K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 19:30   #1
SI75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2010
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
SI75 er ny på vejen
Tilbagebetaling/brøkpension

Hej Folkens
Er der nogen herinde som kan svare mig på følgende sprg.
Efter at der kom den principafgørelse, som siger at kommunen skal tilbagebetale for lidt udbetalt brøkpension.
Min kommunen har ikke endnu truffet en afgørelse, og som jeg kan høre på dem så vil de højsandsynligt ikke tilbagebetale pengene, da der er tale om formueloft ifl. kontanthælp. Jeg havde ellers håbet og forstået, at den principafgørelse var klart, den sagde jo at man skal have tilbagebetaling med tilbagevirkendekraft fra nov.2009.
Er der nogen herinde som kan fortælle mig hvordan jeg skal komme videre i denne sag og er der nogen som har fået deres afgørelse fra kommunen?
SI75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 19:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvis du synes de trækker sagen i langdrag, så synes jeg, du skal skrive til chefen. Bare skriv med overskrift at klagen skal gå til chefen/lederen for afdelingen. Sker der ikke noget rigtigt, så skriv en klage videre til borgmesteren.

Lidt interessant at de vil kigge på formuen... hmm

Der har lige været en anden som har været herinde og spørge til, om det var rigtigt, at man kunne få penge tilbagebetalt. Jeg fandt principafgørelsen til denne. Jeg mener faktisk heller ikke, at der blev nævnt noget om formue.. Måske kunne du ringe til Ankestyrelsen og spørge om de kan hjælpe din kommune med at bevare spørgsmålet om formue i forbindelse med din brøkpension... Kommunen har dog mulighed for at afprøve en sag videre, hvis de selv mener, at der ikke findes en klar lovgivning om f.eks. formue i forbindelse med brøkpension, sådan at de kan prøve den af helt til Ankestyrelsen...

Det var mine tanker..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 12:21   #3
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Odense Kommune har ikke ubetalt efterbetaling, eller sent en afgørelse til i dag
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbagebetaling Andersen75 Dit og Dat 2 16-09-2013 17:02
Tilbagebetaling af SU-lån på kontanthjælp hboegelund Dit og Dat 9 16-09-2011 18:20
Tilbagebetaling af pension??? Havskum Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-10-2010 09:00
tilbagebetaling af pension bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-10-2010 13:16
Tilbagebetaling af efterløn rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-05-2010 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension