K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2013, 02:49   #51
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var da godt at høre Thomas for det er da nok det dummeste jeg længe har hørt....at man skal få folk til at arbejde mere og man gør det ved at give dem mere i løn...

Man arbejder i forvejen alt det man kan og det som ens sygdom tillader en....

Så hvordan skulle det så kunne lade sig gøre....

Man bliver ikke mindre syg af at der er nogle hundrede eller tusinde kr mere hvis man kan arbejde mere...

Hvis det forholdte sig sådan...ja så arbejder man jo i forvejen ikke det ´man kan....og det skal man jo...

Så det giver vist ingen mening...at man skal have et incitament til at arbejde mere...

Alt dette er selvfølgelig kun hvis man tror på at det er sådan.....for hvis man nu tror at folk er bare nogle dovne svin som ikke gider lave så meget....og de dermed med vilje ikke arbejder det de kan....ja så begynder det at give mening at lave incitamenter......

Så hvis det er meningen med denne reform at at folk skal have et incitament for at de vil arbejde mere....ja så ved vi jo hvad de tænker om folk der er i fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 03:22   #52
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det var da godt at høre Thomas for det er da nok det dummeste jeg længe har hørt....at man skal få folk til at arbejde mere og man gør det ved at give dem mere i løn...

Man arbejder i forvejen alt det man kan og det som ens sygdom tillader en....

Så hvordan skulle det så kunne lade sig gøre....

Man bliver ikke mindre syg af at der er nogle hundrede eller tusinde kr mere hvis man kan arbejde mere...

Hvis det forholdte sig sådan...ja så arbejder man jo i forvejen ikke det ´man kan....og det skal man jo...

Så det giver vist ingen mening...at man skal have et incitament til at arbejde mere...

Alt dette er selvfølgelig kun hvis man tror på at det er sådan.....for hvis man nu tror at folk er bare nogle dovne svin som ikke gider lave så meget....og de dermed med vilje ikke arbejder det de kan....ja så begynder det at give mening at lave incitamenter......

Så hvis det er meningen med denne reform at at folk skal have et incitament for at de vil arbejde mere....ja så ved vi jo hvad de tænker om folk der er i fleksjob...
Skal lige understrege det med budbringer i mit indlæg
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Nu er jeg bare budbringer, og kommer aldrig til at gå ind for at presse folk. Den gren sidder jeg jo selv på.
At det ikke er min holdning, men dem der stod bag reformen. At meningen med fleksjob fremover, skulle være at man skulle op i tid, og helst blive selvforsørgende. Det tror det så tommelskruemetoden virker på. Jo flere timer man kan arbejde som fleksjobber, jo flere får man jo løn for, efter ny ordning.
Og når man mister fuld løn for de manglende timer, og står med røven i vandskorpen, så er det vel et udmærket incitament? (til at arbejde sig over i en førtidspension).
Som Frederiksen også har sagt, det er ikke meningen at folk skal have fleksjob på 2 timer f.eks. permanent. Det er meningen folk skal op i tid, ellers gav det ikke mening. For dem under 40, er fleksjob heller ikke en permanent ordning (stadig ikke min holdning der kommer til orde, men Frederiksens, og reformens nye regler)

Dem under 40 er jo heller ikke "velkomne" som førtidspensionister, det giver lige så lidt mening, at så syge folk overhovedet kan arbejde, bare fordi de er under 40.

Ved ikke om det blev til noget, men der var snak om til reformen, at kommunen skulle have mindre i refusion for fleks og førtidsudgifter.
Førtids fra 35% til 20%, og fleksjob en mindre % refusion, efter de første 5 år. For også at give dem incitament til at presse folk op i selvforsørgelses niveau, eller flere afslag.

Mener dog stadig, at det er rimeligt, at en ny fleksjobber får det samme som en førtidspensionist, eller en på sygedagpenge/dagpenge, for de timer der ikke kan arbejdes. Problemet er jo så bare som vidst også er slået fast her i tråden, at er lønnen "for høj", så får man ikke den sats, hvis man da får noget overhovedet. Og det syntes jeg er urimeligt.
Min egen mor er på vej til fleks, fra en månedlig løn på 60.000+, så der er betalt en god sjat topskat gennem årene. Men hun finder også de nye regler rimelige. Hun skal dog også finde sig et helt nyt erhvervs, så hendes tidligere løn, er ikke et udgangspunkt.
Hun er så rigtig heldig, at min far og hendes budget kan bære det.
Tab af erhvervsevne forsikring er vel den eneste måde nu, for at blive kompenseret helt for de manglende timer.

Målretning af fleksjobordningen - flere skal have en tilknytning til arbejdsmarkedet

Fleksjobordningen ændres således, at det offentlige løntilskud nedsættes og fleksjob for personer under 40 år bliver midlertidige på 5 år ad gangen. Personer over 40 år får, efter udløbet af det første fleksjob, et permanent fleksjob, hvis kommunen vurderer, at den pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres.

Arbejdsgiveren betaler løn inkl. pension for den arbejdsindsats, den ansatte yder. Lønnen suppleres med løntilskud, der reguleres i forhold til lønnen incl. pension. Tilskuddet udgør 98 pct. af maksimale dagpenge. Der reserveres en andel af tilskuddet til obligatorisk pension. Tilskuddet aftrappes med en modregningssats på 30 pct. i takt med at lønnen stiger indtil en løn på 13.000 kroner pr. måned, inkl. pension. Herefter er modregningssatsen på 55 pct. Ved en lønindkomst fra arbejdsgiveren på 36.400 om måneden, inkl. pension, bortfalder det offentlige løntilskud.


http://www.ftf.dk/beskaeftigelse/art...ertidspension/
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 11-12-2013 kl. 04:25.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 05:15   #53
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo jo jeg så det godt at det ikke var noget du selv kom med....og uanset om det så var...ja så ville jeg ikke sidde her og kalde dig for dum...

Nej det var det dumme i begrundelsen for incitamentet jeg mente...men okay...jeg tror nu heller ikke at folk bare er dovne og ikke gider arbejde...

Men måske dem der er raske lige skal en tur på førtidspension og være rigtig syg/handicappet før de er i stand til at værdsætte det at kunne gå på job og tjene sine egne penge før de stopper med at tro alle mulige ting om syge mennesker..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 11:04   #54
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jo jo jeg så det godt at det ikke var noget du selv kom med....og uanset om det så var...ja så ville jeg ikke sidde her og kalde dig for dum...

Nej det var det dumme i begrundelsen for incitamentet jeg mente...men okay...jeg tror nu heller ikke at folk bare er dovne og ikke gider arbejde...

Men måske dem der er raske lige skal en tur på førtidspension og være rigtig syg/handicappet før de er i stand til at værdsætte det at kunne gå på job og tjene sine egne penge før de stopper med at tro alle mulige ting om syge mennesker..
Det var også sådan jeg læste det, skulle bare være sikker
Helt enig, deres måde at skaffe flere hænder på, på papiret, skulle de prøve på egen syge krop.
Det er nemlig som en slet skjult hentydning, at folk ikke gør hvad de kan, aka at mene folk er dovne, som du også siger. Og det er nedværdigende...
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 20:52   #55
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Ja men HVORFOR ????

hvorfor skal en læge og en rengøringsassistent pludselig tjene det samme??

Det giver simpelthen ingen mening med mindre man er rengøringsassistenten og er ligeglad!!
Synes du ikke at en rengøringsassistent, har et lidt mere hårdt arbejde end en læge?

Når det kommer til livskvalitet, så der vist en meget stor forskel i at gå ned fra 50.000 kr. til evt 30.000 kr. og en rengøringsassistent som skal gå ned fra 20.000 kr. til 15.000 kr.

Jeg mener en læge nemt kunne leve et rigtigt godt liv, uden at få offentlig støtte til det. Og en læge får for det meste også offentlig støtte idet, at de bliver betalt af det offenlige.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 21:28   #56
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Hvad er det for noget pjat at skrive hvis man ude i det virkelige liv gav en læge samme løn som en rengørinsass, så var der stort set ingen som ville gældsætte sig og bruge 10-15 år på uddannelse og specilering for at tjene det som man bare kan hoppe ud af 7 klasse og med hoved under armen gå i gang med.
Alle skal da have ret til den løn deres arbejde er værd og der efter mindst det samme i støtte pr time de ikke kan arbejde.

PS har du nogen sinde været i arbejde?? du har da ihvert fals ikke sat dig ind i meget siden du tror at alle offentlig ansatte arbejder gratis og så får offentlig støtte i stedet for løn

Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Synes du ikke at en rengøringsassistent, har et lidt mere hårdt arbejde end en læge?

Når det kommer til livskvalitet, så der vist en meget stor forskel i at gå ned fra 50.000 kr. til evt 30.000 kr. og en rengøringsassistent som skal gå ned fra 20.000 kr. til 15.000 kr.

Jeg mener en læge nemt kunne leve et rigtigt godt liv, uden at få offentlig støtte til det. Og en læge får for det meste også offentlig støtte idet, at de bliver betalt af det offenlige.
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 21:46   #57
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg tror det Defrost mener er, at det burde være muligt at for en læge at leve af fx 30.000.-, lige så vel som det forventes en rengørings-assistent kan leve for 15000,-

Eller at folk der hører under GF kan leve for 0,-

Frida

I øvrigt mener jeg:

At udsagn som dette: "PS har du nogen sinde været i arbejde??"oprindeligt indsendt af Buick, læner sig op af en tone jeg personligt ikke bryder mig om, når jeg møder den i K10's tråde.

Det er muligt at være uenig, uden at blive personlig.

Fortsat god aften

Sidst redigeret af frida; 12-12-2013 kl. 21:50.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:19   #58
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man kan sagtens skrive ting uden at blive alt for personlig....det er ret nemt og man kan samtidig godt få sine synspunkter frem...

Er det hårdere at være rengøringsassistent end læge....tja det kommer jo an på...

Det er måske hårdere for det fysiske helbred og alligevel ikke....

Hvis man ser på hvad en læge laver og hvilket ansvar der følger med...plus stress, arbejdstid osv....så tror jeg ikke at det ene er hårdere end det andet...ikke hvis man tænker alt med...

Det med hvad man kan leve for...tja....alle kan vel i bund og grund leve for de samme penge...alt efter hvordan man har sat sit liv op....men vi kan alle flytte i en etværelses og leve af havregrød....uanset om du er læge eller arbejder med rengøring...

Men hvis man stadig skal huske hvorfor man lavede denne fleksjobsordning.....tja så skal den jo afspejle de samme forhold som ude i samfundet uanset om du er rask eller syg....så de syge ikke bliver straffet for at netop være syge....alle parter yder 100 % efter evne...

Nu er det engang sådan at man i det her samfund mener at en læge eller andet med en rigtig lang uddannelse skal have mere i løn end en som slet ikke har en uddannelse...en med mere ansvar skal have mere i løn end en uden ansvar...

Dette skal således også afspejle sig i den fleksjobordning....og efter de nye regler....ja så har man kraftigt ændret på hele grundlaget for den ordning...

Man kan så mene at det er i orden....eller man kan mene at det ikke er i orden...men ændret på hele grundlaget for ordningen er der blevet...uanset hvad man så ellers synes om hvad folk så ellers kan tjene inden for de forskellige områder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 23:04   #59
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
En rengøringsassistent "uden ansvar" (lidt nedladende) har vel heller ikke sammen jobsikkerhed, som en læge. Tror i ikke også det kunne være grund til stress?

Der er heller ikke taler om at leve for havregrød (30.000 kr. synes jeg nu ikke giver behov for at leve for havregrød)
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 01:07   #60
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
Jeg er også en af dem, der er gået mærkbart ned i indtægt

Jeg har været på mit job i snart 8 år. Ansat som fuldtid de første par år. Jeg kom til skade for 3,5 år siden og har været deltidssygemeldt i nogle år. For halvanden år siden fandt jeg endelig ud af hvor mange timer jeg kan holde til og har arbejdet det antal timer i 1 år. I sommers blev jeg så godkendt til fleksjob. Det gik meget stærk-ingen arbejdsprøvning eller noget af alt det andet jeg læser om, at folk skal.
Men men men jeg laver fortsat nøjagtig det samme arbejde, det samme timeantal osv som jeg har gjort det sidste halvanden år. Forskellen er nu "bare" at jeg får 12000 mindre før skat.
Sjovt nok har jeg stadig de samme udgifter og nu er hver mdr en kamp, for at få tingene til at hænge sammen og der er stort set ingen penge tilbage, når regningerne er betalt.
Jeg er lige fyldt 31 og er alene om alt og har lidt svært ved at overskue, at jeg resten af livet skal have en presset økonomi, når jeg altid har tjent godt.
Livet har taget en kæmpe drejning og intet bliver som før. Hverdagen kan være hård at komme igennem og så skal man oveni købet også "straffes" økonomisk.
Jeg er ikke tilfreds. Har i mange år betalt topskat og nu føler jeg lidt, at jeg får en bar røv at trutte i, når jeg selv har behov for hjælp.. Nederen siger jeg bare :-/
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension