K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2009, 10:20   #11
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
tja *klør sig i nakken* der tog du mig med bukserne nede.... Ja se deeeeeeet ved jeg jo faktisk ikke-g-


Det var bare lige en tanke der fløj i mit hovede da jeg læste dit indlæg

Hvad med og prøve og få et møde med lægekonsulenten? Så h*N kan finde dokumenter frem der beviser hans/hendes udtagelser? Det bad jeg om, men hun ville ikke snakke med mig... Jeg viste min psykiater hendes vurdering, som han grinte af og sagde "Det her er da hvad man TROEDE i starten af 70erne! Nu ved man bedre! Det er sgu lige som dengang man troede autisme var dårlig opdragelse!"

Så skrev han ellers breve i stor stil til lægekonsulenten, sagsbehandler, læge osv...

Det hjalp..

Tænker om du kan få de speciallæger til at kue lægekonsulenten?

Ja ikke sjovt for dem når vi begynder og bruge deres egen trix
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 11:29   #12
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Det var da egentlig en god ide. Tror jeg prøver at tage mine udtalelser fra lægekonsulenten med til smerteklinikken.... ahh.. så kan de måske fortælle dem et par sandheder.

Men er der nogen der ved hvem man skal klage til hvis man er utilfreds med lægekonsulenten?

Mvh Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 13:32   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er desværre til borgmesteren men gør han ikke noget så kan man overveje om ikke der kan være hjælp at hente hos ombudsmanden ...

Når du klager til borgmesteren så skriv helt klare lovbrud ned , tag feks vejledningen for lægekonsulenter og sammenhold den med hvad din lægekonsulent har skrevet ... og gør klart at det er ikke tilladt ...

Når du så sender den til borgmesteren så skriver du at du før har henvendt dig til ham for at få ham til at hjælpe dig i din sag og mod de ulovligheder der foregår i hans kommunen men desværre uden resultat og skriv så at du nu vælger at sende den til hele kommunalbestyrelsen så alle kan se hvordan man fra kommunens side sidder ulovligheder overhørig ...

det kunne være værd at prøve , der er jo snart kommunevalg
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 15:59   #14
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Jeg har tidligere sendt til hele kommunalbestyrelsen også Men der var ingen reaktioner overhovedet.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 16:26   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Vi hør det jo desværre alt for ofte herinde, alligevel synes jeg det hver gang er så uendeligt, uendeligt sørgeligt, som man som syg borger kan blive trukket rundt i systemet uden at få et ordentligt svar på, hvad man så skal, når man nu ikke kan forsørge sig selv mere... Sagsbehandlerne og kommunerne har et helt arsenal af juridiske eksperter, de kan trække på, men vi har ingenting... Og når du, Helene, så også fortæller, at du har taget en advokat med ind i kampen og denne heller ikke er til megen hjælp, så er det næsten ikke til at bære... Endnu et stort knus herfra

Jeg ankede sidste år mit afslag i Beskæftigelsesankenævnet til Ankestyrelsen. Klagede over, at Nævnet havde tilsidesat en udtalelse fra deres egen speciallægekonsulent uden at begrunde, hvorfor de ikke var enige i hans udtalelse, der iøvrigt var helt og aldeles til min fordel. Efter ca 14 dage modtog jeg brev fra Ankestyrelsen om, at de desværre ikke kunne behandle min sag, da det ikke var en sag af principiel karakter, men en konkret vurdering af, om jeg opfyldte betingelserne for at få tilkende ftp... Hmpf...

Supercarla kommer faktisk med en rigtig god ide. Vend deres egne udtalelser mod kommunen/lægekonsulenten, og bed dem bevise deres påstande... Og tag Smerteklinikken med ind i sagen. Måske de har en socialrådgiver ansat? Eller måske du har en kontaktperson, der kan hjælpe dig videre...? Det eneste du ikke må gøre er at give op nu, for så har kommunen vundet... Hvad mener de egentligt, der skal ske nu? Har du en god sagsbehandler? Hvad siger hun til afslaget?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 17:13   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Helenevind

Ville bare lige sige, at det er ikke lægekonsulenter, der afgør sager. Det er altid sagsbehandleren, der vurderer og afgør sager. Lægekonsulenter er kun administrativ ansat for at hjælpe sagsbehandlere til at oversætte, det sagsbehandlere har brug for at få at vide. Lægekonsulenten må ikke vurdere sagen... Man kan dog som Heidien siger, klage til borgmesteren, hvis du mener lægekonsulenten har brudt nogen love/vejledninger.

En anden ting... spekulerer nemlig på at måske mener både kommunen samt beskæftigelsesnævnet, at fibromyalgi ikke altid er en varig lidelse som går ud over din arbejdsevne? Som jeg læser om det på netdoktor kan nogle blive fri for de her smerter efter nogle måneder eller feks. efter flere år. Dog bliver ikke alle smertefri.... Det er ikke altid en diagnose, der afgør sagen i det hele. Hvis du mener, de ikke har vurderet din arbejdsevne, så har de jo selvfølgelig glemt noget...

Gad vide om nogen herinde med fibromyalgi har fået førtidspension? Det kunne være interessant at høre noget fra dem..
Det lyder som et godt foreslag, at du kan tage en tur til smerteklinikken og høre, hvad de synes om det...

Det er meget svært som Risa har nævnt, at kunne få en sag til at køre i ankestyrelsen, hvis du klager over denne afgørelse.

Det var lige mine tanker...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 17:14   #17
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Hej Helenevind

det gør mig rigtig ondt at høre, men lov mig at du ikke giver op, (jeg ved godt at det er let at skrive) men du skal bare holde ud.

Der er kommet nogle rigtige gode råd til dig kan jeg læse, brug dem.

jeg sender dig mange , som du kan bruge af når du har behov for det.

fra bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 18:41   #18
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Klag klag klag

Hej igen

Jeg kan kun sige en ting klagog det kan kun gøres for lidt, har selv ringet til ankestyrelsen for at høre hvad man kan klage over og hvordan man klager.

Når du klager til dem, så sørg for at have alt dokumentation med, mails, breve, udtalelser fra div læger og smerteklinik, evt en udtalelse fra dine læger om lægekonsulentens vurdering, det er ikke et krav at du selv sender det hele ind, da ankestyrelsen selv indhenter det de skal bruge, MEN vi kender jo kommunen så for din egen skyld send det til dem, i kopi form self.

Det kan godt være det er svært at få en sag igennem ved dem, men der ligger mange forskellige afgørelser, som de kan gøre brug af og som vi andre ikke kender, det kan jo være der ligger en afgørelse om netop det du klager over.

Desuden skal du hvis du vil klage til ombudsmanden, have brugt alle dine klage muligheder indenfor området.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 22:33   #19
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej Helene

Jeg føler virkelig med dig, er selv i samme situation. Jeg fik et afslag på pension som lignede dit rigtig meget, jeg følte ikke at min sag var blevet behandlet sobert i beskæftigelsesankenævnet da der var udeladt ting som talte for pension i deres referat/resume som jeg tror er det som ligger øverst til nævnet, og lægekonsulenten kom frem til en behandling som ikke er nævnt nogen steder i min sag overhovedet, hvilket jeg føler er fuldstændig uanstændigt at et menneske som aldrig har set mig skal ordinere behandling.

Jeg ankede til ankestyrelsen men fik ligesom en anden har nævnt af vide de ikke kunne tage sagen, da den ikke er principiel. Jeg har så valgt af klage til ombudsmanden og der ligger min sag nu, desværre giver det jo ingen penge, så sideløbende er jeg igang med at blive afklaret (endnu engang) hos kommunen som beskæftigelseankenævnet også havde skrevet i min afgørelse at kommunen og jeg i fællesskab skulle finde ud af.

Mine bedste tanker med håb om at der kommer en snarlig løsning.
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 09:32   #20
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Jeg skal til smerteklinikken i dag og så tager jeg lægekonsulentens udtalelser med derind og håber så de måske kan hjælpe mig med noget... For det som lægekonsulenten skriver er bestemt ikke det smerteklinikken mener.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på §18 - søge igen ? Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 09-01-2012 16:13
Afslag igen :-( rni220 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-07-2011 10:25
Afslag - Igen.- Hva så nu?? Element Spørgsmål ang fleksjob 1 19-12-2009 17:51
Afslag igen........ Suncil Dit og Dat 10 12-05-2009 14:14
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension