K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2014, 15:46   #1
laguna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
laguna er ny på vejen
Syg i fleksjob- hvad så?

Hej
Jeg er ny bruger her. Så bær over med mig.

Jeg er i fleksjob 16 timer ugentligt og har været det de sidste 4 år. Men nu kniber det gevaldigt, med at kunne gå på arbejde de 16 timer om ugen.

Min bekymring er, at det jo nok ender ud i, at jeg bliver fyret-og hvad så?
Får man så ledighedsydelse?
Hvordan er jeg stillet i forhold til, at det ikke nytter at skifte job/fag, det vil ikke ændre på min arbejdsevne eller mangel på samme-hvad gør jeg så?
Og hvilken en ydelse kan jeg så få?

mvh
Laguna
laguna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 16:06   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som syg vil du til at starte med få sygepenge, hvis du bliver fyret får du ledigheds ydelse,
måske kan du komme ned i timer, har du snakket med arbejdes giveren om det?

og så må du have fat i din job kunsulent, måske kan timerne nedsættes eller arbejdet laves om.

Skal du ud og finde et nyt job, så komme du på den nye ordning, hvor lønnen nok er dårliger og pensionen er meget dårliger, men letter at finde med mindre timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 16:42   #3
laguna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
laguna er ny på vejen
jjsonn: Tak for svar.

Jeg kan ikke arbejde færre timer, da det i forvejen er vanskeligt, at følge med fagligt på de 16 timer jeg arbejder nu.

Da jeg fik tilkendt fleksjob for 4 år siden, fik jeg det uden anden arbejdsprøvning end nedsat tid i mit "almindelig" job, da kommunen/læge vurderede, at det var formålsløst, at arbejdsprøve mig i andre job, da skånehensynene i forhold til min sygdom ikke kan findes
bedre i andre job.

Derfor syntes jeg at mine fremtidsudsigter er noget uoverskuelige. For hvor længe kan jeg få ledighedsydelse?

Jeg kan vel ikke være "parkeret" som syg på ledighedsydelse for evigt?
laguna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 17:04   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Der er desværre løbet meget vand i åen, siden du blev visiteret for 4 år siden.

Jeg vil stærkt anbefale dig at forsøge, om du evt. kan få færre timer på nuværende arbejdsplads, måske med færre arbejdsopgaver. Selv om det fagligt vil være svært at følge med, vil du være meget bedre stillet, end hvis du skal ud og revurderes..

Du vil blive arbejdsprøvet i andre fag, og komme ud i virksomhedspraktikker..og til sidst måske ende med et fleksjob på to timer og måske en massiv indkomstnedgang..med mindre du har en rigtig god tabt arbejdsevneforsikring..

Men hvis du mener, at der overhovedet ikke er mulighed for at blive på nuværende arbejdsplads, skal du have fat i din jobkonsulent, så I kan finde ud af, hvad I så gør.

Jeg håber det bedste for dig

Hilsen en der har været lige der, hvor du er nu..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 17:06   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo det kan du godt, eller til du når 60,,5 års alderen men som ledig fleksjobber skal du passe dine pligter, i nogen kommuner skal du søge et hvis antal job, eller aktiveret flere dagen om ugen på div, jobsønings kursuser.

Man kan være ledig fleksjobber i alle de år der skal til, den eneste grund du kan ryge ud er , hvis du ikke passer dine ting eller alder.
Men jeg vil tro du hurtigt bliver sat i en praktik, så de kan se hvor meget du kan holde til, praktikken er normalt 3 mdr. men kan laves længere, hvis kommunen syntes det er en god ide enten fordi de mener du har sociale behov eller fordi de ikke syntes de kan se hvad du kan holde til, nogen er i praktik i et år,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 17:24   #6
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Din jobkonsulent er din guide.
Tag kontakt til denne så i sammen kan planlægge hvordan du kan forblive i din stilling på færre timer.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 17:28   #7
laguna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
laguna er ny på vejen
sannemus: Det lyder ikke lovende-har dog svært ved, at se hvorfor kommunen nu skulle syntes, at en arbejdprøvning var relevant, når de før har udtalt, at det var nytteløst.

Det vil ikke være muligt for mig, at bestride mit nuværende job, hvis jeg ikke kan holde mit faglige niavue-desværre.

jjsonn: Jeg kan godt se, at jeg selvfølige er nødt til, at søge job hvis jeg er ledig-men hvis jeg bliver ledig, er det jo fordi, jeg er for syg til, at passe mit job, og så nytter det jo ikke, at søge et nyt job, som jeg også vil være for syg til at passe.

Hvilken hjælp/ydelse kan man så få?
laguna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 17:42   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du vil stadig få ledigheds ydelse men så vil du ryge i praktik med det samme for at se hvad du kan holde til, fordi du ikke kan holde til dit job er der jo ingen der siger du ikke kan holde til et andet job måske med et andet fagligt neavue eller mindre timer, det ville du skulle afprøves for, nu er der jo mulighed for fleks ned til en time ugeligt, hvilket jo ikke er relivant for dig, i det du jo har arbejdet i 16 timer, er det jo bare et spørgsmål om du skal ned i tid eller lave noget helt andet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 17:58   #9
laguna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
laguna er ny på vejen
jjsonn: Ok tak- Gad vide hvor man finder et job med 1 time ugentligt :-D
laguna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 18:09   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det jo ikke rilevant for dig med tror det er let, du kan namt få job hjemme fra som phoner til aviser/teleforne/ forsikringer eller hjælpe et lille firma.

skal selv til samtale om et job 3 timer ugeligt som jeg har fået 3 små firma til, at gå sammen om, så de2 skal betale til den ene der ansætter mig, er meget spændt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension