K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2009, 14:51   #1
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
hvor langt er man

jeg har lige fået vurdering fra social lægen.

som lyder sådan her:

"jeg skriver ikke lige hele vuderingen da jeg ikke kan koncentrer mig så længe"

overtegnet har en kronisk smertetilstand. De kirurgiske behandlingsmuligheder vuderes udtømte. de fysioterapuetiske behandlingsmuligheder skønnes ligeledes udtømte

ved samlet vudering skønnes helbredstilstanden i det væsenlige stationær, og den væsenligt nedsatte funktionsevne, som beskrives fra værkstedsafprøvningen, skønnes forenlige med de beskrevne helbredsforhold.
Der henvises til en samlet tværfaglig vudering i sundhedsteamet mht., hvordan man bedst muligt støtter overtegnet ift. at udnytte sine arbejdsmæssige ressourcer under hensyntagen til skånehensyn ift belasning af bevægeapperatet.

jeg har mistet overblikket og spørg derfor om det er en god eller dårlig vudering fra sociallægen omkring fp ?
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 15:05   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
både god og mindre dårlig

overtegnet har en kronisk smertetilstand. De kirurgiske behandlingsmuligheder vuderes udtømte. de fysioterapuetiske behandlingsmuligheder skønnes ligeledes udtømte

den er god, fordi lægen anderkender din tilstand som varrig .

ved samlet vudering skønnes helbredstilstanden i det væsenlige stationær, og den væsenligt nedsatte funktionsevne, som beskrives fra værkstedsafprøvningen, skønnes forenlige med de beskrevne helbredsforhold.
Der henvises til en samlet tværfaglig vudering i sundhedsteamet mht., hvordan man bedst muligt støtter overtegnet ift. at udnytte sine arbejdsmæssige ressourcer under hensyntagen til skånehensyn ift belasning af bevægeapperatet.

sagsbehandlerne skal så finde ud af alle skånebehov og det betyder sikkert en arbejdesprøvning.
nu ved jeg ikke hvad du vil opnår pension eller flex.
en flexordning er der nok rigtig gode muligheder for, pension tør jeg ikke gætte på.

men husk det er min vudering.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 20:57   #3
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
hmm nu er jeg forvirret !!!!

hvad er arbejdsprøvning ?

omfatter "ophold" på et arbejdsmarkedscenter ikke som arbejdsprøvning.







(jeg burde være politikker, for jeg siger en masse uden der kommer noget fornuftig ud af min mund)
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 21:02   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg læser det også, som om man vil prøve at finde frem til, hvordan man
kan tage hensyn til dine skånehensyn, så du kan bruge din resterende
arbejdsevne bedst muligt.

Ved ikke om du har været i arbejdsprøvning, men mon ikke du skal den vej
for at finde arbejdsevnen, og dermed afgøre om det er et fleksjob eller en
førtidspension, du skal have.

Nogle gange skal der flere arbejdsprøvninger til. inden man kender svaret.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 21:39   #5
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Jeg læser det også som at de vil have dig i et forløb på arbejdsmarkedet hvor de skal finde ud af hvilke ting du må og ikke må og hvad du kan klare med disse hensyn:-) Hvilket ville være en rigtig god afgørelse eller udtalelse hvis det er flexjobstatus du søger. Men hvis det er førtidspension du ønsker vil jeg mene du skal forberede dig på endnu en periode i prøve.

Jeg håber du blev en smule klogere.

Knuzz Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 22:08   #6
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg undre mig bare over hvad jeg så har lavet på de forskellige værksteder jeg har været på.

jeg kommer fra århus og har været på arbejdscenter nord, for 1 1/2 år siden var jeg i noget der hedder montageværkstedet, i april kom jeg så derud hvor de laver bycyklerne og der var jeg frem til sept. hvor fra jeg blev flyttet over i kontor/it afd. hvor jeg er nu og skal være min frem til midt i jan.

det skal siges at jeg har haft mange sygedage og når jeg så har været der har jeg maks været der 3 timer (på de gode dage), jeg vil tro at det samlet time antal om ugen udgøre maks 12 timer. og ofte mindre
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 22:18   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
I nogle kommuner skal man have en arbejdsevne på under 10 timer, for
at få førtidspension, da arbejdsevnen skal være ubetydelig og alle behandlings
muligheder skal være udtømte.

Hvis du kan klare 12 timer i nogle uger, er det nok snarere fleksjob, man vil
mene er aktuelt, men det er også vigtigt at medtage om du har et nedsat
arbejdstempo og effektivitet, for at finde den reelle arbejdsevne, er der
skrevet noget om dette.?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 23:14   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med de andre.

Hvis du engang i mellem kan klare 12 timer, så er det de 12 timer de hænger hatten på!
Så er deres håb, at du ved ordenlig støtte og med rette skånebehov, kan forblive på de 12 timer. Så det er derfor de skriver '' hvordan man bedst muligt støtter overtegnet ift. at udnytte sine arbejdsmæssige ressourcer under hensyntagen til skånehensyn ift belasning af bevægeapperatet''
Nu ved de jo, at du har nogle arbejdsmæssige ressourcer!!

Det projekt du har været igennem, er lidt som REVA, INERFA, NY CHANCE, SPRINGBRÆDTET mm, men kan sagtens ende ud i en ny og anderledes arbejdsprøvning.

Mht førtidspension, så ligger den desværre ikke lige til højrebenet pga de 12 timer i perioder. Der skal du ligge væsentligt under. Så efter hvad du har skrevet hér, så lugter det lidt af fleks......
Men det kan jo være der er mere ''guf'' i sagen der peger mod førtidspension, men efter det du skriver her, så er mit umiddelbare gæt, noget fleks.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:13   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg giver de andre ret , men vil så også lige sige at den her

Citat:
ved samlet vudering skønnes helbredstilstanden i det væsenlige stationær, og den væsenligt nedsatte funktionsevne, som beskrives fra værkstedsafprøvningen, skønnes forenlige med de beskrevne helbredsforhold.
Der henvises til en samlet tværfaglig vudering i sundhedsteamet mht., hvordan man bedst muligt støtter overtegnet ift. at udnytte sine arbejdsmæssige ressourcer under hensyntagen til skånehensyn ift belasning af bevægeapperatet.
Måske kan tolkes som at lægekonsulent anbefaler fleks og det må han så ikke men vent og se hvad kommunen siger, for det kan tænkes at de ved en arbejdsprøvning finder ud af at det skal være en pension ...

Det kan også tænkes ud fra din reva rapport at det tværfaglige team finder ud af at det skal være pension , hvis du kun i perioder er nået op på 12 timer og hvis det så ikke er effektiv arbejdstid så kan man ikke helt udelukke pension endnu, så du er nød til lige at have nogle samtaler med sagsbehandler og høre hvad de siger ...

Det er ikke ensbetydeene med fleksjob men heller ikke med pension , det er din ressourceprofil og arbejds prøvning der kommer til at sige det sidste i den sag , lægekonsulenten fastslår bare at dine sygdomme og dine smerter stemmer overens og at det ikke kan behandles
  Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 04:18   #10
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Uanset om man er i arbejdsprøvning med hensyn til fleks eller FP, kan det skade sagen hvis man slet ikke har magtet arbejdsprøvningen- og har haft alt for mange sygedage? Skal man tvinge sig selv til at komme på arbejde selv på de dage hvor man slet ikke kan noget, for at ikke skade sin sag mere? Er der nogen der ved det? Hvis man ikke kan -kan man ikke, men kan det alligevel ikke betyde at for mange sygedage gør at man skal i endnu flere arbejdsprøvninger?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hjælp... hvor langt skal man synke?? Rie82 At søge førtidspension 53 28-02-2012 05:30
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension