K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2013, 08:16   #1
Nisiku
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nisiku er ny på vejen
Revalidering/flexjob

Jeg henvender mig fordi jeg står i en situation, som jeg ikke kan tackle. Jeg har været syg af arbejdsrelateret stress siden 2/2010 og har lige været til møde med rev.team. Med henblik på flexjob. jeg har været hårdt ramt af stress og kan kun arbejde 10,5 timer om ugen. Teamet mente på trods af dokumentation fra psyk, psykiater og neuropsyk at jeg skulle på revalidering først, men at der ikke var krav om fuld tid! Blot en "forlænget arbejdsprøvning" så der kunne udmåles et timeantal. Hertil tilknyttet mentor og kognitive terapi som hjælp til øgning af tid.
Så lang så godt..
Så får jeg så tilsendt et udkast til revalideringsplanen og min SB skriver at der SKAL være en jobplan, så hun har lavet en optrapning over 2 år til 37 timer i virksomhedspraktik og hun skriver også at planen skal munde ud i A-kasse eller ordinært arbejde...

Jeg får udbetalt tab af erhvervsevne fra 2 forsikringsselskaber sideløbende, så jeg ikke har haft nedgang i løn i den mellemliggende periode, men nu da planen er udarbejdet på den her måde, så bortfaldet mine udbetalinger, da kommunen har vurderet at jeg kan arbejde på ordinære vilkår efter endt reva...

Hjælp, det var jo ikke det vi aftalte på teammødet, men desværre er der kun kommet et meget ufyldestgørende referat fra mødet, hvor intet fremgår af hverken det ene eller det andet...

Hvad skal jeg gøre -jeg kommer aldrig tilbage til fuld tid. Min psyk har sagt at der selvfølgelig er mulighed for øgning af tid på sigt 1-2 timer ugentligt, men at der ikke er garanti for noget som helst, så hun vurderer min tilstand kronisk.

Skal jeg bare underskrive og se glad ud eller hvad Søren gør jeg?
Nisiku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 08:34   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville ikke underskrive. Jeg ville skriftlig gøre opmærksom på fejlene ift aftalerne på reva. Møder. Dernæst ville jeg tage kontakt til psyk og fortælle hvad de har gang i og hvorledes det påvirker dig.

Du skal ikke skrive under på noget du ikke er enig i og presser de dig til at skrive under, så skal du skrive på planen, hvad du ikke er enig i og tage en kopi til dig selv med dine tilføjelser på.

Har du noget på skrift fra psyk el. Lign som du kan henvise til ift at du aldrig kommer tilbage påfuld tid, så referer til dette i dine tilføjelser.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 09:38   #3
Nisiku
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nisiku er ny på vejen
Smile

Hej Gisne

Tak for svar, det er også sådan jeg tænker. Jeg har lige skrevet en mail til SB, hvor jeg netop har beskrevet den utilfredshed, jeg har med det her projekt og faktisk bedt om, at aftalen bliver tilpasset, så det fremgår at dette er med henblik på flexjob og ikke arbejde med ordinære vilkår.

Jeg skriver lige den bag øret med at underskrive under protest bag øret - tusind tak for indspark
Nisiku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 10:04   #4
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Jeg mener at for at få revalidering overhovedet skal det være med ordinær beskæftigelse som mål (kan ikke lige finde link)

Jeg startede selv op med 10 timer om ugen men endte med 2 timer, så din revalidering kan godt betragtes som en forlænget arbejdsprøvning og de 37 timer skal "bare" fremgå som målet, for at få ydelsen.

Du skal også lige kigge i dine forsikringsbetingelser, mine skriver at jeg ikke har dækning under revalidering (rettelse... det havde jeg, men skal oplyse hvad jeg ender op med) Revalideringsydelse + beløb fra forsikring må dog ikke overstige hidtil løn ellers blev der modregnet i ydelsen.
Måske det ikke har betydning for hvordan teksten i jobplanen er formuleret men at den ikke dækker under revalideringen overhovedet.

Sidst redigeret af Moi; 27-09-2013 kl. 10:51.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 10:10   #5
Nisiku
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nisiku er ny på vejen
Hej Moi

Hvor længe var du på revalidering?
Nisiku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 10:15   #6
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisiku Se meddelelser
Hej Moi

Hvor længe var du på revalidering?
Det var jeg i et halvt år fra August sidste år til Februar i år
Det er den eneste arbejdsprøvning jeg har været i og det var for at få en ydelse imens, da jeg kom fra ægtefælle-forsørgelse.
I mit tilfælde føler jeg at kommunen var lidt large mht til lidt gradbøjning af revaliderings-reglerne, da de godt var klar over at jeg ikke ville kunne varetage et job på ordinære vilkår bagefter

Sidst redigeret af Moi; 27-09-2013 kl. 10:25.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 10:49   #7
Nisiku
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nisiku er ny på vejen
Post

Hej Moi

Okay - hvordan var din revalideringsplan sat op?? og den blev vel afbrudt efter det halve år...

Jeg har så allerede været i arbejdsprøvning i 7 måneder uden bedring, så det er ikke fordi jeg ikke er prøvet...

Jeg kan bare ikke finde sammenhæng mellem det som er aftalt på teamudvalgsmødet og revalideringsplanen!!!
Nisiku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 11:40   #8
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Her bliver jeg dig et svar skyldig, jeg har aldrig set min revalideringsplan.
Afprøvningsstedet skulle i samarbejde med mig afpasse arbejdsopgaver og timetal.
Husker bare at jeg, som dig, stejlede over at der stod at målet var 37 timer på ordinær beskæftigelse hvilket pressede mig ud i en kæmpe nedtur, men jeg fik af vide at det skulle stå der for at jeg kunne få ydelsen.

Jeg blev tildelt 6 mdr. på revalidering men blev stoppet efter 5 da jeg var "stationær" på de 4 x ½ time om ugen.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 12:05   #9
Nisiku
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nisiku er ny på vejen
Hej Moi

Okay - men så er det ikke i år du har fået flexjob eller har du også været på udvalgsmøde efter de nye regler i 2013?
Nisiku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 15:28   #10
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Jo, jeg blev afsluttet for 3 mdr siden, hvor det ved et rehabiliteringsteam-møde blev besluttet at det hedder flexjob til mig.

Fik lige en tanke da jeg læste dit indlæg i anden tråd Kan det tænkes at du er så heldig at blive tilkendt revalidering frem for resourceførløb og derved få en højere ydelse? Ja jeg kender ikke noget til din sag og hvad teamet har lagt til grund for afgørelsen og det var bare lige en tanke

Sidst redigeret af Moi; 27-09-2013 kl. 15:44.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra flexjob til revalidering? sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 1 19-10-2012 15:13
Revalidering/flexjob? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 0 29-08-2011 09:34
Revalidering/Flexjob Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 6 20-02-2011 13:47
Revalidering og flexjob jegharadhd Spørgsmål ang fleksjob 7 12-07-2010 12:57
flexjob og revalidering fairlady Spørgsmål ang fleksjob 3 18-10-2009 22:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension