K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 20:39   #11
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Abraxus: Du siger det er noget du "ved" - hvordan ved du det? Er det fordi du har fået det fortalt?
Hvis det er fordi det er noget du har fået fortalt, så er det lige så lidt validt som det er hvis jeg nu siger: "min nabo siger han har faket sig til en førtidspension"....

For hvem er du der skal bedømme det? Er du psykiater? Er du læge? Er du psykolog?

Hvis svaret er NEJ til disse, så bør du helt klart undlade at ytre dig om hvorvidt andre har faket sig til noget eller ej.

Det eneste punkt hvor jeg måske ville tro dig, var hvis du ærligt indrømmede at DU havde faket dig til en førtidspension - for i forhold til alle andre, kan du næppe være 100 % sikker på at kende den fulde sandhed om personen.
Det ER faktisk meget almindeligt at syge mennesker undlader dele af deres skavanker, når de fortæller andre om det. Blandt andet fordi det er rigtig kedeligt at skulle (selv)erkende det - ofte er det lettere at negligere det.

Så jeg håber du enten kommer med en indrømmelse om at du er en ussel snyder, eller at du skynder dig at tænke dig bedre om, sådan at du ytrer dig lidt mere respektfuldt overfor de mennesker som er psykisk syge.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 20:52   #12
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ok

1. Jeg har ikke sagt noget om førtidspension her. Det eneste jeg har sagt er at en ressourcestærk person godt kunne fake en sygdom, hvis det er det de vil. Det kan du så være uenig i eller ej.

2. Hvorfra ved DU at ingen snyder og at ingen kan snyde? Kender du til alle flere hundrede tusinde der er registreret som syge af en eller anden karakter?

3. Hvad jeg ved, er min egen sag og jeg fortæller om emnet. Jeg har ikke lyst til at hænge nogen ud, uanset hvad de har gjort.

4. Jeg har ikke gået efter nogen personligt, så ved ikke lige pludseligt hvorfor denne uenighed skal gøre personlige angreb ok.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 21:11   #13
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Ok

1. Jeg har ikke sagt noget om førtidspension her. Det eneste jeg har sagt er at en ressourcestærk person godt kunne fake en sygdom, hvis det er det de vil. Det kan du så være uenig i eller ej.

2. Hvorfra ved DU at ingen snyder og at ingen kan snyde? Kender du til alle flere hundrede tusinde der er registreret som syge af en eller anden karakter?

3. Hvad jeg ved, er min egen sag og jeg fortæller om emnet. Jeg har ikke lyst til at hænge nogen ud, uanset hvad de har gjort.

4. Jeg har ikke gået efter nogen personligt, så ved ikke lige pludseligt hvorfor denne uenighed skal gøre personlige angreb ok.
Du insinuere kraftigt at der er mennesker som snyder, og at det fortrinsvis er psykisk syge. At jeg skrev førtidspension var et eksempel - det kunne også være sygedagpenge, kontanthjælp og alle andre offentlige ydelser.

Det ved jeg ikke, så derfor afholder jeg mig fra at beskylde noge for at snyde med hvorvidt de er syge eller ej. I øvrigt tænker jeg at hvis man vitterligt snyder med at være syg - så er spørgsmålet om ikke det kun er en selv man har snydt, da man i min verden i DEN grad må være rigtig syg hvis man påstår det uden at være det...

Sandt nok, men du kan ikke forvente at nogen skal eller vil tro dig - vi har alle mange historier vi har hørt, fået viderefortalt osv. osv. osv. - det er ikke særligt valid argumentation.

Jeg syntes da i den grad du er personlig - overfor alle der er psykisk syge. Så det må du leve med at jeg finder ret ufint og upassende.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 21:23   #14
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg sagde at i et system som skal kunne bære de sygeste, vil det være nemmere for en ressourcestærk desværre. Jeg synes det er mærkeligt at folk føler sig truffet over det. Man burde da netop tage afstand fra det, ikke bare afvise eksistensen.

Jeg har godt nok også følt mig irriteret, fornærmet eller følt en gruppe jeg tilhører fornærmet, men derfor har jeg lige godt nok aldrig begyndt at personligt angribe folk over det. Så det synes jeg ikke er ok.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 21:47   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis folk faker en sygdom, så er de SÅ syge i potten, at de virkelig ER syge....rigtig syge endda.

Dermed er pension fuldt berettiget!!

Der er jo ikke normalt at fake en sygdom - kun virkelig syge mennesker finder på den slags.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 21:58   #16
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis folk faker en sygdom, så er de SÅ syge i potten, at de virkelig ER syge....rigtig syge endda.

Dermed er pension fuldt berettiget!!

Der er jo ikke normalt at fake en sygdom - kun virkelig syge mennesker finder på den slags.....
Helt enig - det var det jeg forsøgte at skrive tidligere, men jeg magtede så ikke lige at forklare det tror jeg...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 03:04   #17
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hmmm, er det ikke meningen at debatterne skal holdes som "gå efter bolden, ikke manden"?

Så fordi jeg har anerledes observationer og erfaringer end dig, så er jeg lige pludseligt kz-lejr materiale? Gider du lige lidt.
Tja..hvis du stiller dig i vejen for bolden, så ryger du med i tacklingen.

At du bliver ved med at hævde, at dine observationer og erfaringer kan afgøre om folk "faker" eller ej, gør sådan set bare min analogi endnu mere rigtig.

Det pisser mig af når kuglekasteren, uimodsagt står i fjersynet og lyver om kh-modtageres rådighedsbeløb. Det pisser mig af når en flok dengser, født med en guldske i røven, laver tv hvor de går på "slumming", fordi de synes det er sjovt at komme i fjernsynet.

Men hvad der er mig KOMPLET UBEGRIBELIGT er, at du som en af kz-fangerne (for at blive i terminologien) falder på halen over deres gøgl, og begynder at hakke på dine medfanger. Snak om at holde øjet på bolden.

Det er romernes Del & Hersk strategi om igen. Få fjenden til at kæmpe indbyrdes.

Jeg kan dog "berolige" dig med, at skulle der være "fakere" imellem fp'erne, så vil deres ydelser blive sænket til under kontanthjælpsniveau. At alle reele fp'ere så også bliver sat ned, må så betragtes som "collateral damage". Hvis det ikke bliver under denne regering, så bliver det under den næste. Jeg har det fra Hjortens egen mund:

"- De mennesker, vi taler om her (fp'erne red.), står jo uden for arbejdsmarkedet. Derfor er det afgørende, at vi ikke får en højere ydelse i en ordning, hvor man ikke står til rådighed end en ordning, hvor man står til rådighed, siger Claus Hjort Frederiksen til Information."

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/11/072234.htm

Så moralen er, at hvis du skal hakke på nogen, så sørg FOR HELVEDE FOR, AT DET ER DE RIGTIGE DU HAKKER PÅ.

Guds fred og godnat.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 11:39   #18
Morten123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
Morten123 er ny på vejen
Abraxus har da ret

Abraxus har da ret, jeg har en ven der bevidst snyder samfundet og kun tænker i kroner og ører, han er opereret i ryg og skulder og er tilkendt flex, muligvis pension (det svar venter han på) Han er kun 33..

Operationen har været 100% succesfyldt og han nyder sin hverdag, han simulerer smerter når han er på kommunen og kan tilmed klemme en tåre ud på kommando når han bliver presset, han googler alt der vedrører hans "sygdom" så han har 100% styr på hvad der skal siges til de forskellige møder..


Men udover disse påståede "lidelser", smerter i ryg skuldre har svært ved at holde balance og huske psykisk ude af balance.. Så arbejder han sort fuldtid som tagdækker i kbh og kravler rundt på tagene som en abe.

Han tjener kassen på det her, så ja det kan lade sig gøre desværre.

Sidst redigeret af Morten123; 02-03-2013 kl. 11:41.
Morten123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 11:56   #19
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morten123 Se meddelelser
Abraxus har da ret, jeg har en ven der bevidst snyder samfundet og kun tænker i kroner og ører, han er opereret i ryg og skulder og er tilkendt flex, muligvis pension (det svar venter han på) Han er kun 33..

Operationen har været 100% succesfyldt og han nyder sin hverdag, han simulerer smerter når han er på kommunen og kan tilmed klemme en tåre ud på kommando når han bliver presset, han googler alt der vedrører hans "sygdom" så han har 100% styr på hvad der skal siges til de forskellige møder..


Men udover disse påståede "lidelser", smerter i ryg skuldre har svært ved at holde balance og huske psykisk ude af balance.. Så arbejder han sort fuldtid som tagdækker i kbh og kravler rundt på tagene som en abe.

Han tjener kassen på det her, så ja det kan lade sig gøre desværre.
Wow, så han fakede sig til operationer i ryg og skulder, bare for at snyde sig til flexløn? Det lyder dælme smart.
Jeg går ud fra, at du som hans "ven" har været med som bisidder ved kommunen, siden du har førstehåndskendskab til hvordan møderne er foregået?
Med venner som dig.....
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:14   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjener kassen?? Er det som ledig fleksjobber på ledighedsydelse den guldgruppe ligger, for så har jeg da overset noget.....

Sort arbejde plejer nu heller ikke at være takseret specielt højt (der er jo derfor det kan betale sig for mester)..

Eller så ser vi forskelligt på hvad ''tjene kassen'' egentlig er for en størrelse...

Og så glem aldrig, at folk de snakker og røven snurrer!! Jeg kender en enkelt som også fortæller at han er meget meget rask og egentlig ikke fejler noget og at førtidspensionen nærmest er en ydelse han får ''fordi det bedre kan betale sig'' - men sandheden er, at han ryger ud og ind af psykiatrisk afdeling konstant, og alligevel formår at fortælle omverden, at han har været ''på ferie'' i Brasilien eller hvad det nu ellers er han opdigter, når han har haft en tur igen igen igen...

Og han arbejder også sort, han er både murer, blikkenslager og alt muligmand og tjener STYRTENDE med penge - sagen er bare, at han ikke laver en skid andet, end at hænge i med det yderste af neglene....

For mange mennesker er sygdom et så stort personligt nederlag for dem, at de simpelthen benægter de er syge og derfor går rundt og fortæller vidt og bredt, at de har snydt sig til pensionen, at de arbejder sort, at de aldrig har haft det bedre og at operationer og indlæggelser gik som smurt, og at de nu er fuldstændig raske....

Og kender man ikke til den slags, tja så tror man jo rent faktisk på dem, og kan fortælle til alle der gider høre, at de kender en eller flere der har snydt sig til pension/fleks mm.
Vågn nu op!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Der tegner sig et billede.. Webmaster Politik og Samfund 77 16-03-2012 12:00
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension