K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2009, 23:20   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg forstod jo, at arbejdsprøvning i Havedammens tilfælde ikke var anbefalet. Det er jo et problem.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 23:43   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg forstod jo, at arbejdsprøvning i Havedammens tilfælde ikke var anbefalet. Det er jo et problem.
men der står arbejdsevnen er god. der kommer sikkert heller ikke noget ud af en arbejdsprøving, pågrund af alle de andre systomer.
men det vil helt sikkert hjælpe til en pension. for det er jo målet for Havedammen
derfor mener jeg ikke sagsbehandler har gjort noget forkert.

både min sagsbehandler og anden aktør, var enige i at min arbejdsprøvning heller ikke førte til noget fra start.
men at det vil gavne min pensionsag senere.

Personligt finder jeg det er et problem for kommunen at istedet for at tilbyde mig behandling skal jeg placeres i en arbejdssituation som jeg vil kalde slaveri.
hvis sagsbehandleren kan mærke man har den holdning, så kommer man ikke så langt i systemet.
håber også det er bare vrede der skal ud og ikke noget havedammen har givet udtryk for ved møder sammen med sin sagsbehandler.

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-12-2009 kl. 23:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:04   #13
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Havedammen, såvidt jeg husker skrev du til din sagsbehandler, at du ikke
ville deltage i slaveri, men var det ikke noget med, at du skulle i afprøvning
med henblik på et fleksjob?

Mener kommunen du skal have et fleksjob?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:22   #14
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Kan du ikke få din læge til at henvise dig til noget konigtivt terapi?

Ved ikke om det er arbejdsprøvning du kalder slaveri, men får du ikke penge
for det?

Nej jeg vil ikke få noget udbetalt p.g.a. den gensidige forsørgerpligt da vi er gift.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:26   #15
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du står måske uden indtægt nu så?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:32   #16
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nu har arbejde jo aldrig været slaveri, når man få penge for. For hvis ingen gjorde det, havde vi heller ikke noget social net.
den udtalelse havde jeg nok været foruden.
håber ikke du har talt negativt om arbejde med din sagsbehandler.

Men hvor længe har du været i systemet?
for med det du skriver, har du vil ikke været mange år på arbejdsmarkedet
i Dag er en arbejdsprøvning nemlig meget vigtig, da man får pension efter arbejdsevne og ikke kun diagnose.
det er grunden til at man ser mange rigtig syge mennesker komme i arbejdsprøvning.
selv en som sidder i rullestol og med iltflasker. Man kan være dybt uenig, men sådan er loven.
Så med mindre der står udtrykkeligt en arbejdsprøvning vil skade dig, vil kommunen sende dig i arbejdsprøvning.
så kan ikke rigtig for øje på din sagsbehandler har behandlet sagen forkert, igen med det forbehold at der står en arbejdesprøvning kan skade dig og måske for for evigt.
samt hvis du anker en sagen, ligger ankestyrelsen meget stor vægt på en arbejdsprøving.


Når min beskæftigelsessagsbehandler fortæller mig at jeg kan sendes ud i virksomhedspraktik under de omstændigheder jeg er under nu, SÅ må det jo betyde at jeg ikke får noget udbetalt da jeg intet får nu !!!

Jeg har talt negativt om at jeg skal sendes ud af kommunen uden løn udbetaling og JA det kalder jeg legaliseret slaveri !!!!!!!

Jeg vil gerne arbejde men har brug for langvarig terapi og hvad har min alder at gøre med det ???????

Jeg er skadet mere end jeg har været klar over før og det er blevet klarlagt i rapporterne og så kan jeg vel godt forlange at der bliver taget de hensyn til mig som er forelagt i rappporterne ik !!???

Jeg vil gerne sendes ud i et arbejdsforhold men ikke uden et terapi forløb og ikke i en anden kommune hvor jeg aldrig ville kunne føle mig tryg !!

Jeg finder at det er uanstændigt at afvise en indstilling for derefter at "smide" mig ud af kommunen og ikke gøre en skid mere !!

Sidst redigeret af Havedammen; 16-12-2009 kl. 01:46.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:33   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Havedammen ja det er jo så derfor du kalder det slaveri

Men er en arbejds prøvning ikke åbenbart formålsløs ja så skal vi alle den vej før eller siden ...

men der er jo altid mulighed for at anke et afslag samtidig med afslaget skal de jo skrive hvad de mener du kan lave (siden de giver afslag) og er det feks et fleksjob ja så har du mulighed for særlig ledigehedsydelse hvis du visiteres til fleks

Og lasse njaaa så slem er den § 17 på forliggende grundlag nu ikke kender da en del der har fået den igennem også selv om kommunen sagde at det kom den ikke ...

det skyldes nok at det mange gange er billigere at have folk på ægtefælleforsørgelse end på pension og kan man så skræmme dem fra at søge den og have folk på ægtefælleforsørgelse så er de penge sparet for den tid
  Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:38   #18
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Du står måske uden indtægt nu så?
Jeg får INTET !!!

Vi har hus og min mand er eneforsørger nu med 4 katte og en kone.

Og vi klarer os nogenlunde men vi kan ikke klare at blive syge (læs= min mand MÅ ikke blive syg)

Det er da kommet noget godt ud af det: Vores katte bliver så glade for os når vi skruer ned for maden
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 01:07   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
OK

så forstår jeg bedre dit synspunkt.
desværre ændre det ikke så meget, på selve sagen.
i dag er en arbejdsprøvning vejen til flex eller pension.
med mindre du har på skift at det kan skade dit heldbred. ikke kun at det ikke gavner noget.
men det er sådan som jeg ser sagen. Samt kommunen har samme indstilling.
Jeg kan godt give dig nogle, for det har du helt sikkert brug for.
men sandheden kan nogen gang være barsk og hører.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 01:54   #20
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
OK

så forstår jeg bedre dit synspunkt.
desværre ændre det ikke så meget, på selve sagen.
i dag er en arbejdsprøvning vejen til flex eller pension.
med mindre du har på skift at det kan skade dit heldbred. ikke kun at det ikke gavner noget.
men det er sådan som jeg ser sagen. Samt kommunen har samme indstilling.
Jeg kan godt give dig nogle, for det har du helt sikkert brug for.
men sandheden kan nogen gang være barsk og hører.


Takker for krammerne *s'

Det er ikke mit helbred der er skadet - Det er min personlighed og den er jo færdigudviklet i 20´erne.

Jeg får samtidigt Eltroxin for, for lavt stofskifte som igen giver mig koncentrations og opmærksomheds problemer sammen med min meget vandskelig personlighed.

Rapporterne skriver klart at jeg ikke kan rettes op på.

Der vil altid være vandskeligheder omkring / med min personlighedsforstyrrelse fordi den er vurderet af meget svær grad.

Og rapporterne skriver også at der ingen medicinering vil hjælpe mig da det er min udvikling som det er galt med.

Der er intet psykiatrisk galt med mig *s*

Så jeg ved at min arbejdsevne er god og jeg har det sort på hvidt at min IQ er ligger lidt over middel, så "de" kan jo ikke skrive tungnem i min sag
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp-ansøgning miominmio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 15-05-2013 18:50
Ansøgning nyt job Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 5 04-03-2012 23:20
Ansøgning... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 3 21-02-2011 21:41
Ansøgning... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 2 14-11-2010 21:55
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension