K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2010, 13:36   #1
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Arbejdsmediciner..godt eller dårligt?

Hej allesammen og tak for et rigtig godt forum.
Jeg har et spørgsmål.
Jeg er blevet henvist af kommunen til arbejdsmediciner Hans Ole Hein på Østerbro. Og jeg er i tvivl om at dette blot er for yderligere at forhale min førtidspensions sag i lighed med papirlægernes udtalelser. Er denne undersøgelse til min fordel eller er disse arbejdsmedicinere også i lommen på kommunerne?.

Jeg har allerede flere lægers udtalelser, at min arbejdsevne er ubetydelig. Hvor mange skal kommunen bruge?. Er næste stop "arbejds"-ministeren, derefter statsministeren og måske i sidste instans skal jeg lige have dronningens udtalelse før kommunen er helt sikker på at jeg virkelig er syg!!! Holy Crap!

Kh.
G.
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 14:43   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Arbejdsmediciner


Formål og beskrivelse
•Arbejdsmedicineren kan inddrages, når der er tvivl om arbejdsforholdenes betydning for helbredet.
•Udgifter til en arbejdsmediciner dækkes af sundhedsvæsnet, hvis der foreligger en henvisning fra anden læge, for eksempel den praktiserende læge. Faglige organisationer kan også henvise til en arbejdsmediciner - dette sker oftest i arbejdsskadesager.
•Det kan være særligt givtigt at inddrage en arbejdsmediciner i forbindelse med sygemeldinger med diffuse smerter/lidelser samt psykiske lidelser eller stress.
•Formålet med at inddrage arbejdsmedicineren er at få en vurdering af mulighederne for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
•Arbejdsmedicineren laver en vurdering af arbejdsindhold, arbejdsrytme og arbejdsmængde i forhold til den sygemeldtes helbredsmæssige situation.
•Arbejdsmedicineren kan herefter medvirke til at lægge en plan for tilbagevenden til arbejdspladsen gennem for eksempel delvis raskmelding, ændret arbejdstilrettelæggelse og hjælpemidler/ændret arbejdspladsindretning.
Opmærksomhedspunkter
•Overvej, hvordan arbejdsmedicineren kan inddrages, for eksempel gennem arbejdspladsbeskrivelse og deltagelse i rundbordssamtale.
•Arbejdsmedicineren har fokus på helbredets betydning for arbejdsevnen og kan derfor medvirke til at afklare de helbredsmæssige forholds betydning for arbejdsevnen generelt (hvis arbejdsfastholdelse ikke er mulig).
•At arbejdspladsen ønsker at medvirke, såfremt der er tale om indsats på arbejdspladsen.
Hvordan?
•Undersøg, om kommunen har aftale om arbejdsmedicinsk assistance, oftest fra den lokale arbejdsmedicinske klinik eller gennem kommunens sundhedscenter.
•Inddrag evt. lægekonsulenten.
håber det kan hjælpe lidt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:23   #3
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
For mit vedkommende kan jeg sige, at arbejdsmedicineren kom med skånehensyn og at sygdommen er behandlings resistent.
Det var en rigtig god rapport, og socialrådgiveren, som er tilknyttet arbejdsmecinsk klinik, er godt rustet til rundbordssamtaler idet, de af lægerne er godt sat ind i sygdommen.
Hvordan kommunen så vægter disse personer er noget helt andet, de har i min sag talt for døve ører. Eks. rent, tørt og ikke hudbelastende arbejde. Kommunen vælger at sende mig ud og arbejde udenfor i 5 til 10 graders frost. Enhver ved, at frost er dårligt for huden og med en hudlidelse bliver det ikke bedre, så blev hurtigt hårdt angrebet. Behøver ikke nogen udklædning til fastelavn, folk vender sig om efter mig.
Men arbejdsmedicinerne er gode sparingsparter, føler jeg.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:32   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er nok ikke andet for, end at håbe på det bedste. Arbejdsmedicinere er lige så forkellige som alle andre læger, og du kan efterfølgende stå med en god beskrivelse, eller du kan stå med følelsen af ikke at være blevet hørt....

Der er nitter og gevinster hele vejen igennem, så der er ikke andet for end at dykke ned i posen og trække et lod.

Bagefter kan man bedre tage den derfra....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 17:34   #5
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Det lyder som jeg tænkte det ville, at hvis undersøgelsen er til min fordel vil kommunen se bort fra den og hvis den vejer til deres fordel vil de bruge den. Man bliver bare kørt rundt med så de kan spare de kr. 5000 om måneden på os syge mennesker. Geezzz..

Kh.
G.
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 20:59   #6
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Gladsaxe

Findes der nogen syge??? Tænker helt det samme som dig, hvergang der kommer en lægerapport, og det ikke står det kommunen ville have haft, ja så indhentes der en ny eller også laver de bare deres egen vurdering. Så ved sygdom af enhver art er lægerne overflødige, vi ringer sku da til kommunen. De kan kurrer en kronisk lidelse, så mon ikke de er bedre til at klare en gang mellemørebetændelse.
Skræmmende, at man skal føle det således. Og ja de laver ren kassetænkning.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
Dårligt eller positiv ladytass Alt det andet 4 30-10-2012 13:44
Godt eller dårligt falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 52 30-07-2011 23:59
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Godt eller dårligt ? Stella Politik og Samfund 5 14-04-2007 13:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension