K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 18:57   #1
Shanmoo
På vej til at lære K10
 
Shanmoos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Lokation: Blandet briter-dansker
Indlæg: 10
Styrke: 13
Shanmoo er ny på vejen
Fejl og genvurdering af behandlingsplan af kommune

Hej,

En af mine sygdomme er vasovagal synkope, dvs. besvimelse.

Min speciallæge forslog at min behandling startes med kompressionsstrømper som skulle købes fra en bandagist. Yikes, priser starter 750 kr ....... op til næsten 2000 kr . jeg får kun sygedagepenge.

Så ansøgte jeg i første omgang hos Handicapcenter, men fik afslag. OK de regler er meget streng, MEN de lavede en fejl i deres vurdering. Der står klart i både min journal og recept på strømperne, at jeg har en diagnose af VS. Så var jeg sur at få aflagsbrev som siger at jeg "er stadigvæk under udredning for mistanke om VS..."

Det tager jo flere måneder med en klage til Det Sociale Nævn.....

Så ansøgte jeg om enkelteydelse hos Socialcenter. Jeg sendte kopi af min journal fra min speciallæge, samt recept, vurdering fra bandagisten om omkostninger, plus jeg forklarede lidt mere om min situation i et brev.

Socialcenter har tidligere kendskab til mig, da jeg er nu skrevet op til en almene bolig pga. min sygdom.

Jeg fik afslag. Min sygdom var ikke lægelig dokumenteret, og jeg kan bare købe strømper fra Matas til 69-150. kr. Hvad??

Jeg mener ikke, at kommunen har "magt" til at gå ind og genvurdere en speciallæges behandlingsplan. Det gør de ved at sige at jeg behøver ikke få bandagist-lavet hjælpemidler!

Jeg fik et privat lån til at købe strømperne, og jeg tror godt de er penge værd. De hjælper ikke med alle symptomer, men gør nogen af dem lidt lettere.

Er der nogen der har haft et lignede afslag vedr. enkeltydelser? Jeg har skrevet en klage over deres vurdering, ikke sendt endnu.

Mvh
Shanmoo
Shanmoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 19:08   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du set de lægelige oplysninger som kommunen har fået fra speciallægen?
Hvis der står kun "mistanke", så er diagnosen ikke stillet... eller ? hmmm Det forstår jeg ikke lige....

Nu er det heller ikke altid diagnosen, der er altafgørende, men hvordan sværhedsgraden er i funktionsnedsættelsen.
Så derfor er mange sager så forskellige, så man kan ikke altid sammenligne sin egen sag med andres.

Det sociale nævn må afgøre, om der er sket fejl i sagen eller ej.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 19:41   #3
Shanmoo
På vej til at lære K10
 
Shanmoos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Lokation: Blandet briter-dansker
Indlæg: 10
Styrke: 13
Shanmoo er ny på vejen
Hej Curls,

Tak for svaret.

Tror ikke Handicapcenter har indhentet noget fra min speciallæge. Men jeg sendt en kopi af min journal fra hospitalet med min ansøgning. Derinde taler min læge om at det er uden tvivl vasovagal synkope. Han skriver diagnosen i min recept. Tror ikke Handicapcenter har læst journalen omhyggeligt, da de skriver "din speciallæge siger at din sygdom ikke er konstateret .... og derfor forslår han at du imidlertidig brug kompressionsstrømper" ... nej nej nej det sagde han ikke. Dårlig dårlig sagsbehandling.

Så ansøgte jeg i stedet for via Socialcenter pga. min indtægt. Og Socialcenter har behandlet på en lignede måde. Ikke læse ansøgning/journalen omhyggeligt og forslår deres egen løsning. !
Shanmoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 00:16   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Hvis der på nogen måde er antydet i papirerne, at det er en afprøvning eller et midlertidigt behov, så har de ret i deres afslag.
Men er din diagnose stillet og tydelig i dine lægepapirer - og behovet for kompressionsstrømperne varigt - så burde du kunne få en bevilling på 1 (eller 2) par pr år.
At de foreslår et par fra Matas på ydelseskontoret handler nok om, at de ingen forstand har på kompressionsstrømper og at der er forskel på dem. Man kan heller ikke forlange at de har det, men man kan bestemt forlange, at de undlader at komme med så tåbelige udtalelser.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
borgerrådgiveren: fejl i københavns kommune østerbro Politik og Samfund 8 20-09-2013 16:55
københavn kommune- fejl i sagsbehandlingen østerbro Politik og Samfund 5 21-07-2011 23:04
Odsherred Kommune erkender fejl! buster Politik og Samfund 1 11-02-2011 00:15
kommune fejl baldur Dit og Dat 1 30-11-2008 02:57
Kommune betaler fleksjobber for fejl zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 04-06-2008 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension