ingrid,

jeg vil gerne svare dig på dit spørgsmål, hvad angår at sammenstykke en hel og dermed fuld pension sammen med flere brøkpensioner.

Formålet med EF-forordning 1408/71 er nemlig, at personer skal sammenstykke en hel pension med flere brøkpensioner, men det gælder kun for lande som har pensionsordninger i lighed med ATP.

Det betyder, at kun pensioner i lighed med ATP skal sammenstykkes til en hel og dermed fuld pension.

En dansk statsborger, som kun har boet og arbejdet i Danmark, får derfor en fuld social pension og en fuld pension fra ATP.

En person, der er omfattet af EF-forordning 1408/7, skal derfor have samme mulighed for pension, som en dansk statsborger, der hele sit liv har boet og arbejdet i Danmark.

Derfor har en person, der er omfattet af EF-forordning 1408/71, ret til fuld pension, hvis personen også har været erhvervsaktiv i Danmark, forudsat, at personen stadig har bopæl i Danmark på ansøgningstidspunktet.

Altså ret til en fuld dansk social pension og ret til en fuld ATP-pension ved at stykke flere brøkpensioner for arbejdstagere sammmen.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 14:38   #24
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Brøkpensionist. Tak for dit svar. Jeg undlader alligevel at komme med en personlig mening og holdning om brøkpensioner - det ser ud til at området er specielt følsomt. Og jeg er under alle omstændigheder følsom over, direkte, at få tillagt motiver som b.la misundelse - øhhh, som typisk dansker (hvordan sådan en end er)

Men bliver der suppleret op, så ser jeg ikke problemet.

Men hvad ved bønder om agurkesalat, medmindre de spørger
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 16:56   #25
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Brøkpensionist. Tak for dit svar. Jeg undlader alligevel at komme med en personlig mening og holdning om brøkpensioner - det ser ud til at området er specielt følsomt. Og jeg er under alle omstændigheder følsom over, direkte, at få tillagt motiver som b.la misundelse - øhhh, som typisk dansker (hvordan sådan en end er)

Men bliver der suppleret op, så ser jeg ikke problemet.

Men hvad ved bønder om agurkesalat, medmindre de spørger
Hej Ingrid

Man bliver suppleret op til starthjælp-det er problemet, med bliver straffet, fordi man er syg.
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 09:29   #26
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Ingrid

Jeg beklager hvis du føler dig så ramt af mit skrevne, fejlen er min, i det jeg svarede to indlæg under et, min stærke reaktion var mere møntet på Zastrow end på dig, som jeg blot ønskede at besvare dit spørgsmål om sammensætning af pensioner fra andre lande.

Det er korrekt at man kan søge om at få et supplement til sin brøkpension, og i teorien lyder det godt, men det fungere ikke i den virkelige verden. Disse supplementer bliver kun givet efter en individuel økonomisk vurdering, det vil sige de er trangs og behovsbestemte. Og som tidligere nævnt bliver man i bedste fald suppleret op til starthjælp eller kontanthjælp. Så jo der er et stort problem.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 22:10   #27
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ankestyrelsen nægter EU-borgere familieydelser, jf. Ankestyrelsens principafgørelser B-2-08 og B-6-07.

Og hvorfor der dør flest østarbejdere og andre udenlandske arbejdstagere skyldes tidl. beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, som uden om Folketinget afskaffede arbejdssikkerheden for udenlandsk arbejdskraft. Et forhold journalist Jesper Tynell afdækkede i forbindelse med kontanthjælpssagen, som han fik Cavling-prisen for. Folketinget måtte i huj og hast indføre en lov, som genindsatte arbejdssikkerheden.

Men åbenbart føres Hjortens-model videre læs her

http://forsiden.3f.dk/article/200901...901070334/2140

Og så skal de jo heller ikke have nogen mindsteløn fra danske arbejdsgivere

http://www.ugebreveta4.dk/2003/39/Ny...llionkrav.aspx

Knap nok var finanskrisen nået til Danmark, blev de danske slagteriarbejdere truet med afskedigelse fra Danish Crown, hvis de ikke ville gå 20 % ned løn, for så ville Danish Crown da bare ansætte østarbejdere i stedet for.

Så jeg synes helt ærlig, danskerne ikke skal klage over østarbejdere, men hellere skulle brokke sig over danske arbejdsgivere, som udnytter EU-retten på det groveste.

Det danske mindretal i Sydslesvig har altid kæmpet for at være danske og ikke lade sig assimilire, men derimod blive integeret i det tyske samfund som danskere med en dansk kirke i Sydslesvig, dansk sundhedsvæsen, dansk bibliotek, danske skoler og børnehaver og en dansk avis.

Og der findes rigtig mange danske små enklaver i f.eks. Spanien, som om sommeren endda har en dansk præst tilknyttet, fordi Danmark er så åh et kristent land.

Men når der kommer udlændinge til Danmark, så skal de bare aflægge deres herkomst.

Og når jeg rejser tilbage til der, hvor jeg kommer fra, nemlig Sydslesvig, så har jeg ikke engang lyst til at være en del af mindretallet mere, og vil for første gang søge om et tysk pas, for jeg dobbelt statsborger, for derefter at gå op på Generalkonsulentatet for at aflevere mit danske statsborgerskab, for det er pga. min herkomst fra mindretallet og mit arbejde for mindretallet, jeg i dag skal være brøkpensionist.

Nogle gange kan jeg bare brække mig over den danske mentalitet, for det danskerne er bedst til er janteloven - og jeg er længe holdt op med at være stolt over at være dansker.

Så nu skal I høre mine danske nationalsange

http://www.youtube.com/watch?v=TvSYvLenzC0

http://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI

Sidst redigeret af brøkpensionist; 06-03-2010 kl. 22:45.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 03:28   #28
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Fuld pension som hidtil

I en anden tråd her på k10 fandt jeg dette link til et lovforslag om ændring af lov om social pension o.a., som beskæftigelsesministeren lige har sendt til høring hos KL:

http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx

Men det er bare så fedt, at have fået et link til dette lovforslag.

For det beviser, at Ankestyrelsen og beskæftigelsesminister Inger Støjberg har løjet, hvad angår min og alle os andres ret til pension fra Danmark.

For Ankestyrelsen har lige truffet afgørelse om, at jeg skal være brøkpensionist, hvilket beskæftigelsesministeren også mener, jeg skal være, for hun kan ikke se, at det skulle være i strid med EF-forordningen.

Det fremgår nemlig af lovforslaget, at personer, der er omfattet af EF-forordning 1408/71, skal have udbetalt fuld pension som hidtil, hvis de rejser ud af Danmark, se afsnittet ”Særlige regler for pension ved fast bopæl i udlandet”

Og det agter jeg at gøre, når jeg nu ikke kan få udbetalt den i Danmark.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 10:04   #29
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Brøkpensionist.

Af bare nysgerrighed, har jeg brugt en stor del af min lørdag, til, at prøve at sætte mig ind i brøkpensionisters forhold. Jeg er som dansker selvfølgelig ikke stolt af lige dèn situation, men jeg er heller ikke ansvarlig for at NOGLE har lavet tåbelige love og/eller regler.

Men jeg kan ikke li` at du omtaler samtlige danskere SÅ negativt, at du tager samtlige danskere som gidsler og til indtægt for, at der tydeligt ligger et stort problem. Vi er altså NOGLE danskere, som godt kan se uligheden og der ER nogle danskere der har råbt op.

Er det så slemt, at du føler det nødvendigt, at nedgøre "typisk dansk mentalitet", tro og danske fædrelandssange, så er det fint at tage det valg at smutte.

Troede at racistiske udtalelser var forbudte på k10, men det er åbenlyst tilladt med omvendt racisme og fæle generaliseringer af et helt folk. (Bare de er danske)

Ragdoll, din forklaring og undskyldning er modtaget, og det er i orden med mig - som jeg sagde, er det tydeligt et enormt følsomt område.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 11:08   #30
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kære Ingrid,

vil du lige henvise til de steder, hvor jeg skulle have gjort dig personligt ansvarlig for noget, hvad angår min behandling af de danske myndigheder?

Danmark har ikke lavet tåbelige love og regler, for den danske lovgivning, i hvert fald på pensionsområdet, er i overensstemmelse med EU-retten og hvad angår EU-opholdsdirektivet - det er jo derfor lov om social pension måtte ændres som følge af Danmarks tiltræden til EU.

Men Ankestyrelsen vil bare ikke overholde dansk lovgivning og EU-retten i min sag.

Jeg ved ikke, om du kender Aksel Sandemoses roman "En flygtning krydser sit spor", hvor han fremsatte "janteloven" pga. hans opfattelse af den danske mentalitet.

Vil du mene, at Aksel Sandemose var racist?

København-Bonn-Erklæringerne fra 1955 blev netop indgået, fordi det danske mindretal i Sydslesvig blev udsat for janteloven, sindelagskontrol og "Speckdänen-mentalitet" fra de tyske myndigheder og borgere.

Jeg kan derfor anbefale dette link fra Udenrigsministeriet, hvor en gammel kollega til mig fra Dansk Skoleforening for Sydslesvig har skrevet følgende om København-Bonn-Erklæringerne fra 1955:

http://www.um.dk/da/menu/Udenrigspol...neMedAndreOrd/

Og undskyld mig, når det nu er åbenlyst, at danske love og regler brydes i min sag, fordi jeg kommer fra det danske mindretal i Sydslesvig, og har arbejdet for Dansk Skoleforening for Sydslesvig, selvom beskæftigelsesminister Inger Støjberg skriver i sit eget lovforslag, at jeg har ret til fuld pension, så kan jeg desværre ikke føle andet end at være underlagt den danske mentalitet ifølge janteloven.

Og jeg må vel personligt have andre "nationalsange" end den officielle version, men åbenbart er det også forbudt med satire eller at have en retslig og politisk opfattelse, som heller ikke svarer til den overvejende del af den danske befolkning.

Du glemmer vist helt, hvor jeg kommer fra, for børn og unge fra det danske mindretal lærer den officielle version af den danske nationalsang allerede fra de er små, og jeg sang den med en vis stolthed i alle de år, jeg boede som sydslesviger i Sydslesvig.

Jeg stod også med en vis stolthed nede i skolegården på Duborg-Skolen i 1974 for at hilse på det danske mindretals Dronning Margrethe II, som sender en nytårshilsen til sit folk i Sydslesvig hvert år.

Prins Joachim er protektor for Grænseforeningen, som står for en åben danskhed og for oplysningsarbejdet om det danske mindretal i Sydslesvig i Danmark.

Du kan finde Grænseforeningens hjemmeside her

http://www.graenseforeningen.dk/

Jeg fik endda et legat fra Jens Jessens mindelegat i 3. kl., fordi jeg i løbet af 1 år havde tilegnet mig det danske sprog, dets kultur og nationalitet, og var så dygtig til at lære og forstå dansk - for desværre har jeg ikke også gået i dansk børnehave, og gik faktisk i tysk skole de første 2 år, fordi min danske far, nok af gode grunde, ikke ville have, vi skulle gå i dansk skole.

Jens Jessen var grundlæggeren af Flensborg Avis, som tilbragte mange år i preussiske fængsler for sin kamp for det danske.

Men ifølge Søren Krarup har jeg ikke nogen dansk national identitet, for han skriver, at min nationale identitet som sydsleviger er:

"Med andre ord: en danskhed uden national identitet. En danskhed uden vilje og sans for at være sig selv, for der er intet selv.", Tidehverv, juni 2006, side 69-71, "Syd for grænsen" af Søren Krarup.

Af hensyn til dig, vil jeg undlade at indsætte et link til min "nationalsang" nr. 3, men jeg vil tillade mig at afspille den på min computer, mens jeg skriver det her.

Af lovforslaget om indførelse af starthjælp fremgår også, at indvandrere skal have starthjælp, fordi de skulle lære, at det kan lønne sig at arbejde, fordi den danske regering mener, indvandrere kommer til Danmark for at få kontanthjælp.

Af lovforslaget om kontanthjælpsloftet, nedsættelse af kontanthjælp efter 6 månder og 300-timers reglen, fremgår det, at formålet med det er, at kontanthjælpsmodtagere skal lære, at det kan lønne sig at arbejde, fordi kontanthjælp afholder dem fra at søge arbejde, hvoraf den største del af modtagerne er danske statsborgere.

Så undskyld mig, måske generaliserer jeg, men det gør den danske lovgiver også, når det handler om udlændinge, der kommer til Danmark og kontanthjælpsmodtagere.

Selv Dronning Margrethe II har i sin nytårstale fra 2006 kritiseret, hvordan Danmark behandler udlændinge og flygtninge, der kommer hertil.

Dronning Margrethe II's nytårstale fra 2006 findes her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...1/31141056.htm

I den forbindelse er også Dronning Margrethe II's nytårstale fra 2005 meget interessant, hvor hun kommer ind på den danske mentalitet, som kan findes her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/12/31/141219.htm

Du må meget undskylde, at jeg er meget meget enig i min elskede Dronning Margrethe II's generaliserende holdninger om dansk mentalitet, og hvordan Danmark behandler udlændinge, der kommer hertil.

Vil du mene, Dronning Margrethe II er racist? Vil du mene, Dronning Margrethe II bare skal rejse ud af landet, fordi hun har disse holdninger?

Sidst redigeret af brøkpensionist; 07-03-2010 kl. 15:10.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsens sagsbehandlingstid simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 03-10-2013 17:21
Ankestyrelsens afgørelse Sør Spørgsmål ang fleksjob 1 25-09-2013 12:56
Ankestyrelsens praksisundersøgelse om §112 og §113 zuza Nyt om loven 0 07-12-2007 01:36
Rod i Ankestyrelsens oplysninger zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-11-2007 16:23
Ankestyrelsens sagsbehandlingstider zuza Nyt om loven 0 24-07-2007 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension