K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 22:30   #1
lindab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2009
Lokation: kerteminde
Indlæg: 4
Styrke: 0
lindab er ny på vejen
sygedagpenge

Hej...

Vil hører om der er nogen der ved noget om hvor lang tid man skal gå før man kan få sygedagpenge igen efter kommunen har "raskmeldt" en selvom man ikke er rask????????????

hilsen linda
lindab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:05   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej Lindab

Øeh, hvor lang tid siden er det at de raskmeldte dig og hvorfor?
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 15:58   #3
lindab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2009
Lokation: kerteminde
Indlæg: 4
Styrke: 0
lindab er ny på vejen
hej.
de raskmeldte mig 9 nov 2009, og jeg har ikke været i arbejdsprøvning eller noget, deres sociel-læge på kommunen har bare kigget mine papir igennem og vuderet at jeg kunne klare et alm. job med skåne-hensyn.
jeg har gigt i min venstre fod og den er hævet til det dobbelte end den højre, jeg fik det sep. 08.har smerter hele tiden og halter, og oveni har jeg fået seneskedehindebetændelse i min hånd også.....
linda....
lindab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 16:06   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du har været på arbejdet i 13 uger 120 time mindst så kan du sygemelde dig igen og være berettiget til sygedagpenge
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 17:56   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
gode råd

Hej Lindab

For det første er det et faktum hvad Hejdien skriver. Du er nødt til at finde dig et job for det tidsrum som hun beskriver der.

For det andet bør du være i fagforening og A-kasse fra dag 1 du kommer i arbejde. Det betyder at du optjener ret til dagpenge og til hjælp mod kommunen i en evt. fremtidig sag. Dagpengeret ved tab af job på fuld tid er dog betinget af at du har arbejdet mindst 9 måneder indenfor et år og at du har været medlem i A-kassen i mindst et år.

Er du på kontanthjælp nu? Er du stadig medlem af en A-kasse? Sygedagpenge er jo betinget af at du stadig er i en sådan.

Jeg er ked af at skulle sige til dig at der ikke er nogen anden vej end et job hvis du igen skal på sygedagpenge. Det skyldes at du for at have en chance for at komme på sygedagpenge igen og med tilbagevirkende kraft, skulle have anket kommunens raskmelding af dig til beskæftigelsesankenævnet inden der var gået 4 uger fra kommunens afgørelse var dig i hænde.

Jeg ville ønske at jeg kunne være mere opløftende i mit svar, men som reglerne er kan jeg ikke være det.

Pøj pøj. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 18:04   #6
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hov... Bare lige et tillægs spørgsmål uden for emnet...

Viper, du skriver man SKAL være i en a-kasse for at få syge dag penge? Hvad kan man så få hvis man IKKE er i a kasse? Kun kontanthjælp eller??
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 18:38   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
frk norden, jep, kontanthjælp -altså hvis ikke man ejer noget udover 10.000kr OG ikke er så "uheldig" at være gift
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 18:51   #8
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tak tak;o)
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 20:01   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Hov... Bare lige et tillægs spørgsmål uden for emnet...

Viper, du skriver man SKAL være i en a-kasse for at få syge dag penge? Hvad kan man så få hvis man IKKE er i a kasse? Kun kontanthjælp eller??
øøøhhh den forstår jeg ikke lige (Viper) mener du at man skal være i a-kasse for at blive sygemeldt efter 13 uger i job skal være i a-kasse ..

Eller tænker du på hvis man nu er ledig og skal blive berettiget til sygedagpenge igen ... ???

Nå kan være det bare er mig der er lidt tabt her ... men forklare mig gerne på en jørgen clevin måde
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 21:32   #10
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
forklaring

Hej Hejdien

Det er desværre sådan at man skal have været i A-kasse i mindst et år for at oppebære ret til sygedagpenge overhovedet. Ingen medlemskab af A-kasse = ingen sygedagpenge men kun kontanthjælp.

Hyanna fik en skrivelse fra kommunen som hun skulle sende videre til sin A-kasse, hvori A-kassen skulle godtgøre at hun var medlem og havde været det i mindst et år. Det var en betingelse for at hun kunne få sygedagpenge.

Det er faktisk derfor at mange unge kommer frygtelig galt afsted i disse tider med stor arbejdsløshed. De har jo ment at det ikke var nødvendigt og ville hellere bruge pengene på ny bil eller hus eller rejser, men nu kommer regningen så og banker dem i nakken. De kan kun få kontanthjælp som ledige og mister så både hus og bil.

Forklarer det dit spørgsmål?

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension