K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 22:30   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvilken arbejdsgiver vil ansætte mig

Ja det spørgsmål stiller jeg godt nok mig selv, og tvivler efterhånden virkelig på at der findes en arbejdsgiver til mig.

En ting er at jeg er ledig fleksjobber, uden uddannelse, og enlig forsørger, men nu er min datter på 10 år fået konstateret Diabetes type 1 ( ja jeg tog gerne den lidelse for hende ). ****e sygdom der slet ikke burde ramme børn.

Nå men har lige fået en kopi af det sygehuset har søgt kommunen om og det er orlov i 2 mdr, fuld refusion af ALLE barnets sygedage( ikke kun 1. sygedag ) da hun ikke må passes af tilfældige, refusion ved alle indlæggelser, og ved alle kontroller...

Findes der overhovedet arbejdsgivere der vil ansætte en i et fleksjob på 15 timer der samtidig vil acceptere at mit fravær vil være højt pga datters sygdom.

Samtidig skal jeg have mulighed for, at have min tlf på mig på jobbet, så min datter/ skole kan ringe mig op for beregning af kulhydrater/ insulin.

Jeg ved godt, at min datter en dag bliver 18 år, men til den tid er jeg 58 år.


Lige nu ser det hele håbløst ud jeg er rigtig ked og grædefærdig over at min datter skal have kronisk sygdom i den unge alder, men også frustreret over om det nu hedder kontanthjælp forever, fordi der ingen arbejdsgiver findes der vil ansætte en på de vilkår.........

Lige nu ser det bare sort ud............
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 23:48   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan godt forstå du syntes at det ser håbløst ud,men der er da en mulighed og et håb om at din datter får det bedre med sin sukkersyge ,jeg ved godt hun ikke kan vokse sig fra det ,men der er da håb om at der med tiden udvikles bedre insulin at det bliver letter at leve med sygdommen og der med også bliver letter for dig.

mist ikke modet og hold håbet oppe selv om det kan være svært

Med den nye reform kan man også håbe på at det bliver letter at komme i job,nu der kun skal betales de timer man er værd.

Håber det snart vil blive letter for jer
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 00:01   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ork ja der er massere af ledige avis og reklame ruter, der kan du sagtens have din telefon, holde pause midt i det hele og holde en fridag.
Ved reklameruterne (lokalaviserne) tilrettelægger man i ekstrem høj grad selv sine dage, og det er nemt at lave en aftale om at hvis man ikke kan på dagen er det ok at levere dagen efter.... men man har massere af timer at løbe på. Onsdags aviserne fik vi gerne tirsdag aften ved 22-23 tiden, og så skulle de bare være ude inden kl 18 onsdag altså næsten et døgn, weekendreklamerne var endnu bedre fik dem fredag middag og ude inden søndag kl 16 (eller 18 det husker jeg ikke)

Men du skal ikke lige regne med den fede timeløn, en 40-50 kr i timen, og du skal have mange flere ruter end der er fysisk muligt (reklame) for at komme op på 15 timer, for det tager MEGET længere tid irl end på papiret, er ruten sat til en time skal du regne med mindst det dobbelte, selve turen tager meget muligt en time, men der ud over er der om-pakning, ligge i rigtige rækkefølge indberetning til lønseddel ol.
Der kan ikke gøres en disse ved det fordi ingen kommer over 8 timer (på papiret) så ingen fagforening... ingen sikring på det led.

Jeg kan kun fraråde at tage bilen, en cykel eller scooter (Bil er ALT for hård ved ryggen) er LANGT mere praktisk.

Og de er altså ligeglade med du er flekser, skal du hvile/holde pause, jamen så gør du da bare det, så længe du overholder den aftale du har lavet med dem.
Og lige om lidt kan du flytte den over på din datters frikort (så er timelønnen, den faktiske altså, pludselig meget mere ok... normal i forhold til andre faggrupper og det man arbejder) MEN det kan vise sig at blive et problem for hende hvis hun får brug for handi SU... det vil hun ikke kunne få i så fald (for hun har bevist hun kan arbejde ved siden af skolen)

Det er ikke det fedeste job, men faktisk enormt hyggeligt, men lønnen er mega hamrende dårlig, og de er ski hamrende ligeglade med dig (så levere de det da bare ud med posten)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 00:37   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg ved det...!!
Du skal være den første fleks jobbende tlf sex dame i danmark...
Altid tlf på dig du arbejder hjemmefra i pull over og sweat pants..!
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 09:52   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Vedr. reklame omdeling så skal de være ude inden lørdag kl. 14, fordi der nu er søndagsåbent i mange butikker, og man får dem omkring kl 18-19 fredag
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 10:07   #6
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Kære supersus
Jeg forstår din svære situation..en ting er når vi selv er ramt af sygdom..en anden (og ofte meget værre) ting er når vores børn rammes.

Jeg håber det bedste for dig og din lille pige..har desværre ikke nogle gode råd, men fornemmer at du også mere har brug for at få luft for din frustration over jeres livssitiation

til jer begge fra Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 12:06   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desvære er der utroig mange som sider fast som ledig fleksjobber, var på kursus med en som havde så mange skåne hensyn, at hun kun kunnne komme på kontor, hun var bare så ordblind, at hun ikke kunne stave til noget, hun var i aktivvering på 3 år.

Det hjælper ikke dig, håber din datter hurtit kmmer i den rigtige medicin docering og at det hjælper jer.

Mange på fleks burde ikke være der og du burde få orlov til der var helt syr på det, fordi du vil ike kunne give dig selv 100% på et job, så længe du skla side og være bange for hvordan din datter har det.

Men håber det vil lykkes for dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 12:12   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Gå med reklamer og aviser??

- vil bare indskyde at det kan være et utrolig hårdt job hvis man i forvejen er flekser med skånehensyn - bare det at få stablet og læsset de store tunge bundter kan være hårdt selv for raske.
Dertil kommer besværligheder alt efter vejr og vind, det er nok ikke nemt med en vogn hvis det sneer og den er tung at trække osv.

Kan da se de store drenge i gården knokler som heste med deres aviser og reklamer. En ellers nem rute. Men de er flere om det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 13:19   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Gå med reklamer og aviser??

- vil bare indskyde at det kan være et utrolig hårdt job hvis man i forvejen er flekser med skånehensyn - bare det at få stablet og læsset de store tunge bundter kan være hårdt selv for raske.
Dertil kommer besværligheder alt efter vejr og vind, det er nok ikke nemt med en vogn hvis det sneer og den er tung at trække osv.

Kan da se de store drenge i gården knokler som heste med deres aviser og reklamer. En ellers nem rute. Men de er flere om det.
Enig Helena et avisjob nej nej det vil være alt for hårdt for mine arme, har været avisbud engang, og ved at det kræver et godt helbred............ Og så til en løn på 40 kr i timen nej det er da direkte underbetaling.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 13:40   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
håber din datter hurtit kmmer i den rigtige medicin docering og at det hjælper jer.

Mange på fleks burde ikke være der og du burde få orlov til der var helt syr på det, fordi du vil ike kunne give dig selv 100% på et job, så længe du skla side og være bange for hvordan din datter har det.

Men håber det vil lykkes for dig
Jeg har fået orlov / aktiveringfri de næste 2 mdr, og fritaget for jobsøgning hvor vi så har tiden til at komme mere ind i det, og blive mere tryg ved det, og være med i skolen.
Problemet er jo bare ikke løst når de 2 mdr er gået, for når det er børn det handler om så kræver det at de kan være i kontakt med en forældre ved hvert måltid, og blodsukker skal barnet opgive, så der kan handles og gives insulin på det, og maden der skal spises.
Sådan gør andre forældre med diabetes børn også.

Samtidig skal jeg have fri ( kommunen yder fuld refusion ) ved indlæggelser/ kontroller, og ved barns sygdom, og ikke kun barns 1. sygedag.

Når jeg lægger alle disse ting sammen, og tænker på at vi idag er over 20.000 ledige fleksjobbere, ja så er jeg ihvertfald ikke den første de vælger, for jeg kan jo være ustabil arbejdskraft.

Jeg snakkede med min sagsbehandler idag, hun kan godt se at det bliver sværere nu, men helt umuligt er det ikke at finde en arbejdsgiver der kan acceptere de ting.... Håber bare at de vil hjælpe med at finde et job, hvor arbejdsgiveren vil acceptere de ting.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg en arbejdsgiver uffo Dit og Dat 38 24-12-2013 14:16
Hvorfor ansætte en fleksjobber? Jacobdklarsen Spørgsmål ang fleksjob 6 28-06-2013 11:04
Min arbejdsplads vil ikke ansætte mig på fleks peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 4 13-04-2013 22:18
Minister er klar med bonus for at ansætte fleksjobbere Webmaster K10 Nyheder 0 18-09-2012 03:11
Må min arbejdsgiver det???? Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 4 29-11-2011 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension