K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2013, 12:00   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har også fået 25000 og får knap 20000 og det er da træls med har folk været oppe i en løn på over 30,- ja så er det jo bare ærgeligt, for de penge skal jo også komme et sted fra.
Jeg vil da også gerne have en god løn som svarer til min uddannelse men sådan er det jo bare ikke, vi skal jo så huske vi står noget bedre end andre ledige i det, vi kan gå ledige i mange år.
Folk der er kommet på pension efter et super job, for jo heller ikke højre pension, end andre.
Det er let at kræve, vi skal jo bare huske, at også være glade for den hjælp vi jo får.

hov glemte helt, at sige jeg syntes derimod det er for dårligt vi ingen pension opsparing for.

Det gør at vi skal have en dårlig løn, som jeg godt kan leve med, men det giver ikke mulighed for, at man selv kan sparre op til en pension, så vi bliver også nogle fattige pensionister.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 12:09   #12
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg har også fået 25000 og får knap 20000 og det er da træls med har folk været oppe i en løn på over 30,- ja så er det jo bare ærgeligt, for de penge skal jo også komme et sted fra.
Jeg vil da også gerne have en god løn som svarer til min uddannelse men sådan er det jo bare ikke, vi skal jo så huske vi står noget bedre end andre ledige i det, vi kan gå ledige i mange år.
Folk der er kommet på pension efter et super job, for jo heller ikke højre pension, end andre.
Det er let at kræve, vi skal jo bare huske, at også være glade for den hjælp vi jo får.


Så du mener bare at man skal læne sig tilbage og være "taknemmelig" for de almisser regeringen har bestemt man er værd hvis man er syg???

Jeg "kræver" bare at jeg bliver behandlet ligeværdigt med et rask menneske!! Jeg kan ikke tage flere timer hvis jeg mangler penge.

Jeg kommer ALDRIG til at stå og sige tak når jeg bliver trampet på ALDRIG!!

Dem der kommer fra jobs med meget høje lønninger har også en betydelig bedre pensions opsparing og har det derfor også bedre end en lavtlønnet!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hov glemte helt, at sige jeg syntes derimod det er for dårligt vi ingen pension opsparing for.

Det gør at vi skal have en dårlig løn, som jeg godt kan leve med, men det giver ikke mulighed for, at man selv kan sparre op til en pension, så vi bliver også nogle fattige pensionister.
Jeg tror egentlig i bund og grund vi mener det samme!! De 15000 er jo inkl. pensioner.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 12:15   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men du vil alligevel stå meget bedre end en pensionist som slet ikke kan tage nogle timer, hvor er det rimelige.
Jeg er heller ikke glad for den nye ordning men vil heller have mindre i løn og der er flere syge der kan komme i fleks, vi må jo bare anerkende, at kassen er tom
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 12:20   #14
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men du vil alligevel stå meget bedre end en pensionist som slet ikke kan tage nogle timer, hvor er det rimelige.
Jeg er heller ikke glad for den nye ordning men vil heller have mindre i løn og der er flere syge der kan komme i fleks, vi må jo bare anerkende, at kassen er tom


Ja men nu er det sådan at hvis man er FP inden reformen 2013 må man arbejde ca.10 timer ved siden af sin pension. Jeg arbejder 10 timer nu ! Til næste år hvor jeg kommer på den nye reform vil jeg få mindre udbetalt hver måned end en FP med samme job!!

DET er da ikke retfærdigt at en der har fået sin pension inden 2013 ikke bliver berørt men en der fik sin fleks bevilling gør.

Igen forskelsbehandling på personer der i bund og grund er i samme båd!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 12:59   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Det er jo netop ved sådan nogle som os at denne reform er totalt fejlslået...
Reformens formål var netop at komme de store tilskud til livs, så fejlslået er reformen næppe på det punkt...
det var lige nøjagtigt de høje tilskud politikerne ønskede at lave om på.

Det har ikke noget at gøre med om det er dig eller mig eller andre det rammer, men reformene er ikke fejlslået ud fra planen.

At højtlønnedes tilskud skulle falde var netop målet !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 13:01   #16
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Så du mener bare at man skal læne sig tilbage og være "taknemmelig" for de almisser regeringen har bestemt man er værd hvis man er syg???

Jeg "kræver" bare at jeg bliver behandlet ligeværdigt med et rask menneske!! Jeg kan ikke tage flere timer hvis jeg mangler penge.

Jeg kommer ALDRIG til at stå og sige at jeg bliver trampet på ALDRIG!!

Dem der kommer fra jobs med meget høje lønninger har også en betydelig bedre pensions opsparing og har det derfor også bedre end en lavtlønnet!!
Du ER jo ikke lige med raske på arbejdsmarkedet. Jeg er født til et liv med ringe indkomst mrn sådan er det, det er jeg nødt til at leve med i stedet for at være fortørnet over dem der har det bedre. Jeg ligger iflg kommunen på den forkerte side af vippen til fleksjob og har heldigvis fundet et godt betalt job på 12.000 før skat. Havde jeg været igennem systemet få år tidligere ville jeg sidde trygt og godt med fleksjob. Gu er det bittert, men statskassen er ikke en endeløs pengesæk. Hvis jeg ikke havde mit handicap sad jeg i et job til 40k+, men jegkkan ikke gennemføre uddannelsen da der er for mange timer. Lifes a bitch, men det er ikke statens skyld at jeg er havnet i den situation. Pt sidder jeg i et hus vi må sælge med tab,fordi huset blev købt med udgangspunkt i at jeg var normalfungerende, før jeg blev diagnosticeret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Ja men nu er det sådan at hvis man er FP inden reformen 2013 må man arbejde ca.10 timer ved siden af sin pension. Jeg arbejder 10 timer nu ! Til næste år hvor jeg kommer på den nye reform vil jeg få mindre udbetalt hver måned end en FP med samme job!!

DET er da ikke retfærdigt at en der har fået sin pension inden 2013 ikke bliver berørt men en der fik sin fleks bevilling gør.

Igen forskelsbehandling på personer der i bund og grund er i samme båd!
Du har ret, de burde fjerne rettighederne for dem også. Men nu er det ikke en mulighed.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 13:08   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hov glemte helt, at sige jeg syntes derimod det er for dårligt vi ingen pension opsparing for.
Jeg synes også at det er det største problem af alle i den nye reform...
det er surt at blive gammel og samtidig være handicappet, og samtidig risikere at havne på fattiggården.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 13:37   #18
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Du ER jo ikke lige med raske på arbejdsmarkedet. Jeg er født til et liv med ringe indkomst mrn sådan er det, det er jeg nødt til at leve med i stedet for at være fortørnet over dem der har det bedre. Jeg ligger iflg kommunen på den forkerte side af vippen til fleksjob og har heldigvis fundet et godt betalt job på 12.000 før skat. Havde jeg været igennem systemet få år tidligere ville jeg sidde trygt og godt med fleksjob. Gu er det bittert, men statskassen er ikke en endeløs pengesæk. Hvis jeg ikke havde mit handicap sad jeg i et job til 40k+, men jegkkan ikke gennemføre uddannelsen da der er for mange timer. Lifes a bitch, men det er ikke statens skyld at jeg er havnet i den situation. Pt sidder jeg i et hus vi må sælge med tab,fordi huset blev købt med udgangspunkt i at jeg var normalfungerende, før jeg blev diagnosticeret.
Jeg er som sådan ikke fortørnet over dem der har det bedre.!! Jeg er fortørnet over at der bliver sparket til dem der i forvejen ligger ned!! Jeg har det jo godt i det job jeg har nu ,men fordi regeringen vil sparre er jeg blevet opsagt og kommer derfor ind under den ny reform hvor jeg så mister yderligere. Jeg er så heldig at der er brug for mig og at jeg med 98 % sikkerhed har et job efter 1/1 (jeg har endelig samtale i eftermiddag) men selvom det er et tilsvarende job er jeg ikke det samme værd !? Det er da ikke rimeligt. og jo det ER statens skyld at jeg er der hvor jeg er idag (ikke min sygdom ,men min job)
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 15:29   #19
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Er i nu kommet væk fra emnet over i en diskusion

om hvorvidt en handicappet er lige så meget værd set ud fra et samfundsmæssigt perspektiv.....

og...hvis skyld det er . Formodentlig ingens. En sclerose patient er vel ikke skyld i egen sygdom og ej heller samfundet.

Minder vel lidt om diskusionen i en anden tråd "dating for handicappede"


Skal samfundet/vi opfatte handicappede anderledes end fuldt raske personer...

Jeg tror aldrig der bliver enighed om det.

Sidst redigeret af enhunhund; 09-12-2013 kl. 15:30. Årsag: mangler ikke i overskriften
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 18:15   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har flyttet de indlæg der er her i tråden fra en anden tråd da de ikke lige havde med den anden trådstarters spørgsmål at gøre...og så alligevel...men det her emne fortjener måske sin egen tråd...

Det kan være svært at skære rigtig i sådan en tråd....men jeg har gjort det så godt jeg kan...mere hvis i undre jer over hvorfor jeres indlæg er "hoppet" herover i denne tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension