K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2012, 13:39   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, loppemarkeder, genbrugsmarkeder mm - JEG ELSKER det!!!

kæft nogle kup man kan gøre sig engang i mellem - jeg elsker også antikviteter, men det er økonomien så ikke lige til, men jeg kan drømme i timevis sådan nogle steder......

Jeg står selv og skal på loppemarked senere og kigge efter et sofabord til børnene - så kryds lige fingre!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 14:04   #12
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
@helenekr
Nu var det ikke elena der spurgte om noget i denne tråd, men gekko, og da elena med sine 30 m2, faktisk kun udgør en meget lille gruppe i det danske samfund, påpeger jeg simpelthen kun hvad dansk statitik fortæller, man kan læse og forstå hvad andre skriver, lidt ligesom fanden læser biblen. Men at du åbenbart mener at fordi jeg skriver "i en 1 værelset med låg" at det overhovedet har noget med elena at gøre, det fortæller bare lidt om dig og hvad du mener om hvad andre skriver, jeg oplyser, viderebringer bare en oplysning, men jeg glæder mig til at se en sammenkompling mellem oplysning vs personangreb 
Gekko skriver kun lidt om sin situation, og da jeg selv har været i en lign, og med alle de undersøgelser der været på området, så jeg nød til at opstille en normal case, og derfor kommer det til at være noget ren GYLDE for gekko, men håber da han får styr på sine smerter, da det kan blive en hindring for at overleve..
PS. Og men de politiske vinde der er for tiden, tror jeg desværre ikke gekkos situation bliver meget bedre ØV BØV
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 14:12   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nu har jg aldrig været på kontanthjælp - men gode råd kan man altid bruge..

jeg handler jo 95 procent af mine dagligvarer i flensborg og der er virkelig rigtig rigtig mange penge at spare..
jeg ved godt der er mange der ikke bare lige ka køre over,men er man 3-4 stk f.eks fra fyn el.midtjylland der ka fylde en bil og dele om benzinen,ja så vil jeg vove og påstå det stadig kan gå..

jeg ka ihvertfald høre i butikkerne - at det ikke kun er sønderjyder..de snakker mærkeligt..smiler...

købe stort ind,lave madplaner,genbrug,købe mælk og evt kød direkte ved en landmand..gemme bonner..droppe inpuls køb..der er virkelig mange ting man selv kan gøre - men det kræver en indsats og noget planlægning..
nu har vi det ikke iår el.plejer vi også ha tomater,agurker og en mindre køkkenhave - for at få friske varer og for at spare..

hæve et fast beløb hver uge og droppe dankort ,så man ikke så let bliver fristet..

der er så mange mange ting man kan gøre - hvis man vil

stribe førtidspensionist 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 15:23   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
@helenekr
Nu var det ikke elena der spurgte om noget i denne tråd, men gekko, og da elena med sine 30 m2, faktisk kun udgør en meget lille gruppe i det danske samfund, påpeger jeg simpelthen kun hvad dansk statitik fortæller, man kan læse og forstå hvad andre skriver, lidt ligesom fanden læser biblen. Men at du åbenbart mener at fordi jeg skriver "i en 1 værelset med låg" at det overhovedet har noget med elena at gøre, det fortæller bare lidt om dig og hvad du mener om hvad andre skriver, jeg oplyser, viderebringer bare en oplysning, men jeg glæder mig til at se en sammenkompling mellem oplysning vs personangreb 
Gekko skriver kun lidt om sin situation, og da jeg selv har været i en lign, og med alle de undersøgelser der været på området, så jeg nød til at opstille en normal case, og derfor kommer det til at være noget ren GYLDE for gekko, men håber da han får styr på sine smerter, da det kan blive en hindring for at overleve..
PS. Og men de politiske vinde der er for tiden, tror jeg desværre ikke gekkos situation bliver meget bedre ØV BØV
Elena har en 1 værelses til 3600 og Gekko har en 1 værelses til næsten 4000 kr - hvorfor taler du så om folk der ikke bor i en 1 værelses???

Elena havde da mange gode tips til hvordan HUN får det til at slå til. Så kan Gekko vel selv trække fra og lægge til. Det behøver Gekko vel ikke os til.

Og ja, det må vel have noget med Elena at gøre, når du skriver i dit indlæg at det er @Elena.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 15:30   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
med de priser i hele tiden nævner på huslejer - ja så forestiller jeg mig næsten i bor i centrum af hovedstaden---------for i mine øjne lyder det vanvittig...

ka godt forstå nogen har det svært,selvom i får hjælp gennem boligsikring..
bare en tanke

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 16:04   #16
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
overskrift

hej..

jeg har et beløb der hedder 1500 til mig og hunden, ekstra udgifter, mad tøj opsparing osv osv osv, efter regningerne er betalt.. og hunden tager 300-350 kr om md.. så der er max 1200 til mig.. og har for omkring 700 kr medicin så er der 500 tilbage til hele måneden til mad, tøj osv

og det er vel og mærke uden at afdrage på mit lån, uden tv pakker eller at betale licens (den trækker de over skat når den ikke bliver betalt - men kan ikke ligge pengene frem så det er sådan jeg bliver nød til at gøre det..)

det får man altså ikke ligefrem god mad for eller varm mad hver dag for den sags skyld men det kan løbe rundt.. og er da noget mere end de 700 banken ville lade mig få..

men efter en tur til økonomisk rådgivning fik jeg mange svar på forskellige ting.. og fik afvide hvad jeg kunne spare på osv..
jeg ved at randers kommune har gratis tilbud om rådgivning som jeg modtog og så vidt jeg er bekendt er det noget der er over det meste af landet..

så mit bedste forslag er at starte med at tage sådan et sted hen.. de kan hjælpe dig med kontakt til kreditorer hvis du har det som du ikke kan betale.. og de kan mange gange finde penge steder vi andre ikke kan..

jeg står i RKI og venter på en indkaldelse til fogedretten ang min gæld som jeg ikke kan afdrage på.. så hvad mig angår kan jeg ikke overleve på kontanthjælp.. men mange kan få det til at løbe rundt..

men pøj pøj med det.. forbered dig på kamp.. desværre
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 23:42   #17
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
hej..

jeg har et beløb der hedder 1500 til mig og hunden, ekstra udgifter, mad tøj opsparing osv osv osv, efter regningerne er betalt.. og hunden tager 300-350 kr om md.. så der er max 1200 til mig.. og har for omkring 700 kr medicin så er der 500 tilbage til hele måneden til mad, tøj osv

og det er vel og mærke uden at afdrage på mit lån, uden tv pakker eller at betale licens (den trækker de over skat når den ikke bliver betalt - men kan ikke ligge pengene frem så det er sådan jeg bliver nød til at gøre det..)

det får man altså ikke ligefrem god mad for eller varm mad hver dag for den sags skyld men det kan løbe rundt.. og er da noget mere end de 700 banken ville lade mig få..

men efter en tur til økonomisk rådgivning fik jeg mange svar på forskellige ting.. og fik afvide hvad jeg kunne spare på osv..
jeg ved at randers kommune har gratis tilbud om rådgivning som jeg modtog og så vidt jeg er bekendt er det noget der er over det meste af landet..

så mit bedste forslag er at starte med at tage sådan et sted hen.. de kan hjælpe dig med kontakt til kreditorer hvis du har det som du ikke kan betale.. og de kan mange gange finde penge steder vi andre ikke kan..

jeg står i RKI og venter på en indkaldelse til fogedretten ang min gæld som jeg ikke kan afdrage på.. så hvad mig angår kan jeg ikke overleve på kontanthjælp.. men mange kan få det til at løbe rundt..

men pøj pøj med det.. forbered dig på kamp.. desværre
Du kan vælge at melde licensen fra. Om du så i samme ombæring vil skaffe dig af med dit TV vil jeg overlade det til din samvittighed at afgøre. :-)
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 08:46   #18
elana
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
elana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
@Elena
Nu er det de færeste der bor i en 1 værelset med låg, gennemsnittet bor i en lejlighed på ca 67,3 m2, som koster 5437 kr, Gekko fortæller desværre også han går på smerteklinik så hertil skal der ligges min 300 kr til medicin hver måned, det kan sagtens blive meget højere, det ser ikke ud til der er nogle arbejdsskade i nærheden, eller en rig onkel, så bliver det en hård tid hvor gekko må vende hver 25 øre.. Hvis han vil undgå gæld, jeg selv fået samlet over 280 kg på 10 år 
Men gekko skriver også at vedkommende har mulighedfor det.. Ja det er måske meget vel at det ikke er gennemsnittet, men så må man priotere... Jeg ved godt medicin er dyrt, jeg bruger selv 330 kroner på medicin om måneden.. Mange steder hvis du for meget dyrt medicin kan du søge tilskud btw.

Nej det er INGEN guldfest.. Men der blev spurgt hvordan man kan overleve.. Jeg overlever ved at bo småt men godt!!!

Det er alt sammen et spørgsmål om priotering.. Vi kan da godt blive enig om at bo i en 2 værelses ville være bedre, og jeg glæder mig da til at kunne.. Og nej jeg har ikke råd til biograf, dyrt mærketøj og byture hver weekend.. Men jeg for det til at hænge sammen. Og det synes jeg vel er det vigtigste..
elana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 09:09   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Thyra + jer andre med gode spareråd: SÅDAN!

Supergode og positive inputs, og helt korrekt
- jo færre penge man har, jo mere tvingende nødvendigt er det at lave et budget.

Der kan faktisk gå sport i det.

Jeg lægger selv - det kører automatisk via bankkonti - hver måned til side til: klippekort/cykelreparationer, tøj/reparationer, udskiftning af hvidevarer/telefon.

- fordi cyklen skal repareres/vedligeholdes lidt hvert år.
- fordi selv forsåling og undertøj fra Netto koster lidt.
- fordi man især med lavindkomst nærmest ikke kan leve uden en fryser og en telefon idag er af plastik og også går i stykker.

Når man har normal indtægt tænker man sjælden over en mindre udgift på et par hundrede her og der, til en ny cykelkurv, en forsåling eller en bluse til 199,-
Det er bare slut når fælden klapper.

Desuden betaler jeg licens pr. måned, og sætter også månedligt fra til kvartalsregninger/halvårsregninger/helårsregninger på forsikring, el, gas og varme.

Jeg får derfor ALDRIG de der grimme kæmperegninger og måneder helt i bund, og i januar, når mange andre sidder på skrump og suger på lappen, fylder jeg fryseren med de ellers dyre ting der er på tilbud efter jul og nytår - har mere end én gang spist hummer og kronhjort til ingen penge ;-)

Men ganske rigtigt kommer jeg heller ikke på faste årlige ferier, på restauranter eller dyre byture.
Sport og andre klubmedlemsskaber er der heller ikke til.

Men jeg har tag over hovedet, lys og varme, fyldte køkkenskabe og godt med tv-kanaler.

Det er langt fra alle i denne verden der er lige så heldige.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 14:52   #20
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Dette er hvad man får oplyst
Citat:
Kommunen mener, at jeg ved at gennemgå behandling på en smerteklinik, vil kunne vende tilbage til et ordinært job igen (dog med hensynstagen til mine mange skånehensyn), hvilket min læge ikke er enig med dem i, da jeg har været igennem samtlige behandlingsmuligheder, og min smerter ikke forsvinder - hverken nu eller på sigt, selvom jeg gennemgår et forløb på et smertecenter
Altså.. gekko har mange smerter, derfor på SMERTE KLINIK og været igennem alle behandlingsmuligheder, selv lægen er med, og der er MANGE SKÅNE HENSYN Hmm sikkert "bare" for sjovt 
Citat:
Huslejen i mit område løber let op på ca. 4000 kr. incl. varme. for en 1 værelseslejlighed, og indtil jeg er færdigafklaret, er det ikke muligt for mig at søge ud i yderområderne, hvor huslejen er lidt billigere..
Oplysning at selv, en et værelses koster penge  Der bliver IKK skrevet bor i en et værelse, men oplyser at en et værelse nemt kommer op på over 4000 kr Så gekko slet ikke færdigafklaret, det kan sørme tage mange år, før kommunen bliver det, vil tro at gekko er, det havde jeg nok været 
Øøøh er der nogen kan læse 
Guldfax fortæller der er 500 kr til mad + tøj per måned, jeg bange for guldfax ikke er alene, men ingen fanger den..(500/31= 16 kr per dag uden nyt tøj)
Og uanset hvad folk gør for at spare, så kræver det af den person, at personen IKK har nogle fysisike Problemer, for man kan f.eks ikke bare lige smutte til tyskland ikke andet end hvis man har sin egen ambulance og kan ligge ned, eller loppemarkeder hvis man ikk engang kan gå 2 km o.s.v
Kan oplyse at 43 % af Danmarks befolkning er singler, så vi kan ikke bo alle sammen i en et værelse, det er der simpelthen ikke lejligheder til 
Til gengæld så jeg også på kontant hjælp, lige fået det sidste barn ud, ved at flytte fra en 2 værelses + kammer med låg (tror jeg det hedder 6 m2) til en et værelset med låg kan jeg spare 245 kr per måned
Det helt fint at være positivt, men man må altså kunne se at det ikke alle der har forsikringer der bliver udbetalt, at kunne gå lange ture, har egen bil, kunne bo på landet, kører med det offentlige, har andre der kan hjælpe, kunne blive ved, jeg gider bare ikke forudsætte at alle har sit på det tørre..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fra ledighedsydelse til kontanthjælp efter 12 md uden arb. energizer Spørgsmål ang fleksjob 16 23-09-2013 21:28
Vi sparker kun for selv at overleve Jan Jakobsen Politik og Samfund 238 16-07-2012 12:13
På kontanthjælp uden en afklaring Sille81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 13-01-2012 16:27
FTP: uden kontanthjælp k222222v Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 14-02-2011 10:22
Kontanthjælp uden børn Annelarsen Dit og Dat 3 29-12-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension