K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2010, 09:28   #31
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Vil lige tilføje det er ikke kun arbejdsløse der tvinges ud i sneen...min samlever er post og de skal også bare afsted....
er det helt umulig skal de også selv betale ...er de mødt op og bliver sendt hjem før tid ja så bliver de også trukket i løn eller hvis de har afspadsering så skal det bruges...

Og det er med stor risiko for ulykker lige i denne tid at vi får vores breve
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 10:21   #32
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Man kan som husejer blive ruineret i en erstatningssag, og alene derfor bør man da sikre sig en rydningsordning hvis man ikke selv kan.
ja en tyv bryder ind stjæller et tv på vej ud falder han og brækker benet har får astatning forde snerydningen ikke blev gjort ..
Citat:
er det helt umulig skal de også selv betale
ja loven er desvære sådan ikke bossens problem og du kan kommer eller ej pga sne vejr min mening er nu stopper festen kan man ikkek an man ikke.
Citat:
er de mødt op og bliver sendt hjem før tid ja så bliver de også trukket i løn
tak for kaffe godt jeg ikke er post medarnejder
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 11:02   #33
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
for god ordens skyld er det ikke kun posten ...men mange andre erhverv hvor der gælder de samme regler

Møder man ikke op pga. sne betaler man selv
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 11:12   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg lige været over med ungerne i børnehaven, og lagde ved den lejlighed mærke til, at det sgu da ikke er sneen foran ejendommene der er problemet, men de store snedriver der kigger langst vejene og PÅ vejene der udgør farer for liv og lemmer. Jeg gik 1 meters skridt hele vejen med to unger på armen og klatrede op og ned hele vejen....

Borgerne har gjort sin borgerlige pligt. Men hvem er det så der skal sørge for de snemasser der ligger på alle sidevejene, og hele vejen langs kantstenen (som man overhoved ikke kan se mere) - har kommunen ikke et ansvar?
Og hvis man falder og brækker benene påvej over en snedrive, er det så kommunen der betaler erstatningen? Eller hvad siger sneloven om det??

I gamle dage havde vi jo unge/ældre arbejdsløse der kørte snekrads, de kunne selv melde sig til om morgenen, kørte ud med lastbiler, fjernede alt sne ved vejkanterne og kørte ud og dumpede det på egnede steder, og fik deres hyre om aftenen.
Det fungerede genialt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 11:40   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
OKI superkok så retter jeg den lidt så jeg kan være lidt sur...

Jeg kan blive foraget over ALLE der ikke fjerner deres sne hvor andre kan komme til skade, jeg kan ikke hidse mig mere op over at det er statsministeren end andre mere den måde jeg mener det på

Og som også det skrives sønnen var hjemme ja og det kan jo være ham der har "glemt" det , jeg ved hvordan mine blomster ser ud når mine sønner skal sørge for dem og at mine katte ikke er lige så ud tørret som mine planter det er heldigt

Så jo kan blive foraget over alle der ikke skovler sne og ja selvfølgelig skal en lov holdes af ALLE ..

Jomfruen kan jeg godt forstå og jeg kan godt forstå de postbude der nægter at gå ind med post hvis der er fare for liv og helbred men stadig kan jeg ikke forages mere over minister der ikke skovler end jeg kan blive over madsen der ikke skovler ...

Meget ville være løst hvis alle havde postkasser som os her hvor jeg bor, jeg skal godt nok ned på noget der hedder torvet og hente min post men alle vores postkasser hænger så på store samlingssteder så der er kun et sted at rydde sne og de stakkels postbude slipper for at løbe spidsrod ...

Jeg har set nede i vores brugs at ældre mennesker og handicappet søger nogen til at rydde sne og jeg ved at det ikke er til at få fat i nogen , undre mig såre over at der ikke er nogen unge mennesker der lige vil tjene lidt ved det ..

Har selv sagt til min datter at hun da lige burde gribe skovlen og så tage det hele vejen ned af vores alle der er ikke mere end maks en meter foran hver dør (på nær min jeg har ca 4 gange så meget som de andre ) men det gider hun sgi ikke ... ellers en fed måde lige at tjene lidt penge til ferien men niksen ..

jeg gad vide hvor man skal gøre af alt sneen .. Helene hvor lægger man den inde i kbh her har vi problemer med at få det væk det ligger i kæmpe driver på alle hjørner men der er da stadig så vi kan komme rundt men kan da med gru tænke på hvor der skal være plads til det i små og smalle gader i kbh...

Nææ jeg har løsningen .. KOM SÅ MED FORÅR
  Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 11:45   #36
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
jeg gad vide hvor man skal gøre af alt sneen
jeg har lave 2 bunker på hver side af min indkøreslse nu da for haven er fyldt op hmm hvor er den globaleopwarning henne dem der skal fjerne snen ligept er komunerne men så er det er det en side vej en stor vej osv osv er det en side vej der måske ikke er benyttet så meget fjerne de den ikke
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 12:18   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen problemet her på Amager er, at overskudssneen IKKE bliver fjernet. Den ligger nogen steder 1 meter høj, på de fleste gader, måske en ½ meter høj. Min veninde der går med rolator kan næsten ikke komme rundt....
Og det er helt umuligt bare at krydse en vej, man skal liiiige finde et smuthul...som somregl er = mega omvej.
Og det er da helt galt nu hvor der ikke er nogen der har vejsalt....

Kørebanerne på vejene er én stor mørkegrå grødet masse, der næsten er umulig at betræde da det er glat og går til anklerne....

Forstår bare ikke, hvorfor man generes så meget over Fru Petersens sne, når det er endnu værre på vejene og i kantstenene....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 12:33   #38
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At statsministeren ikke rydder, er jeg nu også rimelig ligeglad med det går ikke ud over mig, lidt irriteret fordi det går ud over hans svage naboer (hvis han har nogle) men der lå ikke mere end man godt ville kunne komme i gennem med en barnevogn, der havde været ryddet (eller også har de bare ikke fået ret meget?)

Jeg er til gengæld IKKE ligeglad med at jeg skal gå ude på vejen med en barnevogn med et barn i, eller at mange andre skal for den sags skyld (og det skal folk, for de skal den vej til hhv 1 dagplejer vuggestue og børnehave) et evt uheld dækker husejerene altså ikke, det er ikke dem der får regningen, det er bilisten og ikke mindst forældrene og deres børn, der kommer til at betale. Lige som jeg er skide (undskyæld) sur på en bestemt billist, så sent som i forgårs, måtte jeg springe ind i en kæmpe snedynge i sidste øjeblik for ikke at blive kørt ned, for sænke farten til jeg var nået hen til et stykke hvor jeg kunne komme ind til siden, næææ nej, og der er kun 1 spor pga fart-heller... der er sneen skovlet op inde i vejsiden (af private, for kommunen har naturligvis ikke ryddet) så det er kun det ene sted i mellem hellerne hvor der er en indkørsel, der er et helle for mig som fodganger, så når der kommer en bil med 40-50 i timen, og som ikke sænker farten, mens jeg som fodgænger er i mellem snebunke opholdene, så har JEG! som fodgænger altså et alvorligt problem, jeg kan vælge at springe for liv og lemmer, og håbe på jeg ikke ryger ned af bunken igen, for komme op på toppen kan jeg altså ikke, der er altså 2 meter eller mere op. SÅ bliver jeg altså sur, lige som jeg bliver sur over bilister der forventer at jeg kan komme i gennem deres ikke ryddet fortove med en barnevogn, for det kan jeg altså ikke... igen er det mig og min datter der hvis nu, kommer til at betale den største pris, ikke bilisten og da slet ikke husejeren af det ikke ryddet fortov.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg men tvunget til raskmelding? Frøken syg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 25-08-2013 12:50
tvunget til operation østerbro Politik og Samfund 5 02-06-2013 15:31
Fleksjobbere tvunget på Jobnet ??? mik16 Spørgsmål ang fleksjob 18 28-02-2011 18:14
Kan man blive tvunget på førtidspension? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-01-2010 22:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension