K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Se afstemningsresultater: Ville du deltage i en demonstration
Ja jeg vil komme til demonstration 11 31,43%
Ja jeg vil komme til demonstration og se om der er andet jeg kan hjælpe med 9 25,71%
Nej jeg vil ikke komme til demonstration eller hjælpe til på anden måde 1 2,86%
Jeg ville gerne men bor for langt væk 14 40,00%
Stemmere: 35. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2009, 22:58   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Kære Alle

Hermed indkaldes i til møde i Aktionsgruppen ’Nu det nok’ - ændring af sygemeldtes vilkår

Vi er en mindre gruppe som har prøvet at komme med udkast til hvordan vi kommer videre med aktion og indsamling af den nødvendige viden og historier om sygemeldte, som vi skal bruge til presse og som baggrundsviden.

Vi ikke færdige, men synes at det er nok til at vi kan samles og snakke om det, og derfra diskutere og finde en (måske) endelig form. Det gør jo ikke noget at den ændres undervejs når vi bliver lidt klogere.

Som vi ser det laver vi tre arbejdsgrupper:

1. Research om love, paragraffer & andre fakta
2. Undersøgelse, Sygemeldtes erfaringer og historier
3. Aktionsgruppen, forberedelse og genemførelse




Den første lyder måske lidt kedelig for nogle, men vi føler ikke selv at vi har det fornødne overblik over hvad det egntlig er der styrer hvordan sygemeldte kan behandles, så den bagrgrund skal vi have med.

Vedr. det andet punkt, har vi lavet et foreløbig interview oplæg, som vi skal snakke igennem og efterprøve på hinanden, og beslutte hvem og hvordan vi gennemfører det. Vi sender det foreløbige oplæg ud i begyndelsen af næste uge.

Aktionsgruppe,: vi har selvfølgelig en ide i hovedet om hvad vi kan lave, men vi skal blive enige om hvad vi kan/skal lave .. som det se ud til nu, hvor mange kræfter har vi ... og så skal det forberedes med alle de praktiske detaljer, herunder en pressegruppe, som skal håndtere hvad der skal ud til pressen. Denne kunne godt blive en selvstændig gruppe senere.



Vi er pt godt 20 i gruppen, og vi mødes hos mig på Worsaaesvej 4, 3Tv. Dem af os som har tid og kræfter lige nu, og som kan komme på 3’sal uden elevator.

Vi vil prøve at finde et andet sted at mødes næste gang, hvis det viser sig at der er for mange som ikke kan klare trapperne.

Der bliver udsendt et referat efter mødet, ligesom de enkelte der ikke er med denne gang kontaktes om deres mulige andel ud fra spørgeskema, og hvordan vi kommer videre med opgaverne.



Nyd weeekenden

Og mange hilsner

Andreas

PS jeg vil gerne have en mail fra dem som ikke kan komme af hensyn til kaffe og tebrygning etc

KH andreas
Jeg for min del har meldt pas den 30 men jeg har også skrevet at jeg gerne kommer og gerne sammen med andre fra k10 tredje eller fjerede uge (tirsdag) i november, er der andre der er friske på det ...
Hvad ang deres nedsatte grupper så har jeg meldt ud at jeg er rimlig godt inde i loven og § og det er der andre der er også her på siden, så måske det var en ide at vi tog noget af det og det har Andreas takket ja til , jeg kigger lige på noget mere konkret i løbet af ugen ...

Helene du skriver at du tager derind ,,, kunne du høre sådan helt konkret hvad det mangler og søger, hvis du ikke kan huske det så kan du evt spørge om du må optage det så du kan sende det til mig på en lyd fil , jeg kan godt mærke på krop humør og alt andet at jeg lige har brug for et par uger efter endt arbprøvning inden jeg er oppe i omdrejninger igen , men dem kunne jeg så passende bruge på evt at sætte noget lov sammen og finde ud af ting, men kræver at jeg ved noget mere præcist ...

Håber at flere er friske på at tage med dertil i løbet af november ..
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 23:03   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ingen optager (min pensionssag krævede det ikke). Men jeg kan tage stikord og lige få en fornemmelse af hvad det hele handler om, og hvad vi kan gøre, og hvad de har brug for....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 23:08   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det ville være fedt
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:26   #24
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
jeg vil gerne deltage og hjælpe med alt jeg kan.. noget med et skema jeg skal udfylde ? så send det gerne til mig
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:57   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frklarsen send mig en pb med din mail adresse så skal jeg sende skemaet til dig ..

Jeg er lidt selvdød lige i de her dage så jeg handler ikke så hurtigt som jeg gerne ville men der sker snart noget på området og jeg smider noget opdatering .. lover jeg ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sf og S R vil gøre noget ved ægtefælleforsørgelse MTVRV1 Politik og Samfund 44 05-10-2011 10:23
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
Café sygemeldt Smidt Alt det andet 4 23-06-2009 08:37
Lidt fra Café Sygemeldt. annasen Dit og Dat 0 11-01-2009 19:45
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension