K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2011, 21:45   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
I det store hele føler jeg at man godt kan have tillid til systemet, for det virker i de fleste tilfælde, problemet er at man som individ, meget hurtigt kan komme til at føle sig alene, til side sat, og endda trådt på...
Sådan burde det være.

Men mange af denne sides brugere har netop oplevet, at det ikke er sådan det fungerer.
Det, som mange af denne sides brugere har oplevet, handler ikke blot om øjenhøjde, men om manglende respekt for lovgivningen og mangel på moral.

Mange kommer herind med en følelse af, at det er personligt fra kommunens side, og her tror jeg det hjælper de fleste, at få at vide, at der ikke er spor personligt i det, for det handler udelukkende om kassetænkning.

F.eks. i de sager hvor borgere visiteres til fleks på baggrund af et latterligt lavt timetal, disse borgere kommer oftest fra kontanthjælp og fortsætter derfor på kontanthjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 22:57   #32
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Sådan burde det være.

Men mange af denne sides brugere har netop oplevet, at det ikke er sådan det fungerer.
Det, som mange af denne sides brugere har oplevet, handler ikke blot om øjenhøjde, men om manglende respekt for lovgivningen og mangel på moral.

Mange kommer herind med en følelse af, at det er personligt fra kommunens side, og her tror jeg det hjælper de fleste, at få at vide, at der ikke er spor personligt i det, for det handler udelukkende om kassetænkning.

F.eks. i de sager hvor borgere visiteres til fleks på baggrund af et latterligt lavt timetal, disse borgere kommer oftest fra kontanthjælp og fortsætter derfor på kontanthjælp.
Det er ikke blot en følelse af, at det er personligt. Det er personligt.
Der er sagsbehandlere der selv burde gennemføre et afklaringsforløb, da det jo ofte er klienten der ved bedst om sig selv.
Således kommer vi til den diskussion om, hvem det er der er i centrum i sagsbehandlingen? Man kunne fristes til at tro det er SB der sætter sig selv i centrum, frem for klienten. På trods af, at det skulle være klienten der skulle være i centrum.
Men klart. når der ikke bliver lyttet, så er det vi som klienter ikke føler os hørt, og med rette. Vi bliver ikke hørt.

Jeg tror det handler mindst lige så meget om SB´s og sikkert også chefens personlige MENNESKESYN.
Ja, undskyld mig, nu bliver det personligt, men faglig stolthed og menneskesyn hænger sammen.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 09:58   #33
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Synes måske denne sidste del bør flyttes til ny tråd, da dis. overskygger trådstarter!

(Forskel på, at kommunen skal fungere som borgeres mand, der er der retsikkerhedslov, samt forvaltningslov, ergo kan man ikke sammenligne, dette med andre områder).
Problemet er at der går sparehensyn, forud for borgeren!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 20:07   #34
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Lige præcis Popiae. Nu er vi inde i en politisk diskussion. Men tingene hænger sammen.
Sniffe
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 11:05   #35
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
hmmm... tænke tænke...

Det er nok ved at være tiden at du nævner "Fleksjob" for din sagsbehandler, og kommer i et decideret afklaringsforløb til dette. Det kan så hænde at de vurderer at din virksomhedspraktik ikke kan indgå i vurderingen af din erhvervsevne. Men i det mindste så står der ikke de 37 timer om ugen og sparker dig bag i som et nærmest uopnåeligt mål. Og skulle det så vise sig at i finder de vise sten, så du kan klare fuld tid under det forlløb er det jo bare fint.
Nu kan jeg se at vi har lidt samme problem. Jeg er også sygemeldt med rygproblemer.
Jeg har også fået besked på praktik, med henblik på 37 timer og fuld raskmelding.

Sb på jobcentret spurgte på et tidspunkt om jeg var oplyst om fleksjob (det var i starten af forløbet) min fagforeningskonsulent afbrøb omgående og sagde at jeg ikke søgte flex, men forventede fuldt raskmelding.

Jeg spurgte da vi blev alene, om hvorfor han sagde det, for jeg synes da det lød fint med flex.

Fagforenengskonsulent sagde at hvis jeg sagde ja til det ville kommunen straks smække kassen i, og jeg ville stå uden indtægt.

Og så skulle der søges flex udfra foreliggende, og det ville være svært.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 11:57   #36
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af limaje Se meddelelser
Nu kan jeg se at vi har lidt samme problem. Jeg er også sygemeldt med rygproblemer.
Jeg har også fået besked på praktik, med henblik på 37 timer og fuld raskmelding.

Sb på jobcentret spurgte på et tidspunkt om jeg var oplyst om fleksjob (det var i starten af forløbet) min fagforeningskonsulent afbrøb omgående og sagde at jeg ikke søgte flex, men forventede fuldt raskmelding.

Jeg spurgte da vi blev alene, om hvorfor han sagde det, for jeg synes da det lød fint med flex.

Fagforenengskonsulent sagde at hvis jeg sagde ja til det ville kommunen straks smække kassen i, og jeg ville stå uden indtægt.

Og så skulle der søges flex udfra foreliggende, og det ville være svært.
Har ingen detaljer i din sag, men det lyder som om du skulle tænke det samme nu.
At din fagforeningsmand siger at de vil afgøre en fleksjob ansøgning på foranliggende grundlag, i starten af en sygemelding har jeg meget svært ved at se hvordan de vil slippe afsted med...
Er du lægefagligt færdgudredt?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 13:13   #37
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Har ingen detaljer i din sag, men det lyder som om du skulle tænke det samme nu.
At din fagforeningsmand siger at de vil afgøre en fleksjob ansøgning på foranliggende grundlag, i starten af en sygemelding har jeg meget svært ved at se hvordan de vil slippe afsted med...
Er du lægefagligt færdgudredt?
Sidder lige og ser mine papirer igennem.
Citat.
Der står plan på kort sigt: afklaring af arbejdsevne
plan på længere sigt: Raskmelding.
Forventet tidspunkt for hel eller delvis raskmelding : usikkert pt.
Endvidere står der.
Sagen er drøftet med lægekonsulenten,mhp afklaring om hvor vidt det er nødvendigt at indhente yderligere oplysninger, før der kunne laves en endelig arbejdsevnevurdering. Lægekonsulenten vurderede dog, at det ikke er nødvendigt at indhente yderligere oplysninger end det statusattest der ligger i sagen i forvejen, som vurderes fyldestgørende nok.
Citat slut.

Så ved jeg ikke om det er nok? er der flere oplysninger du skal bruge?
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:51   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af limaje Se meddelelser

Så ved jeg ikke om det er nok? er der flere oplysninger du skal bruge?
Har du set den statusattest?

Beskriver den dine problemer ordentligt?

Har du været hos speciallæger (f.eks. reumatolog)?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 22:37   #39
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af limaje Se meddelelser
Sidder lige og ser mine papirer igennem.
Citat.
Der står plan på kort sigt: afklaring af arbejdsevne
plan på længere sigt: Raskmelding.
Forventet tidspunkt for hel eller delvis raskmelding : usikkert pt.
Endvidere står der.
Sagen er drøftet med lægekonsulenten,mhp afklaring om hvor vidt det er nødvendigt at indhente yderligere oplysninger, før der kunne laves en endelig arbejdsevnevurdering. Lægekonsulenten vurderede dog, at det ikke er nødvendigt at indhente yderligere oplysninger end det statusattest der ligger i sagen i forvejen, som vurderes fyldestgørende nok.
Citat slut.

Så ved jeg ikke om det er nok? er der flere oplysninger du skal bruge?
Som jeg læser det, så mener lægekonsulenten at han på baggrund af de lægepapirer de har nu, godt kan beskrive dine evt. skånehensyn hvis du skal i et afklarende forløb.

Det med at der står raskmelding på længere sigt, skal du ikke tage så tungt. Det er en målbeskrivelse, som er nærmest standard at smide ind, især i starten af et forløb, hvor man jo ikke ved ret meget endnu.

Ret beset så er det sådan at man rent teknisk bliver "raskmeldt" når man stopper på sygedagpenge, også selvom man skal i fleksjob, førtidspension eller hvad det nu kan være.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 22:53   #40
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du set den statusattest?

Beskriver den dine problemer ordentligt?

Har du været hos speciallæger (f.eks. reumatolog)?
Øhhh nej det enste jeg har set er det der er skrevet i resourceprofilen, hvor der er skrevet om skånehensyn.
Men det er jo alt sammen noget jeg har skrevet.

Og så har jeg fået tilsendt aktindsigt, Men det er altsammen hvad sb har noteret.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik/arbejdsprøvning lonsmann Alt det andet 12 01-09-2012 12:16
virksomhedspraktik vs arbejdsprøvning kiwimor Alt det andet 14 10-08-2012 22:40
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
arbejdsprøvning/virksomhedspraktik anri Spørgsmål ang fleksjob 0 16-04-2011 18:02
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik Anne.o Alt det andet 3 27-02-2008 20:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension