K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2008, 11:14   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fleksjob truet igen.

nu er det også galt...fleksjob er spild af hænder og penge og vi er bevilget fleksjob og det er forkert og jeg skal love for de kører hetz imod os...vi er bevilget fleks og har ingen fagforening mere...nu vil de tage det fra os igen...men det kan de ikke HUSK DET. Og hvor længe skal folk kastes rundt i arbejdsprøvninger ...jeg gad godt se de raske holde det ud !!!!!!


http://politiken.dk/erhverv/article610415.ece

Citat:
Fleksjob spilder penge og hænder

50.000 er på fleksjob
Antallet af danskere på fleksjob er eksploderet fra 7.000 for otte år siden til knap 50.000 i dag.

Men nu har Ankestyrelsen – statens vagthund i sociale sager – kigget sagen efter i sømmene og fundet, at kvinden ikke burde være godkendt til ordningen, skriver Politiken. Den forudsætter nemlig »en varig og en væsentlig begrænsning i arbejdsevnen«.

Og på baggrund af en landsdækkende stikprøvekontrol konkluderer Ankestyrelsen, at der er fejl i kommunernes håndtering af 43 procent af 159 undersøgte sager. Enten har kommunen ikke dokumenteret, at personen var syg eller handikappet nok til at få et fleksjob. Eller også har borgeren ikke været arbejdsprøvet nok.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 11:22   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Link til Ankestyrelsens egne kommentarer er her:

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=954


Rapport om selve undersøgelsen kan findes her:

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Praks...2008_15_17.pdf


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 11:35   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er Hjort's ledighedshær af syge borgere der snart skal skrives i mandtal... DF sørger for at invandrere ikke kan komme til for at tage de ledige arb. pladser... fagforeningerne sørger for at de forsikrede ikke kan hetses da de blot slår to-sidede annoncer op i aviserne med Fogh i maske...

Ergo... der er jo så kun den lille gruppe af syge borgere tilbage, som ikke har mulighed for at forsvare sig, og som de har bildt samfundet ind selv er skyld i deres sygdom/fattigdom.

min personlige mening: det er forfølgelse af en minoritet, der efterhånden snart grænser til racisme.
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 11:36   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...Nu ved jeg ikke hvem den ankechef arbejder for men jeg tror det er hjorten...det skal være virkelig hårdt at være fleksjobber i fremtiden...man skal konstant bevise man ikke snyder og ja hvad skal jeg sige....det er meget ubehageligt !

Tak for links...



razmo ...jeg er enig med dig ...de går nu efter de syge ...det kan man se med førtidspensionisterne og os fleksjobbere....man burde brokke sig HØJT...men jeg er så træt ...

Sidst redigeret af Stella; 10-12-2008 kl. 11:39.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 11:50   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den gang jeg underskrev ansøgningen om førtidspension, sagde den daværende sagsbehandler at jeg kunne blive fleksvisiteret UDEN VIDERE!!

Han sagde at HVIS jeg ville takke JA til at blive flekser, så skulle jeg bare sig det til ham INDEN jeg underskrev ansøgningen om førtidspension, så ville han sørge for at det hele gik i orden indenfor 14 dage - uden arbejdsprøvning (og uden ressourceprofil!). Han sagde at han ville sætte timetallet til omkring 15 timer om ugen for syns skyld, hvorefter jeg altid kunne få timetallet sat ned

Jeg har tit tænkt på det efterfølgende, det må da være noget bund-ulovligt, en form for underhåndsaftale. Jeg takkede naturligvis NEJ TAK, men har sidenhen fortrudt at jeg ikke fik båndet dén samtale, den ville have gjort sig fremragende i min sag!!

Det var så lige et sidespor

Men tak for linket, information kan man aldrig få for meget af....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 12:09   #6
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
flexjobbet står for skud

citat
Stort set samme job som før - men med tilskud
Ankestyrelsen kan se, at en del mennesker arbejdsprøves i job stort set magen til dem, de forlod.

mit svar
ja man vil for pokker gerne blive i det fag man kender og er god til
og så er det jo generalt med mindere timer og flere skåne hensyn
der ser jeg bestemt ikke noget problem
men måske er det fordi jeg er flexjobber

citat
Efter at kommunen havde arbejdsprøvet hende 20-25 timer om ugen, klagede hun over kraftige rygsmerter – men derhjemme klarede hun alle huslige opgaver inklusive tre børn mellem 2 og 12 år, skriver Politiken onsdag.

mit svar
mig bekendt så har alle mennesker det da bedst hjemme eller man får følelsen af at få det lidt bedere når man kommer hjem evt fra arbejde
måske fordi man kan tillade sig at sidde sig ned og puste ud uden der er nogen der kommer med en kommentar ( sidder du nu ned igen )

og der er så sandelig også forskel på at arbejde og klare de forskellige ting i hjemmet
eller er det bar mig der har den følelse

jeg er møj trat af de bliver ved med at træde på os der i forvejen ligger ned


WWW, Wow Wild World
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 13:30   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af oliver30 Se meddelelser
mit svar
mig bekendt så har alle mennesker det da bedst hjemme eller man får følelsen af at få det lidt bedere når man kommer hjem evt fra arbejde
måske fordi man kan tillade sig at sidde sig ned og puste ud uden der er nogen der kommer med en kommentar ( sidder du nu ned igen )

og der er så sandelig også forskel på at arbejde og klare de forskellige ting i hjemmet
eller er det bar mig der har den følelse
Jeg tror det gælder for mange (mig selv inclusiv), at hvis man bliver fritaget for, at skulle arbejde, så kan man lige akkurat klare det derhjemme, fordi at man så kan tage det "lidt over langs".
Men skal man, derudover, klare blot få timers arbejde, så knækker filmen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 14:26   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og så er det at man sidder og læser rundt omkring for at finde noget respons fra div partier ...

Er det her ok er det sådan at vi skal behandle de syge i Dk eller hvad...

Men der er en larmende tavshed omkring det, jeg har dog lige set den her pressemeddelelse fra Enhedslisten og hvis ikke vi kan se den andre steder så kan vi da se den her ....

Jeg har tjekket (så ingen kan komme efter mig på den ) og jeg har fået lov til at sætte pressemeddelelsen ind i sin fulde længde ...

Citat:
Pressemeddelelse

Arbejdsmarkeds- og socialpolitisk ordfører for Enhedslisten

Line Barfod



Jagten på de syge fortsætter




Sidste sommer var det førtidspensionisterne, der blev jaget. Nu er turen kommet til fleksjobberne. En rapport fra Ankestyrelsen konkluderer, at 40 % ikke arbejdsprøves og forhåndsundersøges godt nok inden de visiteres til fleksjob.



- Ankestyrelsen sætter kun kikkerten for det ene øje, mens det andet holdes tæt sammenknebent, siger Line Barfod, socialpolitisk ordfører for Enhedslisten. Jeg kan ligefrem høre for mig, hvordan beskæftigelsesministeren vil fortælle om den enorme reserve af raske og rørige mennesker, som vi kan tilføre arbejdsmarkedet.



- Men det man kan se med det andet øje er, hvordan masser af syge mennesker presses gennem arbejdsprøvninger, aktiveringer, lægeundersøgelse efter lægeundersøgelse for til sidst at blive nægtet pension eller fleksjob. Mange mister også dagpengeretten uden at være raske nok til at komme i arbejde. Masser af mennesker oplever, at speciallægers og private lægers erklæringer bliver underkendt af lægekonsulenter. Ankestyrelsen ved det, fordi beskæftigelsesankenævnene jævnlig må ændre kommunernes beslutninger til fordel for borgerne.



- Det, der virkelig er brug for, er at kommunerne får ressourcer til at levere den grundige og nødvendige sagsbehandling, der tager individuelle hensyn til den enkelte borger. Hvor det helbredsmæssige blot er en af flere forskellige faktorer i en helhedsvurdering. Vi ved fra undersøgelser, at socialrådgivere i beskæftigelsesindsatsen blot bruger en femtedel af arbejdstiden på borgerkontakt på grund af rapporterings- og dokumentationstyranni.



- Endelig bør man selvfølgelig finde ud af, hvorfor antallet førtidspensionister og fleksjobbere med psykiske lidelser er eksploderet og hvordan man skaffer et mere rummeligt arbejdsmarked. Der er slet ingen tvivl om, at den altovervejende del af de, der ender i fleksjob eller på førtidspension langt hellere ville bestride et ordinært job, hvis de fik det tilbudt og troede på, at de kunne bestride det.
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 16:11   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Enhedslisten får min stemme næste valg .

Ingen reaktioner fra de andre politikere de har så travlt med at redde milliardærerne og bankerne...og så slås de om 1 tuneser ...og de har de gjort længe nu...PiaK skriger som en forvirret høne... ud over hele DK....og så kan hun ikke engang kalde ham for tuneser men kalder ham for en TURNESER konens enevælde er et problem for DK fordi alt andet står på stand by...meget vigtigere ting bliver der ikke gjort noget ved.

Hold op hvor er hun og resten af banden bare for meget !!!!!

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 17:14   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Måske burde man skrive en email til Villy Søvndal, og gøre ham opmærksom på, at 170.000 syge i danmark stille og roligt glider over til Enhedslisten fordi de bliver glemt i den offentlige debat... måske vil det sætte lidt skub i ham?

Jeg synes at kunne spore flere og flere er begyndt at tvivle på SF når de er i kambollage med systemet... mig selv inklusive der hænger på en 50/50 vippe lige for tiden... jo flere tilkedegivelser jeg ser på hop mod EL, jo mere sikker bliver jeg på at stemme på dem...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Truet med min ledighedsydelse Tullee Spørgsmål ang fleksjob 19 06-04-2010 10:06
’Demokratiet er altid truet’ buster Politik og Samfund 2 03-03-2010 12:12
Ud af fleksjob igen... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 11 14-01-2010 21:00
Ud af et fleksjob igen.... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 10 10-11-2009 18:55
truet til praktik uanset hvad. næsten blind Spørgsmål ang fleksjob 5 10-08-2008 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension