K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2007, 19:22   #11
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Tak for dit hurtige svar, det vil jeg prøve at gøre så.

Har du nogen ide om hvad jeg skal gøre på mandag ?
Jeg er ved at besvime ved bare tanken om at jeg skal starte på Reva og magter det bestemt ikke, hvilket jeg også oplyste ved mødet igår.
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 20:15   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Formålssamtale REVA

GÅ TIL DIN EGEN LÆGE OG SIG HVORDAN DU HAR DET OG SÅ MELDER DIN LÆGE DIG SYG B) du har altså ret til at være sygemeldt og det nytter ikke noget du har det så slemt at du ikke kan deltage På Reva endnu.

Tro mig din læge vil hjælpe dig B)

Arhhhh hvor bliver jeg ked af det og rasende over det juks kommunerne laver...

Bed din bror om at tale din sag som Isch siger ...giv ham fuldmagt til at køre din sag.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 20:23   #13
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Hej igen.

Da sagen nu har kørt i over tre år orker jeg ikke endnu en sygemelding med uvished om hvad der så skal ske i fremtiden.

Det eneste jeg har behov for er at få sagen afsluttet, så jeg kan påbegynde et nyt liv uden uklarheden om hvad der som det næste skal ske og hvornår. Jeg bliver bare kastet rundt i systemet og kan ikke se noget formål med min fremtid, så længe det står på som nu.

kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 20:32   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Formålssamtale REVA

så er det bedste du kan gøre nu at deltage I Reva forløbet og vær dig selv og lad være med at presse dig selv til noget du ikke kan magte ...gå derned og forklar hvordan du har det og tag dine lægeerklæringer med og vis dem til dem og din R-profil.
Vær der I et par timer og gå så hjem.
Det er ikke sikkert du skal i arbejdsprøvning for hvis Reva vurdere at du er ude af stand til det nægter de at sende dig ud i arbejdsprøvning.B)

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2007, 10:56   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Formålssamtale REVA

Kschou jeg giver Stella helt ret, du kan nok ikke gøre andet end at møde op på Reva og i jeres åbningssamtale (regener med at der er sådan en) så fortæl dem hvordan du har det både med hensyn til helbred men også med hensyn til kommunen...

Og sig at du ikke føler at du magter mere..
Også må du tage den derfra og finde ud af om du skal sygemeldes eller hvad , jeg kan godt følge dig vi har alle prøvet at være der hvor det hele virker meget omsonst og nytteløst og det er nok det jeg fornemmer hos dig lige nu....

Jeg var hvis jeg var dig overveje det som isch anbefaler dig altså evt overdrage din sag til din bror og lade ham kæmpe for dig lidt ...

Jeg vil bare lige sige at det er rigtigt at din kommune ikke må gå i dialog med din bror pt uden en fuldmagt til at overtage sagen, men det brev han skriver for dig er fint nok, det har man altid muligheden for ..

De breve jeg har skrevet for folk har altid været gangbare , men det kan måske være en ide at din bror en gang for alle skriver et brev til kommunen om at de breve han skriver er på dine vegne og du underskriver dem....

Hvis du beslutter og din bror gerne overtage din sag og kommunikation med kommunen (du kan stadig være med selv om han gør det ) så er din bror selvfølgelig velkommen til at skrive herinde og hente råd her alt det han vil i forhold til det at kommunikere med kommunen og hvor han skal henvende sig henne og hvordan han skal gøre det

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 13:44   #16
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Hej K-10

Min lillebror har nu fået lavet en fuldmagt til mig, så jeg kan hjælpe ham i den umulige og urimelige situation han er havnet i.

Vi sendte fuldmagten til hans sagsbehandler søndag d. 1. juli 2007.

Samtidig medsendte vi også et klagebrev vedr. manglende aktindsigt. Et tilsvarende brev blev ligeledes sendt til borgmesteren samt Det Sociale Nævn.

Borgmesteren skrev allerede tilbage d. 3. juli 2007 og gav følgende svar:

Jeg kan oplyse, at jeg straks har oversendt brevet til social- og beskæftigelsesdirektøren, hvorfra der vil komme direkte svar.

I går d. 6. juli 2007 kom der så brev fra social- og beskæftigelsesdirektøren, som gav følgende svar:

Kære kschou.
Jeg vil gerne beklage, at du ikke har modtaget svar på din henvendelse omkring akt- indsigt rettidigt.
Jeg er orienteret om, at du nu har fået tilbud om aktindsigt ved personligt fremmøde i Beskæftigelsesrådgivningen torsdag d. 5. juli 2007 kl. 11.00.
Jeg håber at du fremadrettet vil opleve, at din sagsbehandling og samarbejdet med Beskæftigelsesrådgivningen forløber til din tilfredshed.

Jeg kan ikke forstå hvordan social- og beskæftigelsesdirektøren, kan være informeret om et personligt møde om aktindsigt torsdag d. 5. juli 2007 når kschou først modtog brevet om dette i går fredag d. 6. juli 2007 !!

Foruden dette brev fra social- og beskæftigelsesdirektøren, lå der også et brev fra kschou sagsbehandler, hvori der står:

Indkaldelse til møde med henblik på gennemgang af sagsakter.
Du indkaldes hermed til møde med undertegnede for at gennemgå din sag som du har anmodet om og anket. Jeg vil bede dig komme Mandag d. 9. juli 2007 kl. 13.00
Her får du mulighed for at se din sag og få kopi af det du ønsker.

Hvorfor skal kschou nu indkaldes til personligt møde, når han blot har efterspurgt på kopier af sagens akter ?

Hvorfor skriver sagsbehandleren nu at kschou har anket sagen. Dette har han ikke bedt om ?

Hvordan kan det være muligt at lige meget hvem man henvender sig til så forkludrer de alting med forkerte oplysninger, datoer, m.m. ?

Samme brev blev som anbefalet fra K-10´s forum sendt til Det Sociale Nævn. Dem har vi endnu ikke modtaget noget svar fra.

Jeg har stadigvæk ikke modtaget svar retur på det brev som jeg sendte til kschou sagsbehandler ved kommunen d. 15. juni 2007 hvori jeg beskrev hans situation og tilstand. Jeg udtrykte ligeledes min forargelse over, hvordan de kunne fravælge at tage
hensyn til diverse udtagelser og vurderinger fra psykiater og Neurologisk Afdeling om at kschou har totalt tvingende behov for fred og ro og fratages for alt stress, pres og krav.

I kschou nuværende tilstand er det fuldstændig uforsvarligt og urimeligt at sende ham ud i en arbejdsprøvning.

Kschou er opstartet arbejdsprøvning på Reva mandag d. 2. juli 2007. Som frygtet har han ikke været i stand til at møde op andet end en enkelt gang, hvor han kun nåede at blev vist rundt og efterfølgende blev nødsaget til at tage hjem igen på grund af ubehag.

De gange hvor han ikke har været i stand til at møde op har han ringet til Reva og meldt sig syg.

Sagsbehandleren har ved formålssamtalen oplyst, at hvis han ikke kunne klare forløbet på Reva, måtte de jo se om de kunne søge efter førtidspension.
Sagsbehandleren har ligeledes oplyst kschou om at det er meget svært at få tilkendt førtidspension i dag.

Disse oplysninger er kun mundtlige og altså ikke oplyst på skrift.

Hvad bliver afslutningen af kschou sag ?

Mvh.

Storebror:@




kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 14:04   #17
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Formålssamtale REVA

Citat:
kschou skrev:

Storebror:@
Storebror! Jeg elsker dig bare

Efter at jeg har læst hvordan du skriver - er jeg overbevist om at det kun er spørgsmål om tid, før din lillebror får ro.

Du skal hænge på, bide dig fast og holde styr på det rod der bliver jer budt... For det der foregår og måden det foregår på er ikke for syge mennesker at finde rundt i.

Jeg vil gerne udtrykke min ros til dig og lykønske din lillebror med hans storebror.

Bare rolig, der kommer flere kommentarer hen ad vejen B)
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 23:03   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Formålssamtale REVA

Citat:
kschou skrev:
Hej K-10
Hej Kschou´s bror og velkommen til

Citat:
Min lillebror har nu fået lavet en fuldmagt til mig, så jeg kan hjælpe ham i den umulige og urimelige situation han er havnet i.

Vi sendte fuldmagten til hans sagsbehandler søndag d. 1. juli 2007.
Det tror jeg er en rigtig god ide og er glad for at han har dig til at hjælpe sig, for det er noget af en psykisk hård kamp at være oppe mod systemet helt alene

Citat:
Samtidig medsendte vi også et klagebrev vedr. manglende aktindsigt. Et tilsvarende brev blev ligeledes sendt til borgmesteren samt Det Sociale Nævn.

Borgmesteren skrev allerede tilbage d. 3. juli 2007 og gav følgende svar:

Jeg kan oplyse, at jeg straks har oversendt brevet til social- og beskæftigelsesdirektøren, hvorfra der vil komme direkte svar.

I går d. 6. juli 2007 kom der så brev fra social- og beskæftigelsesdirektøren, som gav følgende svar:

Kære kschou.
Jeg vil gerne beklage, at du ikke har modtaget svar på din henvendelse omkring akt- indsigt rettidigt.
Jeg er orienteret om, at du nu har fået tilbud om aktindsigt ved personligt fremmøde i Beskæftigelsesrådgivningen torsdag d. 5. juli 2007 kl. 11.00.
Jeg håber at du fremadrettet vil opleve, at din sagsbehandling og samarbejdet med Beskæftigelsesrådgivningen forløber til din tilfredshed.

Jeg kan ikke forstå hvordan social- og beskæftigelsesdirektøren, kan være informeret om et personligt møde om aktindsigt torsdag d. 5. juli 2007 når kschou først modtog brevet om dette i går fredag d. 6. juli 2007 !!
Grunden til dette kan sagtens være at de har fået besked på fra højste sted at de skal se at få fingeren ud og derefter få givet den aktindsigt og da har de sikkert selv givet datoen den 5 for at få det til at se pænt ud, men har så ikke kunne overholde det...

(jeg har selv oplevet at sende et sådan brev til borgmesteren og også få et pænt svar om at nu skete der noget, men den lovede dato måneden efter kom bare ikke, vi måtte endnu engang skrive til borgmesteren for overhovdet at få det lovede møde

Så dette kan sagtens være grunden, altså de har ikke haft tid og har selvfølglig ikke haft mod til at informere deres chef om det..
Citat:
Foruden dette brev fra social- og beskæftigelsesdirektøren, lå der også et brev fra kschou sagsbehandler, hvori der står:

Indkaldelse til møde med henblik på gennemgang af sagsakter.
Du indkaldes hermed til møde med undertegnede for at gennemgå din sag som du har anmodet om og anket. Jeg vil bede dig komme Mandag d. 9. juli 2007 kl. 13.00
Her får du mulighed for at se din sag og få kopi af det du ønsker.

Hvorfor skal kschou nu indkaldes til personligt møde, når han blot har efterspurgt på kopier af sagens akter ?
Det er fordi at kommunen kan forlange at en borger komme til dem og læser deres akter på den måde kan borgeren så samtidig stille spørgsmål ind til det hvis der er noget vedkommen ikke forstår, det er vigtigt at i på dette møde siger højt og klart og tydeligt at i vil have KOPIER AF ALT, sig evt at det er krævet for at i overhovdet skal kunne have et overblik over alt deres rod..

Lad det evt skinne igennem at i har brug for papirene da i overvejer at hente hjælp udefra (også selv om i ikke gør det, det kan de ikke vide )

Citat:
Hvorfor skriver sagsbehandleren nu at kschou har anket sagen. Dette har han ikke bedt om ?
Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg syntes helt sikkert at i skal høre vedkommen om det til mødet i skal til, det kan være at de tolker jeres klage som en anke, men der er det vigtigt at i får klargjort at det er en klage over sagsbehandlingen ...
Citat:
Hvordan kan det være muligt at lige meget hvem man henvender sig til så forkludrer de alting med forkerte oplysninger, datoer, m.m. ?
Tja hvad kan man sige , det er kommunalt
og så kan man få en mistanke om at man kan trætte borgerne ud, at de simpelthen opgiver og går til på en ussel kontanthjælp og ellers holder deres mund og lader være med at være til besvær :@

Det er jo pudsigt nok det der går igen og igen i næsten alle sager her på K10

Citat:
Samme brev blev som anbefalet fra K-10´s forum sendt til Det Sociale Nævn. Dem har vi endnu ikke modtaget noget svar fra.
Der kan også gå meget lang tid inden i høre noget fra dem af om nogen sinde , effekten ved det er nærmest at fortælle kommunen at i ikke gider at finde jer i mere, og det kan faktisk være det der har gjort at de betragter sagen som en anke, men da i ikke har skrevet nogen steder at i anker så er det ikke en anke men en klage over kommunen ...

Citat:
Jeg har stadigvæk ikke modtaget svar retur på det brev som jeg sendte til kschou sagsbehandler ved kommunen d. 15. juni 2007 hvori jeg beskrev hans situation og tilstand. Jeg udtrykte ligeledes min forargelse over, hvordan de kunne fravælge at tage
hensyn til diverse udtagelser og vurderinger fra psykiater og Neurologisk Afdeling om at kschou har totalt tvingende behov for fred og ro og fratages for alt stress, pres og krav.
Det brev sammenholdt med klagen kan være det hun misforstår som en anke, og jeg tror at det er rigtig godt at i har fået en tid på mandag og håber at du har mulighed for at tage med Kschou der, så han ikke skal afsted alene, for det første er det nemmere for 4 øre at finde ud af hvad der bliver sagt og for det andet så giver det nogle helt klare signaler til sagsbehandleren om at han altså ikke er alene om det her men at han har et netværk der bakker ham op og hjælper ham...

Og det gør lige pludselig det hele meget mere besværligt for kommunen
Citat:
I kschou nuværende tilstand er det fuldstændig uforsvarligt og urimeligt at sende ham ud i en arbejdsprøvning.
Dette skal i også fremlægge for sagsbehandleren , jeg har selv været med i en sag hvor mange af de ting (på lidt andre måder end Kschou da det var andre sygdomme)skete altså sådanne ting som ingen svar, ufuldstændige svar og oversete diagnoser og i det hele taget en umenneskelig behandling, vi blev også kaldt på kommunen som i nu er, og her var ikke kun sagsbehandleren med , men også erhvervslederen og vi fik undskyldninger på kryds og tværs, og fik at vide at hele sagen var blevet behandlet forkert og nu skulle det laves ordentligt ...

Vi kan håbe at borgmesterens og lederens mellemkomst kan give det samme resultat for jer , det skulle være jer velundt

Men du skal som Kschous bisidder og hjælper altså ruste dig til at være rimlig tuff... alle gode intentioner og undskyldninger ved vores møde , munede ud i en trussel om at hvis vi tillod os at søge en ftp efter §17 så ville ledighedsydelsen blive taget og det ville blive et afslag ...

Men det skal man ikke lade sig slå ud af, man skal læse lidt op på loven hvis sådan noget sker... (ingen af delene er nemmelig lovlige ) og for den borger jeg var med som bisidder hos, ja da endte det såmænd med en FTP 4 måneder efter denne udtale ... Og det efter en § 17..

Citat:
Kschou er opstartet arbejdsprøvning på Reva mandag d. 2. juli 2007. Som frygtet har han ikke været i stand til at møde op andet end en enkelt gang, hvor han kun nåede at blev vist rundt og efterfølgende blev nødsaget til at tage hjem igen på grund af ubehag.

De gange hvor han ikke har været i stand til at møde op har han ringet til Reva og meldt sig syg.
Det er helt fint og det er det eneste han kan gøre i sin nuværende situation ..
Og jeg formoder at han heller ikke har haft noget problem med kommune eller Reva når han har meldt sig syg ??

Citat:
Sagsbehandleren har ved formålssamtalen oplyst, at hvis han ikke kunne klare forløbet på Reva, måtte de jo se om de kunne søge efter førtidspension.
Sagsbehandleren har ligeledes oplyst kschou om at det er meget svært at få tilkendt førtidspension i dag.

Disse oplysninger er kun mundtlige og altså ikke oplyst på skrift.
Nu er det jo sådan at han ikke kan klare en arbejdsprøvning på Reva og de må ved gud snart ind og kigge på en ftp til ham, og at sagsbehandleren siger at det er svært at få tilkendt førtidspension i dag , det er noget pladder, for selvfølgelig skal han have en ftp hvis det er det eneste alternativ jeg tror det er en standard replik for sagsbehandlere , og det er noget de skal sige...

Jeg vil ikke sige at de er onde mennesker for jeg tror vitterlig at de tror og ved at det er svært men de ved også godt at den ftp skal gives hvis mennesker ikke har mulighed for at komme tilbage på det ordinære job marked ...

Jeg siger ikke at det er nemt for det ER svært men det er ikke umuligt ..
men jeg har endnu ikke en eneste gang i de sager jeg har set , læst eller været med til set at en sagsbehandler ikke har sagt det...

Så i skal selv tro på det og kæmpe for det, og så lykkedes det i sidste ende , hvis det er det eneste der kan lade sig gøre nu....
Citat:
Hvad bliver afslutningen af kschou sag ?
Efter min bedste overbevisning og hvis jeg var hans sagsbehandler og kommune så blev det en ftp og tiltrængt ro og fred

Og jeg tror også at det kan lade sig gøre og håber at det er det der er ved at ske for jer nu, (noget kunne tyde på det) men med kommuner er ingenting sikkert, men man kan krydse fingere og håbe og så skal i selv være mere end velforberedt :@

Et godt råd til mandag er ... anskaf jer en mp3 afspiller eller en diktafon optag hele mødet uden at oplyse sagsbehandleren om det , og gør det ALTID pr efterdags både for at kunne dokumentere påstande og urigtige oplysninger , men så sandlig også for at kunne sætte jer ned derhjemme og høre det hele igennem et par gange...

Jeg bruger selv cbb mobil for at kunne optage alle samtaler med kommune når jeg ringer det er lidt dyrt men det har vist sig at kunne betale sig ... alle samtaler optages og jeg kan høre det igennem og forstå hvad der bliver sagt , og dokumentere det der bliver sagt... så det kan jeg også kun anbefale at man gør...

Men til en start... sørg for at få optaget jeres samtale på mandag og derefter hold aldrig et møde uden at optage det

bare et godt råd der har vist sig nyttig for mange mennesker

Håber i kan bruge det her til noget, og ellers er der vel kun at sige held og lykke på mandag , jeg krydser alt hvad der krydses kan for jer, og kom gerne og fortæl hvordan det går for jer til mødet, vi er mange der følger Kschous sag med undren og vantro...

det er en ussel behandling han har været udsat for ...

og er glad for at du er der så meget for ham ...


Mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2007, 23:31   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Formålssamtale REVA

Undskyld, at jeg blander mig, men det skal sendes til det lokale beskæftigelsesankenævn, IKKE det sociale nævn.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2007, 15:33   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Formålssamtale REVA

ved det godt Zuza , men det er en ældre skrivelse så regner med at brevet bliver eftersendt (eller at adressen er den samme, de kan jo ikke lige beskyldes for at have lavet en oplysningskampagne om at der nu skiftes navne )

Men tak for påmindelsen .. skriver det også lige på forsiden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension