K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2008, 12:37   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question er der nogen der ved noget om rejsefonden

Hm, ja så sidder man der igen og véd at om ca 1 ås tid skal knægten med sin skole på en uges studierejse og så er gode dyr rådne - for med mindre han finder sig et fritidsjob, hvor skal pengene så findes henne

Jeg talte med en folkeskolelærer som vidste at man kunne søge noget der hedder rejsefonden -nogen der har kendskab til denne?

Jeg har forsøgt at google det meeen må indrømme at jeg ikke liiige umiddelbart ved hvilken og hvordan

Jeg har også forsøgt at kontakte hans nuværende skole men de kendte intet til den
Det synes jeg godt nok er besynderligt for jeg nægter at tro at vi skulle være de eneste som står i en vanskellig økonomisk situation -hm

Tager glad imod alle forslag -på forhånd tak
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 12:42   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Buster... sikken masse spørgsmål, du stiller.

Hvis du har flere detaljer, så kan man google ved at skrive: Rejsefond + noget mere.

Der findes en mulliard rejsefonde, hver med deres formål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 12:47   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza, ja når først man har lært denne side at kende så vil jeg tro at jeg til slut vil være noget nær et omvandrende leksikon

Hm, kan det tænkes at man måske kan google rejsefond + htx -for det er denne skole han er startet på?

Prøver, men måske er der andre herinde som har erfaring

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 23:11   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
for at forvirre billedet mere, så kan det jo være der findes noget legat noget at søge..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 00:17   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster hvis jeg var dig ville jeg ringe til familieafsnittet på kommunen og snakke med en sagsbehandler , jeg ved at flere har fået penge til deres ungers studieture den vej , men hvor gammel er han ?

det har også betydning ...

kan han ikke finde et fritidsjob (min søn tager på studietur til pragh den 14 har tjent til det via arbejde i fakta ) men det koster 35000 og dertil lommepenge jeg syntes sgi det er dyrt.. jeg skal prøve at lede efter nogen steder man kan søge der må jo være noget...

prøv evt at ringe til jeres studievejleder og hør om ikke han ved noget omkring muligheder for at søge , det ved jeg at en af min søns kammerater gjorde (den ældste) da han gik på HF ..

Lige som skolen gav studenterhuer til dem der ikke havde råd

de kan mange gange hjælpe med om ikke det hele så noget af det eller med at fortælle hvor man skal søge ...

men det har nok lidt at gøre med hvad det er for en studierejse også , og om de skal lære noget eller om det er en form for en rustur ...

vi må alle lægge hovederne i blød
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 00:31   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Det er ikke nemt at tyde, for er det folkeskolen, gymnasiet eller noget helt andet som junior skal på studietur med?
Jeg vil foreslå at du henvender dig til skolen og fremlægger problemet, for uanset hvilken skoleform er lærerne helt sikkert bekendt med slige problemer og har også lært at give gode råd.
Ellers ville jeg gå videre og tage kontakt med kommunens børne-ungdoms-undervisningsafdeling/familie-kulturafdeling, for at få en relevant sagsbehandler, der kan tage hånd om juniors ligestilling med andre/ganske almindelig deltagelse i skolens undervisnings metoder ;-)

Lykke til fra
majs

som stadig kæmper for at kommunen tager det sociale nævns afgørelse til efterretning og derfor stadig ikke har nyt at meddele
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 00:47   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster prøv at se her , jeg har fundet dem ved at søge studierejse legater
ved ikke om du kan bruge dem, vi skal vide hvad junior går i (skole gymnasiet eller?) men prøv at kigge på dem...

det kan jo være

http://www.fonde-legater.dk

http://www.legatmidler.dk/Bsoeg.php

http://www.tilbudet.dk/fondeoglegater.htm
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 01:05   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

Hm, kan det tænkes at man måske kan google rejsefond + htx -for det er denne skole han er startet på?




htx er skoleformen..
jeg googlede rejsefonde og skoleelev, der kom noget frem, men jeg har pc problemer så jeg kan ikke åbne de sider der kom.. (jeg mangler adobe, men min pc er så fyldt og rodet og sikkert fuld af virus, så den orker ikke at køre programmet.. )
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 11:07   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det prøvede jeg så at google også og jeg åbnede dokumentet men det der står er at det er for elever på Greve gymnasium, og penge de tjener ved indtægter i lærebaren samt et gebyr på 5 kr til alle fester ...

Så der er det et must at man går i Greve ...

desværre
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 11:36   #10
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Buster!

Jeg ved fra tidligere, at man både kan søge kommunen og selve skolen om tilskud. Jeg har siddet i en skolebestyrelse for år tilbage. Jeg var med til at bevillige, at en elev fik betalt sit lejrskoleophold af skolen. Forældrene havde INGEN mulighed for, at betale for elevens ophold. Skolebestyrelsen vurderede, at pengene var godt givet ud. Vi gjorde det for, at eleven ikke skulle føle sig uden for fællesskabet - ingen af de andre elever eller forældre var vidende om, at vi bevilligede dette tilskud.

Blot en idé!

Med venlig hilsen

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved noget om dette? LS1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 257 24-01-2013 01:11
er der nogen ved noget om løn nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-11-2011 10:07
Nogen som ved noget om patientforsikringen Anette71 Alt det andet 4 26-02-2011 02:16
Kære nogen.. hve ved noget?? tusindblomst Spørgsmål ang fleksjob 18 09-12-2010 09:30
er der nogen der ved noget om det her??? hutti Dit og Dat 9 10-07-2009 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension