K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2011, 14:05   #1
Rasmus Jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Rasmus Jensen er ny på vejen
Langsom behandling/ingen sagsbehandler

Goddag, jeg er igang med at søge førtidspension. Jeg har valgt at lade kommunen udføre papirerne og indstille mig.

Her er min sag:

1. februar 2010 flytter jeg til næstved kommune og kan påbegynde min ansøgning om førtidspension (boede på opholdssted inden med en anden kommune som behandlingskommune og ville starte med pensionssag da jeg kun skulle bo der 2 måneder til, så blev bedt om at vente til jeg var næstved borger). Der bliver hurtigt indkaldt til møde mellem sagsbehandler 1. i jobcenteret, min støtte-kontaktperson, primær behandler og mig. Kommunen giver udtryk for at de gerne vil indstille mig til pension men at papirarbejdet skal gøres rigtigt, jeg bliver herefter indstillet til arbejdsevnevurdering i Contra Næstved.

1. marts starter jeg i contra næstved, mit forløb her er præget af god start, men efterfølgende sygdom gennem det meste af forløbet, ligeledes en indlæggelse i juni. De er klar med en vurdering omkring december 2010, januar 2011. Men pga mangel på en sagsbehandler i min sag venter de og har nu ultimo februar sendt arbejdsevnevurdering som entydigt ligger op til pension.

Speciel læge erklæring får sagsbehandler 1. i jobcenteret bedt om i næstved distriktspsykiatri lige inden hun stopper i juni 2010, min første psykiater afviser at udrede den, da jeg så skifter psykiater en måned efter tilkendegiver hun at hun gerne vil lave den, og jeg siger det til kommunen. Kommunen får dog først anmodet om den efter første møde siden det første møde, dette er i september og er et møde der skal være efter lov om sagsopfølgning, med en sagsbehandler der ikke er min egen. Special læge erklæringen ligger færdig og sendt til jobcenteret medio december. Har endnu ikke selv læst den, så ved ikke hvad den siger.

Jobcenteret: På jobcenteret har jeg som først forklaret det indledende møde, og det de herefter mangler selv at lave er resource profil samt sørge for indhentningen af oplysninger fra psykiater og contra.
Men efter det første møde sker der intet, det næste møde jeg har er som forklaret en sagsopfølgning per lov af ikke egen sagsbehandler, jeg har her haft den 1. sagsbehandler og en 2. sagsbehandler jeg slet ikke har nået at tale med som er nået at stoppe igen, og står her uden en sagsbehandler. Hende jeg snakker med lover at snakke med dem der står for pension og gøre det klart jeg står uden sagsbehandler samt sørge for de på ny får bedt om speciel læge erklæring. Dette gør hun, ihvertfald får de sendt ny anmodning om speciel læge erklæring. Jeg går så og venter på kommunen tildeler mig en ny sagsbehandler, hvilket jeg får uden at få besked om det, og denne 3. sagsbehandler når også at stoppe inden jeg får snakket med hende, dette finder jeg ud af da jeg ringer i november for at høre om jeg har fået tildelt en ny sagsbehandler. Jeg tager herefter kontakt til contra for at høre om de kan rykke i kommunen for at få mig ind til resourceprofil og i det hele taget få en sagsbehandler, dette gør min kontaktperson i contra og meddeler mig at en leder ved navn Vibeke ser på sagen indtil jeg får en fast sagsbehandler. Men her igen sker der intet. Og nu står vi så marts og jeg har endnu ikke fået en fast sagsbehandler, samt hende der skulle kigge på min sag endnu ikke har sørget for at jeg kommer ind til færdiggørelse af resourceprofil.

Mine spørgsmål i denne forbindelse er:

Har hørt fra flere at man slet ikke må stå uden en sagsbehandler i ens sag, er dette rigtigt??

Skal resource profilen ikke færdiggøres med det samme??

Hvem skal jeg tage kontakt til for at kommunen får fingeren ud?? Min sag ligger lige til højrebenet til pension, men de laver absolut intet og har skiftet sagsbehandler så jeg har haft 3 og i 2 perioder ingen.

Vil meget gerne have links og referencer til hvor jeg kan læse i love om det, har læst i loven om aktiv beskæftigelsesindsats og serviceloven, men kan intet finde.

Venlig hilsen
Rasmus Jensen
Rasmus Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 18:15   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal skrive dit forløb ned noget ala det du har gjort her, og du skal så sende det til borgmester og kommunalbestyrelse som en klage (husk at skrive klage på den) og du skal bede om at få en sagsbehandler med det samme sådan at din sag kan blive færdiggjort.

Du kan henvise til loven her https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=132626#K2

hvoraf det fremgår at
Citat:
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.
Skriv at du ønsker en tidsfrit for hvor lang tid du skal forvente endnu at der vil gå ...

man kan håbe at det er noget der kan få dem igang , men desværre er det ikke altid og Næstved er ikke lige dem der er kendt for den mest effektive sagsgang ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sagsbehandler :( Road66 Alt det andet 1 29-09-2010 09:05
Ingen sagsbehandler. Road66 Alt det andet 8 19-08-2010 09:54
langsom server helle4 Dit og Dat 11 09-09-2008 12:08
Hvad kan jeg gøre ved langsom sagsbehandling??? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 10 25-04-2007 13:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension