K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 15:59   #41
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Du låner bare løs, det var derfor jeg skrev det. I tilfælde af, at nogen kunne bruge det til noget.

Kan iøvrigt tilføje, at jeg begyndte, at betale på min studiegæld 1. juni 2011 (da jeg ikke tidligere havde haft råd til det da jeg var på kontanthjælp) - så jeg havde vist velvilje til, at betale, men havde kun betalt i en lidt begrænset periode.

Yderligere, så blev jeg tidligere i dag ringet op af den skattemedarbejder der havde behandlet min sag og spurgt om jeg havde nogen spørgsmål eller lignende. Han plejede sådan lige, at følge op på en sag mens den stadig var frisk i hukommelsen. Super service (oven i det hurtige behandlingsforløb)!
Super! Tak for det

Jeg har betalt af på min studiegæld i 1 år nu, så jeg har også lige flettet ind i begrundelsen, at jeg selv mener jeg har udvist velvilje til tilbagebetaling. Desuden er min gæld oparbejdet fra 2000-2003, så den er ved at være gammel. Jeg har ingen anden gæld til det offentlige og ingen privatlån/forbrugsgæld, men har to mindre kassekreditter i banken.
Min su-gæld er lige nu ca. 97.000 kr.

Lyder det ikke som noget, der godt kunne eftergives i mit tilfælde?
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 16:32   #42
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Super! Tak for det

Jeg har betalt af på min studiegæld i 1 år nu, så jeg har også lige flettet ind i begrundelsen, at jeg selv mener jeg har udvist velvilje til tilbagebetaling. Desuden er min gæld oparbejdet fra 2000-2003, så den er ved at være gammel. Jeg har ingen anden gæld til det offentlige og ingen privatlån/forbrugsgæld, men har to mindre kassekreditter i banken.
Min su-gæld er lige nu ca. 97.000 kr.

Lyder det ikke som noget, der godt kunne eftergives i mit tilfælde?
Jeg vil sige, at det i hvert fald lyder berettiget, at du ansøger om det.
Det tæller jo også for dig, at du ikke har nogen forbrugsgæld - dog ved jeg ikke om en kassekredit også skal noteres som et passiv på ansøgningen. Det syntes jeg du skulle ringe til Inddrivelsescentret og undersøge.
Jeg ringede selv til dem for, at høre om nogle af felterne, f.eks. om jeg skulle skrive den offentlige gæld på under passiver (det skulle jeg ikke, det er jo ting de selv har stående).
Og der kan jo aldrig ske noget ved, at ansøge. De kan sige nej og så er ens situation uforandret. Tvivler på, at nogen i vores situation (som førtidspensionister) har aktiver nok til, at de vil forhøje afbetalingen.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 16:58   #43
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Jeg vil sige, at det i hvert fald lyder berettiget, at du ansøger om det.
Det tæller jo også for dig, at du ikke har nogen forbrugsgæld - dog ved jeg ikke om en kassekredit også skal noteres som et passiv på ansøgningen. Det syntes jeg du skulle ringe til Inddrivelsescentret og undersøge.
Jeg ringede selv til dem for, at høre om nogle af felterne, f.eks. om jeg skulle skrive den offentlige gæld på under passiver (det skulle jeg ikke, det er jo ting de selv har stående).
Og der kan jo aldrig ske noget ved, at ansøge. De kan sige nej og så er ens situation uforandret. Tvivler på, at nogen i vores situation (som førtidspensionister) har aktiver nok til, at de vil forhøje afbetalingen.
Ja det med kassekreditterne må jeg lige undersøge.
Og jeg er helt enig i, at det er et forsøg værd at ansøge, uanset hvad man på forhånd kan tænke eller tro.
Det bliver spændende.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 17:44   #44
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Ja det med kassekreditterne må jeg lige undersøge.
Og jeg er helt enig i, at det er et forsøg værd at ansøge, uanset hvad man på forhånd kan tænke eller tro.
Det bliver spændende.
Held og lykke med det!
Meld endelig tilbage hvad det udmønter sig i, jo flere erfaringer vi kan samle, jo mere er der for andre at holde sig til.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 17:46   #45
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Held og lykke med det!
Meld endelig tilbage hvad det udmønter sig i, jo flere erfaringer vi kan samle, jo mere er der for andre at holde sig til.
Tusind tak. Jeg lover at opdatere, når jeg ved hvad det ender med
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 20:54   #46
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Jeg søgte om SU eftergivelse for 8-9 mdr. siden, men fik desværre kun sat det ned fra ca. 190.000 til 75.000. Formentlig fordi jeg er samlevende, så mine udgifter blev halveret (hans blev ikke medregnet, da gælden opstod før ham) + mit banklån og hans fagforening jo heller ikke talte med.

Jeg klagede over det + sendte nye tal for sønnens institutionsbetaling, men det blev kun sat en smule mere ned. Et stykke tid efter ringede en rigtig flink dame derinde fra, da jeg havde sendt en mail om, at jeg ikke havde de 1200 i budgettet til at betale.

Vi fik en god snak, og hun satte gælden ned til ca. 50.000 og med en betaling på 700 kr. om måneden. Hun kunne simpelthen ikke gå længere ned. Det er stadig meget i vores budget, men jeg godkendte det - og kan nu se frem til at være gældfri om 6 år.
Det er da en pæn stor eftergivelse, hvorfor "kun"?, og at du fik den presset yderligere ned til 50.000 kroner er godt snakket frem til.
Først blev den sat ned med 115.000 kroner, og derefter med yderlige 25.000 kroner. Det er vidst kun Grækenland udover dig der kan skaffe sig så god en nedskrivning af gæld.
Tillykke med det.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 16:29   #47
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Tusind tak. Jeg lover at opdatere, når jeg ved hvad det ender med
Noget nyt i sagen?
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:14   #48
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Næ, ikke endnu. Skal nok skrive, når der sker noget.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:15   #49
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hmm. Min studiegæld er fra 80érne og starten af 90´erne. Den et steget fra 40.000 til 70.000, - vel at mærke efter, at den var betalt ned til ca 20.000- men jeg kan ikke betale, da jeg er en forgældet kontanthjælpsmodtager og nok ikke kommer videre. Min er hos skat nu. Hvorfor er den ikke forældet?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:19   #50
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Noget nyt i sagen?
Nej, jeg sendte alle papirer ind den 29. februar. Jeg var nødt til at vente til den dato, så de kunne få en pensionsudbetaling med blandt papirerne.
Nu afventer jeg bare, men forventer ikke det store.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Studiegæld Abraxus Dit og Dat 2 21-08-2013 22:59
Henstand på studiegæld, søg eftergivelse? jenspinddk Alt det andet 8 01-09-2012 12:08
Regler for eftergivelse af studiegæld Devi Alt det andet 7 06-11-2010 00:46
Fleksjob, studiegæld og ny lov om eftergivelse Pelka Spørgsmål ang fleksjob 1 31-08-2006 18:20
Studiegæld Martin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-12-2005 09:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension