K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 09:37   #141
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Enkelt og let at administrere.
Hvem skal så sørge for at indbetale de overenskomstmæssige pensioner ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 28-08-2010 kl. 09:42. Årsag: tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:40   #142
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej ikke helt så let som det lyder, for fakta er at der er mange forskellige slags skånehensyn ikke kun tiden , men også arbejdsredskaber, hvile i arbejdstiden, specielle hensyn specielle rum osv osv ..

ergo vil mange flekser ikke kunne som du skriver løn for det antal timer på normale arbejdsmarkedsvilkår. så det kan hurtigt gå hen og blive om muligt endnu mere besværligt , og hvorfor er det at syge mennesker ikke skulle have lov til at tjene mere .. og hvorfor er det at de aldrig skulle have mulighed for at kravle op af stigen, ved godt at fp ikke er så stor en ydelse (for lille i følge mig ) men ikke desmindre så stilles der ikke krav til dem på ftp hvor i mod mange i fleks møder enormt mange krav i hverdagen og de skal ud og yde noget for deres penge så selvfølgelig skal de have mulighed for at få en ordentlig løn, kan godt se hvor det er du vil hen..

og kan da se en god ting i det for de lavt lønnet , men tror ikke på den model ..
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:51   #143
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Dette vil betyde at en fleksjobber altid har minimum af en indkomst på 259.740 kr. om året.
He-he, godt forslag !!!

Så ville jeg overhovedet ikke gå efter en førtidspension,

men ville med glæde gå og slappe af og vente på at blive 60,

så jeg kunne tage min fleksydelse.

For din model skaffer altså ikke flere jobs til fleksjobbere,

derfor ville jeg være fredet, men nu med en ordentlig ydelse i stedet.

Stil op til folketinget, og du har min stemme med det samme.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 28-08-2010 kl. 10:09.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:59   #144
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nej ikke helt så let som det lyder, for fakta er at der er mange forskellige slags skånehensyn ikke kun tiden , men også arbejdsredskaber, hvile i arbejdstiden, specielle hensyn specielle rum osv osv ..

ergo vil mange flekser ikke kunne som du skriver løn for det antal timer på normale arbejdsmarkedsvilkår. så det kan hurtigt gå hen og blive om muligt endnu mere besværligt , og hvorfor er det at syge mennesker ikke skulle have lov til at tjene mere .. og hvorfor er det at de aldrig skulle have mulighed for at kravle op af stigen, ved godt at fp ikke er så stor en ydelse (for lille i følge mig ) men ikke desmindre så stilles der ikke krav til dem på ftp hvor i mod mange i fleks møder enormt mange krav i hverdagen og de skal ud og yde noget for deres penge så selvfølgelig skal de have mulighed for at få en ordentlig løn, kan godt se hvor det er du vil hen..

og kan da se en god ting i det for de lavt lønnet , men tror ikke på den model ..
Jeg er enig med dig Hejdien, og jeg tror heller ikke, det er enkelt og nemt at administrere. For hvad så, hvis man er 25 timer på arbejdet, men kun er effektiv i 15?? Skal man så have løn for 15 eller 25? Eller hvis man arbejder langsomt, skal man så have en lavere løn, eller hva? For det er nemlig rigtigt, at fleksjob ikke kun handler om arbejdstid, men også om mange andre skånehensyn, så man kan ikke bare nøjes med at skele til den tid, man er på jobbet.
Jeg synes, det er logisk, at når man arbejder og skal levere en præstation, så tjener man altså noget mere, end når man går hjemme på førtidspension (og ja, jeg er altså selv pensionist!!)

Det der med at alle skal være lige, den tror jeg ikke på, for sådan har det aldrig været, og det kommer aldrig til at blive sådan. Det vil altid være nogen, der er bedre stillet og tjener mere end andre.

At man så kan diskutere de forskellige regler og beløbssatser, det er noget andet.

Synes heller ikke, at man kan sige, at hvis man har et vist uddannelsesniveau, så kommer man ind under andre regler, hvis man er i fleksjob. Så vil det jo sige, at en højtuddannet bliver underbetalt, mens man overbetaler en lavtlønnet (hvis altså, der feks skulle gives et ekstra tilskud på 4000 til en lavtlønnet). Så ville den lavtlønnede oppebære en højere løn end en almindelig ansat og en højtlønnet gå som billig arbejdskraft. Det synes jeg ikke, lyder rimeligt.

Jeg synes, det er godt, hvis så mange som muligt kan fastholdes i deres eget job, for der er en kæmpe ledighed blandt fleksjobbere, så jo flere der når at blive fyret, inden de bliver visiteret, jo flere sendes ud i årelang arbejdsløshed, økonomiske problemer og uvished, og det ender i mange tilfælde med endnu mere sygdom.

Sidst redigeret af gh72; 28-08-2010 kl. 10:06.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 10:03   #145
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Dette vil betyde at en fleksjobber altid har minimum af en indkomst på 259.740 kr. om året.
det ville være en god ide mange er ikke gode til at forhandle sig til mere en hvad mindste overenskomst siger desvære eller arbejdsskiveren er nærig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 10:09   #146
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Det synes jeg lyder som en meget fin ordning:

Overenskomstmæssig løn for det arbejdede antal timer + ledighedsydelse, eller hvad man nu ville kalde det, for de resterende timer op til 37 timer om ugen.

Her er mit forslag til hvad jeg ville se som en fair fleksjobordning.

Som udgangspunkt er en arbejdsuge på 37 timer.

Fast fleksydelse på 135 kr. i timen uanset om fleksjobberen er i arbejde eller ej.
Dette vil betyde at en fleksjobber altid har minimum af en indkomst på 259.740 kr. om året.
Fleksjobberen har dog pligt til så vidt muligt er at finde arbejde i det visiterede antal timer. 12 eller 15 eller hvad det nu måtte være, og kommunen er forpligtet til at være fleksjobberen behjælpelig med, så vidt muligt at finde arbejde indenfor eget fag.
Når fleksjobberen er i arbejde, fratrækkes han/hun det antal timer de arbejder i fleksydelsen, og får i stedet løn af arbejdsgiveren, for det arbejdede antal timer på normale arbejdsmarkedsvilkår.
Som en gulerod til arbejdsgiveren, gives han et tilskud til lønnen på samme vis som til skånejob.
Hvis en fleksjobber kan finde en arbejdsgiver der vil give ham 450 kr. i timen fint, men reglerne er stadig de samme.

Enkelt og let at administrere.




Ragdoll
Jeg vil lige sige, at jeg regner med, det er ledighedsydelse, du snakker om? Fleksydelse er jo den ydelse der træder i stedet for efterløn. Ledighedsydelse gives, når man venter på fleksjob (og opfylder visse betingelser).
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 10:13   #147
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det ville være en god ide mange er ikke gode til at forhandle sig til mere en hvad mindste overenskomst siger desvære eller arbejdsskiveren er nærig
Hvad så hvis man finder et job, hvor mindstelønnen er lavere end 259.000 om året? Så går man jo ned i indtægt, selvom man begynder at arbejde. Det skulle da gerne være omvendt.
Jeg forstår det ikke helt?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 10:29   #148
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Joe, det kan du nok have ret i, men det gør en forskel på misundelsesniveauet,

hvis det er en udbredt opfattelse, at fleksjobbere med lønninger på 450.000 kr. får yderligere 250.000 kr. oven i denne i forvejen store løn.
Det har du helt ret i !

Men jeg kæmpede med næb og klør for at bevare tilknytningen til mit fag,

og hvis jeg var blevet ansat hos samme arbejdsgiver,

ville jeg have bevaret min løn på 33.000 kr om måneden,

og så havde det været 22.000 min kommune skulle have ydet i refusion til arbejdsgiveren.

Af de 22.000 ville der gå mindst 9.000 kr. retur til skattefar.
Jamen hvis det offentlige ikke gav arbejdsgiveren de 266.000 kr. i refusion,

så ville arbejdsgiveren sikkert slet ikke beholde medarbejderen.

Efter refusionen, skal arbejdsgiveren jo "kun" af med 184.000 kr.
Derfor mener jeg at det skal skilles ad, så man får løn fra arbejdsgiveren for de timer man arbejder, med arbejdsmarkedsbidrag etc. på normale vilkår, altså ingen grund til misundelse fra kollegerne.

Og Flekydelsen skal komme direkte fra det offentlige, på samme vis som andre overførselsindkomster.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 10:33   #149
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nej ikke helt så let som det lyder, for fakta er at der er mange forskellige slags skånehensyn ikke kun tiden , men også arbejdsredskaber, hvile i arbejdstiden, specielle hensyn specielle rum osv osv ..

ergo vil mange flekser ikke kunne som du skriver løn for det antal timer på normale arbejdsmarkedsvilkår. så det kan hurtigt gå hen og blive om muligt endnu mere besværligt , og hvorfor er det at syge mennesker ikke skulle have lov til at tjene mere .. og hvorfor er det at de aldrig skulle have mulighed for at kravle op af stigen, ved godt at fp ikke er så stor en ydelse (for lille i følge mig ) men ikke desmindre så stilles der ikke krav til dem på ftp hvor i mod mange i fleks møder enormt mange krav i hverdagen og de skal ud og yde noget for deres penge så selvfølgelig skal de have mulighed for at få en ordentlig løn, kan godt se hvor det er du vil hen..

og kan da se en god ting i det for de lavt lønnet , men tror ikke på den model ..
Vi er enige, Hejdien, selvfølgelig er det ikke så let som det lyder, umiddelbart, men man har allerede en lignende ordning, ordningen om skånejob for førtidspensionister, bortset fra at førtidspensionister, begynder at blive trukket ned i pensionen når de rammer 66.500 om året i indkomst.

Så modellen er allerede derude, den skal blot tilpasses til fleksordningen.

Detaljerne ville jeg overlade til politikerne, men alt er muligt hvis der er en vilje.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 10:35   #150
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg vil lige sige, at jeg regner med, det er ledighedsydelse, du snakker om? Fleksydelse er jo den ydelse der træder i stedet for efterløn. Ledighedsydelse gives, når man venter på fleksjob (og opfylder visse betingelser).
Huh jeg er ikke lige helt inde i terminologien, men prøv at se på mit forslag og for et øjeblik glem hvad der er nu.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overførselsindkomst-nu kører de igen på kontanthjælpen østerbro Politik og Samfund 8 23-05-2012 13:23
Så kører siden igen! Suncil Politik og Samfund 23 05-12-2008 14:33
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension