K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2010, 00:12   #1
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
evt forslag til klage til ankestyrelsen

Så har jeg endelig fået stykket en skrivelse sammen til beskæftigelsesankenævnet og vil da gerne dele den med andre, hvis det kunne give nogle ideer.

Beskæftigelsesankenævnet – Statsforvaltningen Syddanmark
Storetorv 10
6200 Åbenrå



Jeg retter henvendelse til nævnet vedrørende min pensionssag, da jeg har nogle tilføjelser til den skrivelse som tidligere er tilsendt nævnet fra Svendborg Kommune. Jeg er ikke helt bekendt med, hvad der ligger til grund for kommunens afslag, og vil derfor gerne bede nævnet om at give mig aktindsigt i de papirer, som nævnet har modtaget fra Svendborg Kommune.
Jeg mener, at jeg ud fra de papirer, som jeg er i besiddelse af, kan se at mine lægelige dokumentationer (Generel Helbredsattest, udstedt 12. november 2009 af Læge **********, samt Psykologisk Undersøgelse udstedt 2. juli 2009 af Psykolog ******************), er blevet temmelig fejlvurderet af lægekonsulenten i Svendborg Kommune.
I hans notat til kommunen fremgår det ikke, at der ingen forslag er til behandlingsmuligheder, udover en evt. arbejdsprøvning som oven i købet forventes at ville falde dårlig ud, hvilket tydeligt fremgår af den Generelle Helbredsattest. Der er ligeledes anført i attesten, at jeg ikke har luft til at kunne bestride et arbejde.
I Den psykologiske undersøgelse er der anført, at der ikke er noget potentiale for mig til nyindlæring eller uddannelse - selv i et meget beskedent omfang, og at mine muligheder for en fremtid på arbejdsmarkedet er mere end tvivlsomme - selv i et meget hensynstagende omfang. Dette bliver ligeledes bekræftet af Psykolog ********* d. 24. september 2009.
Så det undrer mig meget, at der i afslaget er peget på en mulig revalidering til en uddannelse inden for et håndværksmæssigt fag. Jeg mener, at kommunen sammen med lægekonsulenten har tilsidesat disse vigtige oplysninger, da der i mine lægelige papir ikke er anført nogen steder, at der er tale om en midlertidig nedsat arbejds/funktionsevne, som lægekonsulenten ellers skriver. Dette har dog stået i nogle ældre papirer fra 2005, som derved er forældet i forhold til min nuværende situation.
Jeg er i tvivl, om notatet fra lægekonsulenten er lavet på et tidspunkt, før der forelå en generel helbredsattest fra 12. november 2009, hvilket jeg ikke nogle steder har kunnet få bekræftet, da der ved aktindsigt i sagen fra Svendborg Kommune, ikke foreligger noget dokumentation for lægekonsulentens udtalelser.
Ang. kommunens afslag finder jeg det dybt diskriminerende, at min vægt lægges til grund for afslaget, da der aldrig har været nogen problemer for mig i forhold til at passe et job på grund af overvægt. Hvis Svendborg Kommune ville have taget sig ulejligheden at undersøge sagen nærmere,



så ville de kunne se, at mit arbejdsophør ved busselskabet Bent Thykjær, Horsens, ikke har været grundet min overvægt, men at jeg fik stress og ikke kunne holde til arbejdspresset.
Min lungesygdom blev efterfølgende konstateret, da jeg på Horsens Sygehus i marts 2008, gennemgik en brokoperation i et gammelt operations-ar i maven.
Jeg bruger meget tid på at fokusere på at ændre min kost, og gør virkelig hvad jeg kan for at tabe mig, og få mig rørt i det omfang jeg kan. Men det er utrolig svært for mig, da jeg ikke har nemt ved at gå i et motionscenter. Jeg kan simpelthen ikke få luft i sådanne lokaler, på grund af lugten og fugtigheden derinde, hvilket også blev bemærket ved Projekterne på Danmarksvej i Svendborg, som også er anført i ressourceprofilen. Dertil skal lægges at jeg lider af socialfobi, som heller ikke gør det nemmere for mig at være der.
Omkring min motivation, forstår jeg ikke kommunens udtalelser, om at jeg mangler vilje til at ændre noget i mit liv, da jeg selv mener at have rykket mig enormt meget.
Jeg har ændret min livsstil bemærkelsesværdigt, da jeg har formået at kæmpe mig ud af et årelangt misbrug af alkohol, da jeg indledte et forhold til min nuværende kæreste, og flyttede til Svendborg for at starte på en frisk, og komme væk fra de daglige tilholdssteder jeg opsøgte, da jeg var bosiddende i Horsens.
Pr. Januar 2010 har jeg uden hjælp fra nogen steder, stoppet mit ellers høje forbrug af tobak, fra den ene dag til den anden - ligeledes for at prøve at forbedre min livsstil. Så er det lidt svært for mig at se logikken i kommunens afgørelse, at jeg skulle mangle motivation til at ville ændre noget i mit liv. Jeg føler det mere som endnu et ”gok i hovedet” frem for en gulerod, at jeg har gjort noget ved tingene.
Omkring min dagligdag, så er smerter og vejrtrækningsproblemer ting som fylder meget, da jeg jævnligt har anfald af urinsyregigt, (ca. 1 anfald hver måned af ca. 7 dages varighed). Dertil kommer smerter i knæet som er sat til af slidgigt, efter et uheld i 1997, hvor jeg væltede på cykel og slog mit knæ mod asfalten. Omkring min lungesygdom, er det et dagligt problem, bare at skulle ud og handle, hvilket ofte er nødsaget til at foregå i Fakta, da den ligger tættest fra hvor vi bor. Dette kan jeg dog ikke gennemføre, uden at skal have min inhalator i brug, da jeg tit mister pusten og ikke kan få vejret. Jeg er altid tvunget til at skulle have kæresten med til sådanne ting, da jeg ikke selv kan bære varerne hjem.
Dette er i korte træk mine tilføjelser til sagen. Jeg håber på en retfærdig afgørelse.

Med Venlig Hilsen
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 00:33   #2
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Aktindsigt

Mit råd til dig er, at du kun beder om aktindsigt i din sag ved ankenævnet, uden at du kommer ind på noget som helst ang. din sygdom m.m

Du vil herefter modtage alle de dokumenter, som din kommune har sendt til ankenævnet, hvorefter du har 2 uger til at studere dem og evt. komme med yderligere kommentarer.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 07:11   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Ang. der i 2005 har stået det ikke var varigt. Her skal du fokusere (forklare røv) mere, at der er nye lægepapirer, nye diagnoser og at der ikke er sket en forbedring i 5 år - ergo understøtter det en varig/længerevarende funktionsnedsættelse.

Andersine har en tråd ang. midlertidige pensioner. Er der noget du kan bruge fra de principafgørelser?

Jeg synes det er godt du bruger noget krudt på lægekonsulentens rolle, - hurtlen i din sag bliver jo nok at få underkendt lægekonsulenten.

Er din lægekonsulent ansat i Odense Kommune og "købt" til opgaven af Svendborg? I så fald kunne du måske bruge argumentet, at Tilsynet netop er ved at undersøge Odense Kommunes brug af lægekonsulenter

held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 11:37   #4
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Hej Odenseaneren

Ja jeg tror faktisk lægekonsulenten er købt af svendborg kommune til at lave opgaven, jeg har ihvertfald googlet manden som hedder Kim Novél, og hvad jeg kan finde frem til så er han ansat i Odense Kommune , Social- og arbejdsmarkedsforvaltn. Socialmedicinsk afsnit. men fremkommer også som medarbejder i jobcenter svendborg som lægekonsulent. syntes sku det er lidt uoverskueligt at gennemskue hvem han er, da der inde på lægeforeningens hjemmeside står at han også er medlem af speciallæge foreningen, men når man går derind, så optræder han ikke som medlem derinde. alt hvad jeg derud over har fundet frem til, er at han er biavler, og har speciale i Anæstesiologi, som så åbentbart bare sidder og skriver nogle erklæringer til jobcentrene som lægekonsulent. men nu har jeg da ihvertefald postet min klage, så må jeg se hvad papirer jeg får fra beskæftigelsesankenævnet, og ellers tage den derfra. syntes der har været så meget rod i min sag fra kommunens side, da selv jobkonsulenten sidder og tilsidesætter anden lægelig dokumentation, da egen læge har udtalt at behandlingsmuligheder er udtømte, og et evt. forslag ville være en arbejdsprøvning som forventes at falde dårligt ud, ligeledes bekræfter psykologer at min fremtid på arbejdsmarkedet er mere end tvivlsomme selv i meget hensynstagende forhold. og da jeg var til en samtale igår med jobkonsulenten, omkring hun vil have jeg skal begynde om 1 uge på et center for livsstil som jeg åbentbart skal da hun mener det kan hjælpe mig ud i beskæftigelse selvom jeg har en klage kørende i beskæftigelsankenævnet, og oplyser hvordan jeg har det med mig selv, og hvad lægerne siger og skriver, får jeg bare den besked stukket i hovedet at nu skal jeg tage mig sammen, og lægerne aner jo ikke noget om hvordan jeg vil kunne klare et sådan forløb, det er jo bare noget de skriver siger hun, så bliver man sku mega negativ, da man forklarer hende at jeg da godt kan prøve det, men ikke er sikker på jeg kan klare det, og så ikke vil have presset noget ned over hovedet hvis jeg ikke kan klare det. det skal man åbentbart også bare holde mund om, for ellers er man jo ikke villig til at gøre noget, og så kan hun jo bare lukke kassen i som hun sagde. er træt af at jeg ikke optog den samtale, selvom der sad en leder fra livstil centret og en fysioterapeut og hørte det, så får man nok ikke en skid ud af at klage over hende.
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt Lov forslag MichaelH Politik og Samfund 1 04-07-2012 12:58
Klage til Ankestyrelsen Ragdoll Alt det andet 2 05-05-2010 14:59
forslag nilla Hjælp til Forum Brug 1 07-04-2010 16:48
Flabet forslag Maj-Britt Politik og Samfund 2 11-11-2008 18:20
at klage til ankestyrelsen dino Spørgsmål ang fleksjob 2 08-05-2008 16:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension