K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2011, 17:56   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Søger ideer til nyt jobområde i forbindelse med arbejdsprøvning.

Jeg søger ideer til et nyt arbejdsområde, som ikke er belastende for hverken arme eller skuldre og som ikke indebærer løft, for meget arbejde ved tastatur el. skrive arbejde. Nogle ideer???

Begge mine arme og skuldre er svært overbelastede pga. en overbelastningsskade ifb. Et tidligere arbejde og min ene skulder fungerer ikke længere ordentligt – dvs. den hopper ud af leddet og musklerne kan ikke holde den på plads længere. Der skal efterhånden meget lidt arm og skulder aktivitet til før mine smerter forværres – Denne tilstand der nu har varet ved i 3 år og har medført mange smerter på dagligbasis og mange dage på sofaen – omend meget modvilligt.

Jeg har lige fået meddelelsen fra speciallægen på hospitalet, at de ikke kan gøre mere for mig. Min tilstand er kronisk og kan ikke behandles samt smerterne kommer jeg nok aldrig af med. Når jeg skal i arbejdsprøvning skal der tages ekstreme skånehensyn mht. brugen af skuldre og arme. På sigt vil jeg muligvis kunne klare et deltidsjob, men det er endnu usikkert. De prognoser lægerne har stillet indtil videre har desværre ikke vist sig at holde stik, men jeg håber det bedste alligevel, dog vil jeg fremover have en varig nedsat arm og skulderfunktion.

Planen er at jeg skal i arbejdsprøvning på et tidspunkt, hvor der er en lægekonsulent tilknyttet, men grundet problemer med at bruge mine arme og skuldre i længere tid ad gangen, uden jeg de næste mange dage vil få en meget svær forværring af mine smerter, har det været lidt så som så med at finde et område, hvor jeg vil kunne passe ind, så jeg håber at nogle af jer muligvis har nogle gode ideer, som jeg evt. kan arbejde videre med. Kommunen står på bar bund i situationen, da de fleste job, hvis ikke alle, kræver brug af arme og skuldre funktionen.

Jeg er ikke indstillet på at opgive at komme tilbage på arbejdsmarkedet i en eller anden form, men jeg må dog indse at jeg har en hel del begrænsninger jeg nu skal tage hensyn til, så jeg ikke kommer til at ende tilbage, hvor jeg startede ud.

Trods trælse udmeldinger er jeg stadig ved godt mod.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:10   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Måske noget med telefoner..

Hvor du kan sidde med et headset på..

Men måske er det svært at finde helt uden at man skal skrive noget..

Måske kan du indtale beskeder på en diktafon, som andre så skriver ind..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:17   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
p-vagt

butik, undertøj,og andre småting.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:27   #4
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Hvad har du lavet før?

For at komme med gode ideer ville det være rart at kande lidt mere til din baggrund. Har du en uddannelse? hvad interesserer dig? hvad lavede du inden du blev syg? Umiddelbart tænker jeg på undervisning eller rådgivning. Det er også muligt at få en assistent til at hjælpe med de dele af jobbet du evt. ikke kan klare selv.
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:40   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Noget hvor man taler med folk... turistbureau f.eks...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 21:51   #6
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Pædagogmedhjælper på et fritidshjem.

Kirketjener.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 22:39   #7
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
telefonjobs - evt. i reception med viderestilling (hovedtelefoner)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 00:10   #8
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Wauu det var hurtigt :0) sikke mange spændende tilbagemeldinger, og mange som jeg slet ikke tidligere har overvejet :0)

Jeg glemte helt at skrive lidt om min uddannelsesmæssige baggrund og tidligere jobs, så det kommer her. Af uddannelse er jeg et speciale fra at være uddannet sociolog, desværre gik mine arme og skuldre nedenom og hjem inden jeg kunne få det sidste halve år færdiggjort. Som sociolog foregår meget af bag en computer, desværre ligger det største arbejde i skrifteligt at analysere og redegøre for diverse undersøger mv. hvilket ikke længere kan lade sig gøre for mit vedkommende.

Jeg har altid interesseret mig for et arbejde, hvor mennesket er i centrum, hvilket også har gjort at jeg tidligere på sidelinien med mine studier har haft fuldtidsjobs indenfor pleje og omsorgsområdet dvs. med handicappede eller med børn og voksne som enten har været udsat for misbrug eller selv har haft et misbrug. Jeg kan ikke vende tilbage til mine tidligere beskæftigelsesområder, fordi der er meget fysisk arbejde forbundet med disse områder.

Mine tanker for fremtiden går i retningen af noget der har med formidling, udreddelse og rådgivning at gøre - men det kræver at der enten ikke er så meget arbejde ved computeren eller som en nævnte, at det er muligt at bruge diktafon, når armene giver op, for dernæst at få hjælp på en eller anden måde til at færdiggøre det skriftlige arbejde. måske er det utopi at tro dette kan lade sig gøre, men håbet lever stadig :0)

Kommunen har indtil videre lagt ordet revalidering på bordet - med henblik på en tilpasning af min uddannelse, men jeg er lidt bange for at de trækker dette tilbage og ser mig som en 'tabt sag', når lægerne har kastet håndklædet i ringen og jeg har fået stemplet ' kronisk tilstand og ingen behandlingsmuligheder'.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 07:56   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gekko

Du skriver bl.a. flg.:
Citat:
Planen er at jeg skal i arbejdsprøvning på et tidspunkt, hvor der er en lægekonsulent tilknyttet, men grundet problemer med at bruge mine arme og skuldre i længere tid ad gangen, uden jeg de næste mange dage vil få en meget svær forværring af mine smerter, har det været lidt så som så med at finde et område, hvor jeg vil kunne passe ind,
Hvilket får mig til at tænke:

1. du bør komme i en bred arbejdsprøvning, dvs. tidl. revacenter
hvilket din sætning m. hvor der er en lægekonsulent tilknytter også tyder på, men

2. sidste sætning, der omhandler et område, hvor jeg vil kunne passe ind, får mig også til at tænke på, at der jo ikke forud for en bred arbejdsprøvning skal peges på hvilket arbejdsområde du kan passe ind i, hvorfor det får mig til at spekulere over om det er praktik?

Misforstå mig ikke jeg synes det er fint, at du får lavet brainstorm på evt. arbejdsområder, men dette kan faktisk også gøres under en bred arbejdsprøvning via netop de steder, som er tidl. revacentre

Og samtidig ved jeg ikke om der er vendt,at man kan få en personlig assistent til at lave det arbejde man ikke kan udføre, f.eks. pc'er arbejde.

Men du bør få en konkret afklaring omkr. intentionen er en bred arbejdsprøvning og m. hvilket formål, og ikke langtrækken i din sag, ved på forhånd at have en helt klart job i sigte.

Mangle hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 08:27   #10
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Når du har et handicap kan du få bevilget en hjælper på arbejdet - jeg kan ikke huske, hvad ordningen hedder, men det var lidt på tale ifm min arbejdsprøvning. Undervisning ville måske være et godt emne, hvis du kan have en hjælper til at lave det skriftlige arbejde for dig, bære de ting du skal have med til undervisningen osv.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har i nogen ideer på hvad jeg skal gøre? Nogle råd Dit og Dat 17 24-04-2013 07:05
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning? gøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-11-2011 00:31
Partshøring i forbindelse med ftp. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-11-2010 22:27
gode råd og ideer søges nille Spørgsmål ang fleksjob 13 11-12-2007 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension