K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2011, 13:38   #1
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Nu stopper festen

Er ved at rive håret af mig selv hér!! Har nu søgt nettet tyndt for mulige jobs, uddannelser mv. i ren desperation!!!

Venter på 3. uge på at få afklaret OM et vist praktiksted EVT. er interesseret i at få mig i afklaring til fleksjob. Har gået i snart 6 år nu - været på vej mod revalidering men løber panden mod en mur KONSTANT!!

Det der er sket nu er, at jeg har fået post fra ydelseskontoret. De har trukket mig for en dag i dec. fordi jeg "er udeblevet fra aktivering uden gyldig grund".

De skriver videre; "Du er blevet partshørt og har forklaret at din udeblivelse skyldtes at du sov over. Din begrundelse kan imidlertid ikke godtages som en gyldig grund til udeblivelse fra aktivering".

HALLO!!! Kommunens folk er da åbenbart IKKE klar over, hvor farligt det reelt set er, at køre 16 km i bil på en snebeklædt landevej, IMENS MAN SOVER!!!!

Jeg er dybt rystet............................
Hvad mener i???!!!
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 14:37   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad vil du sige til en arbejdsgiver når du har sovet over
må nok indrømme jeg ikke kan se det er en gyldig grund
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 15:02   #3
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser

HALLO!!! Kommunens folk er da åbenbart IKKE klar over, hvor farligt det reelt set er, at køre 16 km i bil på en snebeklædt landevej, IMENS MAN SOVER!!!!

Jeg er dybt rystet............................
Hvad mener i???!!!
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Sov du over dig eller kunne du ikke komme frem pga. vejrforholdene?
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 15:55   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Måske er det ikke en gyldig grund til udeblivelse. Men det er da langt ude at man trækker folk på det.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 16:05   #5
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg sov over!! Vågnede tre kvarter efter jeg skulle have mødt og ringede med det samme.... Synes godt nok den er grov!
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 16:11   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sove over kan vi vel alle, det kender jeg som ADHD´er ALT til jeg har det nemlig slet ikke godt hvis jeg ikke sover længe.

Naturligvis skal jobcentrene også kunne være menneskelige, altså de kan vel også sove over sig, og bliver da ikke trukket i løn for sådan en menneskelige fejl, eller hur?

Men dog sys jeg, at det altså ogaå afhænger af om du sørgede for at ringe til kommunen i samme øjeblik du vågnede? og lige så sendte en mail (dokumentation) så der forelå en reel mulighed for JC for at aftale en ny tid, senere samme dag, kalde en anden ind, eller udføre andre opgaver der ikke lige kræver at SB hænger ved telefonen på sit kontor for sæt nu borgeren ringer.

Men rent juridisk, er den god nok, så længe de har oplyst dig om konsekvenserne af udeblivelse, i den indkaldelse du fik, men efter som at det er standart, så har de nu nok gjort det, og så tvivler jeg på du kommer langt med en evt klage, men på den anden side kan de ikke trække i din ydelse for at klage, du kan højest få det trugne tilbage.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 16:24   #7
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hvis det var mig, ville jeg nok lade den ligge - vælge mine kampe med omhu, mener jeg. Og så tage det, at jeg sov over mig på min egen kappe og spare på kræfterne. Ærgerligt - men jeg ville komme over det. Ingen kritik af dig, men nu spurgte du, hvad vi mente ;-)
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 16:34   #8
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
En lidt kedelig sag, men jeg må så sige at da jeg gik på arbejde inden jeg blev syg, blev vi altså trukket i løn hvis vi mødte mere end 6 min. for sent, og hvis vi ikke kunne komme frem p.g.a vejret måtte vi bruge en feriedag.
Som Nabokone skriver ganske rigtig, brug dine kræfter på andre ting.

Dette ikke for at være grov men ærlig
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 17:00   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Alts hvis jeg sover over mig og vælger at blive hjemme den dag, må jeg selv betale, egentlig ret og rimeligt.
Ang. du kan ikke bliver fyret fra job hvis du sneer inde, men de gange jeg har valgt at blive hjemme, har jeg altså selv betale.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 17:17   #10
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Er ved at rive håret af mig selv hér!! Har nu søgt nettet tyndt for mulige jobs, uddannelser mv. i ren desperation!!!

Venter på 3. uge på at få afklaret OM et vist praktiksted EVT. er interesseret i at få mig i afklaring til fleksjob. Har gået i snart 6 år nu - været på vej mod revalidering men løber panden mod en mur KONSTANT!!

Det der er sket nu er, at jeg har fået post fra ydelseskontoret. De har trukket mig for en dag i dec. fordi jeg "er udeblevet fra aktivering uden gyldig grund".

De skriver videre; "Du er blevet partshørt og har forklaret at din udeblivelse skyldtes at du sov over. Din begrundelse kan imidlertid ikke godtages som en gyldig grund til udeblivelse fra aktivering".

HALLO!!! Kommunens folk er da åbenbart IKKE klar over, hvor farligt det reelt set er, at køre 16 km i bil på en snebeklædt landevej, IMENS MAN SOVER!!!!

Jeg er dybt rystet............................
Hvad mener i???!!!
Jeg kan ikke forstå, at du er rystet. Du er da ikke ny i systemet? Og sådan ER det jo altså. Man skal møde op - eller man skal melde afbud/bede om en ny tid, med en gyldig grund vel at mærke. Og at sove over sig er ingen gyldig grund.

Stil vækkeuret, så du skal ud af sengen for at slukke det.
Det er learning by doing...på den hårde måde. Men ja, sådan er det.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering stopper stolpesten Alt det andet 0 23-11-2012 22:18
Nu stopper galskaben altså Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 14-04-2012 19:07
Stopper min kontanthjælp. FrkSilverfox Alt det andet 9 12-10-2011 18:14
stopper sygedagpengene nu baldur Dit og Dat 0 22-02-2008 13:53
Stopper zuza Dit og Dat 11 31-08-2007 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension