K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2015, 21:32   #1
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Kapitalpension eller Aldersopsparing kan nogen hjælpe mig

Jeg skal til en samtale på torsdag den 12.11.2015. med bankens Pensionsrådgiver, og er i tvivl om jeg skal vælge at overføre min Kapitalpension, over til en Aldersopsparing (det koster 600 kr. ) at gøre det.
Jeg har (måske) fundet ud af at der er de samme regler for begge opsparinger, dog ved jeg godt at det ingen renter giver på kapitalpensionen, men hvad med aldersopsparingen giver den renter ? Så kan man overføre kapitalpensionen til en rate eller en livsvarig opsparing, men når jeg er i fleksjob sker der så modregninger eller andet jeg ikke er klar over ? Når jeg går på pension så sker der ikke modregning i pengene skrives der men hvad hvis man har en bil f.eks. det er vel en formue man har eller hvad?
Hvis ikke min bankrådgiver vil hjælpe mig så forbliver pengene på en kapitalpension indtil udbetalingen men er det fornuftigt at gøre det?
Jeg ved godt at der er lidt at komme efter men for mit vedkommende er det ikke meget min opsparing er omkring 46000 kr.
Kan nogen hjælpe ???
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 14:02   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan se lidt på skrift her

http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...FUUNcwodW1UMkQ

http://politiken.dk/oekonomi/privato...ed-afloeseren/

Sidst redigeret af stampe; 10-11-2015 kl. 14:05.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 16:05   #3
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Post Aldersopsparing

Jeg har nu bestemt mig men kan ikke råde andre med hensyn til at konvertere en kapitalpension til en aldersopsparing.

Med venlig hilsen
MAKN1955
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 17:23   #4
sallingbo
sallingbo
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2014
Alder: 63
Indlæg: 8
Styrke: 0
sallingbo er ny på vejen
Hvis du laver en ratepension vil du få et større fradrag her og nu . Men udbetalinger fra en ratepension når den tid kommer , bliver betragtet som indkomst og vil betyde at du muligvis kun vil kunne få grundbeløbet til din folkepensiom + at det vil gå ud over boligtilskud og mange andre ting .
sallingbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension