K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2011, 00:58   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af calamityjane Se meddelelser
ja UNDSKYLD, normen er at jeg stemmer DF, men de har ikke gjort ret meget på det sociale område, så tænkte jeg at stemme rødt lige indtil at jeg hørte at de ikke ville sætte overførelsesindkomsterne op i forhold til lønningerne som det gøres nu! SÅ blev jeg vred,
NU tænker jeg.... det er et nyt parti FOKUS, det er en tidl. DF'er men han har en særlig slags hovedpine.. MEN 1) han mangler underskrifter 2) mangler sager (som vi evt. kunne hjælpe med??) jeg siger ikke at man skal men at det er en mulighed. men så er der ingen at de 2 store partier der får vores stemmer den dag valget kommer??
Syndes du skulle smutte på FaceBook, der er det dementeret.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 04:00   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den røg så ikke ind under politik og samfund enteneller....

Jeg har flyttet den derned nu.....men frem over kan du bruge dette link når du skal skrive herunder http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 06:31   #13
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg tror jeg stemmer radikal næste gang. Er godt nok ikke meget for helle men er træt af at glo på lars.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 08:23   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
øhhh ja jeg prøver lige at se om jeg kan følge den her tråd he he -..

Jeg har ikke altid stemt rødt , jeg har stemt efter min overbevisning og jeg har endda engang stemt DF Hvad sker der lige for det he he

Nu stemmer jeg enhedslisten (har også meldt mig ind i partiet)

De sidste to valg har jeg stemt SF fordi jeg syntes S var for borgelige men i min verden er forskellen på dem så små at det ikke er til at finde ud af hvem det er der er blevet hvad

Syntes ikke længere at der er den store forskel på venstre og socialdemokratiet når det kommer til stykket så i min verden er SF det nye socialdemokrati bare underlagt lidt magt fra S så der er grænser for hvad de kan gå med til ...

Så derfor må jeg nok indrømme at det nu bliver enhedslisten, kunne jeg så tænke mig dem på magten .. næææ det er de lige for outreret til men jeg kunne tænke mig dem som vagthunde, dem der sørger for at S og SF i deres magt lyst ikke lige får nakket de sidste af os under Danmark ..

Enhedslisten er og bliver det eneste parti der stadig har lidt menneskelighed i behold og derfor får de min stemme så vi kan beholde dem som vagthunde og dem der kan sætte alle de kritiske spørgsmål ...

Jeg mener bestemt at de er de eneste man ikke kan kalde levebrødspolitikkere ..

Og hvad ang overførelserne der ikke skal sættes op .. ja det er for dårligt (hvis det passer det er ikke lige til at finde ud af nu , den ene gang siges der en ting den anden gang en anden ting ) men en ting er sikkert og vist ..

Det er den røde blok der vil fjerne loftet, starthjælp og andet ..

Samtidig så igen stemmer jeg enhedslisten som jo er et af de eneste partier der vil fjerne satspuljen for hvornår er det blevet ok at vi fodre hunden med sin egen hale ??

Satspuljemidlerne er og bliver de svageste indkomster som bliver hakket lidt i stykker det vil sige dem på overfølelsesindkomster mister en lille smule hvergang andre får mere og så er det at de dygtige politikere komme og dele ud af satspuljemidlenerne og roser sig selv at hvor gode de er,,,

Nop de er sq ikke gode .. det er vi .. os på kontanthjælp, pension, dagpenge , fleks osv osv ...

det er os der betaler psykiatrien og gode foremål og andet tiltag ud af satspuljemidlerne det er os der har lidt mindre mad sidst på måneden ..

Så klap os selv på skulderen og sig tak ..

så helt klart enhedslisten herfra

Ikke ved magten men som dem der kan trække de andre i den menneskelige retning
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 09:12   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sofa vælger behøver man jo ikke være for ikke at vælge, en blank stemme er også at stemme, og giver også retten til at brokke sig, for så har man trods alt stemt.

Hvad jeg stemmer denne gang ved jeg endnu ikke med sikkerhed, men 3 ting er sikkert det bliver værgen V DF eller S.

Jeg stemmer af princip ikke BARE det jeg plejer at stemme, det er simpelthen for nemt, for det er det samme som at sige at man enlig ikke gider sætte sig ind i om de andre partier har rykket sig (om man selv har) og om samfundet har rykket sig.
Man vil sagtens kunne se mig stemme på et parti hvor jeg er yderst uenig i politikken omkring hvordan man behandler os borgere, men hvor jeg kan se fornuften i deres måde at ville styre økonomien, altså for mig handler det ikke kun om at svage skal behandles ordentligt, for mig handler det også om at se et større billed end lige min egen næsetip.

Fx en siger flere penge til BH´erne, en anden siger stilstand, og betale af på gæld, så kan jeg altså sagtens finde på at stemme på stilstand og afbetaling, på trods af BH´ernes nominering i så fald vil blive meget dårlig, hvis landets situation nu en gang bare er sådan, at jeg mener det er vigtigere at få gælden ned, end det er at behandle børnene optimalt, lige som at jeg sagtens kan finde på at stemme for noget godt til dagplejerene, selv om at jeg aldrig aldrig mere vil blive berørt personligt (vi er nemlig færdige med små børn) Jeg kan godt se længere end lige til tippen, og derfor også godt finde på at stemme på et parti som ikke just hujer mig, men som trods min modstand vil føre en politik som er godt for landet.

Men for mit vedkommende ser det nu ud som om, det bliver en blank stemme igen, det fik de også forrige gang (ikke sidste, men gangen før igen) denne gang er årsagerne anderledes, sidst de fik en blanko var det fordi der bare ikke var nogle der ville noget jeg kunne bruge, denne gang er det mere... det kan s q gøres bedre, ingen af jer har endnu nævnt noget der vil landet det godt, ingen vil sørge for at mindske biokratti bæ´et via lov forenkling (jo V har haft lovet det, men sidst fik vi bare mere bøvl, så løfter om det der fra kan jeg ikke bruge til en fløjtende fis) ingen vil gavne økonomien og der under arbejdsmulighederne, ingen har endnu været fremme med noget der bare minder om det jeg mener der bør til for at rette op på situationen, og så kan jeg altså ikke stemme på nogle af dem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 10:19   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, har jo heller ikke stemt rødt bare for at stemme rødt.

og har da også trådt ved siden af mogle gange ,både DF og ja slå mig ikke men Venster har også få et mit kryds engang

Men er hvad sker der med de stemmer som er blanke og sofa vælgers stemmer,er der nogle forskæld på dem ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 11:10   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, godt spørgsmål -hvem skal man sætte sit kryds ved, hmm...

for første gang i mit liv er jeg vitterlig i tvivl!

Jeg har uendelig svært ved at se forskellen på rød og blå blok

står da gerne ved, at jeg er og blir en proletar og startede min stemmekariere ved at stemme VS -derefter SF og fortsatte med at sætte mit kryds på dette parti meeeennn...nu er jeg sg seriøst i tvivl!

Hm, tror at det blir Enhedslisten der får min stemme denne gang for væltes af pinden, dem der sidder der nu, dét ska de
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 09:22   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg stemmer også Enhedslisten denne gang, fordi..
At de er de eneste der kommer til at trøkke ordentlig den vej jeg vil.

S og SF er ved at være for borgerlige. Der er mange nu vedtagne love, som de ikke vil ændre, selvom det er det mest humane.
Dels pga af at de spare, og dels fordi de jo kan fastholde mange vedtagne love, og samtidig postulere at de jo ikke har lavet loven.

Har senest talt med SF´s Eigil, og det kniber med at kende loven ordentlig, og hvor problemerne præcis er. Det er forudroligene.

Derfor bliver det Enhedslisten, som virkelig sætter sig ind i dels lovene, dels de problemer dette giver i detaljer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 17:49   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Som det mindste onde stemmer jeg som sædvanligt på Enhedslisten , men partiet har ikke min store opbakning.
Det provokerer mig de nærmest er usynlige i debatten om tvangsaktivering , kun sjældent hører man et lille forkølet bjæf fra den kant.
Jeg har svært ved at tage dem seriøst.

En anden ting der provokerer mig er at de har opstillet fundamentalister som Asmaa Abdol-Hamid.
Hun er efter min mening mindst lige så bagstræberisk som de mest fundamentalistiske kræfter i indre mission.
Jeg har altid betragtet religiøse fanatikere som tilhørende højrefløjen , tragisk at enhedslisten lukker disse mennesker ind.

Men ja de får min stemme , i mangel af bedre alternativer på venstrefløjen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 18:40   #20
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ved ikke hvem der får mit + denne gang det er bare svært det her. altså hvis det hele havde været som for år tilbage var det nemt nok. Men nu er det svært
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flexjob eller fp eller ? bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 29 26-08-2011 09:57
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension