K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2009, 15:44   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Helenekr, min situation ligner på nogle punkter din, jeg er på kh og er alene med 2 børn på 9 og 13 år (og har været det i mange år)

Du og jeg har aldrig været gift og siddet i et hus, hvor det hele har været baseret på 2 indtægter.
Der hvor det går helt galt er jo når en familie (far, mor og oftest børn) har baseret det hele på 2 indtægter, de har villa volvo og vovhund og forestiller sig slet ikke, at den ene kan blive syg i så lang tid, at den ene indtægt helt forsvinder.

Den eneste fordel ved kh er, at man kan ikke komme længere ned.
Da min veninde og hendes mand for - for efterhånden mange år siden - skulle købe hus, så kan jeg huske at de sad og regnede og regnede med dem nede i banken. De havde begge gode jobs, men de regnede udelukkende for at finde et hus de kunne sidde i i tilfælde af den ene skulle blive syg, den ene skulle dø, og de måske mistede en indtægt, og regnede hvordan det ville se ud hvis de begge skulle miste jobbet, hvad de skulle lægge til side til hårde tider og hvis ulykker ramte..
Det tog tid at finde det helt rigtige hus!
Den gang forstod jeg ikke alle deres regnskaber, og irriterede mig voldsomt over de dog ikke bare købet det hus de helst ville have, og SÅ tog det hele en dag af gangen.
I dag er jeg jo blevet klogere. Og de har da også gennem årene mistet en indtægt, spændt livremmen ind, brugt af opsparingen mm, men er altid kommet helskindet igennem. I dag er de skilt og manden sidder alene i huset, børnene er voksne, og hun er blevet gift igen.

Min pointe må være, hvem er det der regner forkert? Er det bankerne der lader folk købe huse efter 'her og nu' situationen, uden at få regnet bagsiden af medaljerne godt nok ud for klienterne, eller er det køberne der i øjeblikket tror alt nok skal gå?

Der må jo helt klart være NOGEN der ikke tænker på hverken sygdomme, mistet indtægt, dødsfald, ulykker eller lignende, siden der er så mange der bliver overrasket over livets op og nedture, og som under hårde tider, føler de står på kanten af afgrunden....

Og det er jo forfærdeligt for de mennesker der bliver ramt. Men heldigvis er der jo også en masse mennesker der har 'råd' til at blive ramt, fordi de har garderet sig ordenligt den gang de købte...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 16:16   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
V.brask

Har din mand ingen indtægt nu?

Du skriver at du får 13.261 udbetalt nu, men hvis du var ledig kunne
du få 20.000 udbetalt, hvordan kan man det?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 17:56   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
V.brask



Du skriver at du får 13.261 udbetalt nu, men hvis du var ledig kunne
du få 20.000 udbetalt, hvordan kan man det?
ja fortæl endelig hvis det er sådan.hvis du er ledig så er nok den forsikring du har lavet men de gælder først efter op til 6 måneder
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 18:07   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg kender godt til, at man kan forsikre sig ved arbejdsløshed, men er
det ikke sådan, at man får det samme beløb ved ledighed, som man fik
da man arbejdede, hvis man har tegnet en sådan forsikring?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 19:22   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
mener det er op til 20000 kr man kan få ikke sikkertm en skla have været i arbejde i 6 måneder efter man har lavet den det er det jeg har læst ved den sparnord kan tilbyde en og er man flexjobber kan man nok ikke laven den men kan man så er der ikke ledighed ydelse mener jeg
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 21:05   #16
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Jeg har arbejde og tjener over de magiske 23000 kr, hvorfor min mand ikke kan få kontanthjælp. Men hvis jeg bliver arbejdsløs kan jeg stemple og han kan få kontanthjælp. så har vi mere end vi har nu, det er jo totalt lamt. Vi har spist murstene, og resten har vi solgt.
Vi regnede med at man kunne miste sit job, men ikke at man helt mistede en indtægt. To bad, af skade bliver man klog men sjælent rig.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 21:12   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Ja, man bliver desværre straffet, når man er gift.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 22:10   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej Trold

Hvad med kontanthjælpsloftet som indtræder efter 6 mdr? Herefter, er det vel ikke muligt at falde længere..... det er virkelig almisser.....
Du har fuldstændig ret den havde jeg glemt, simpelthen fordi jeg aldrig selv har ramt loftet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 22:12   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Der må jo helt klart være NOGEN der ikke tænker på hverken sygdomme, mistet indtægt, dødsfald, ulykker eller lignende, siden der er så mange der bliver overrasket over livets op og nedture, og som under hårde tider, føler de står på kanten af afgrunden....
Altså helenekr, du burde da snart vide, at det kun er naboen sådan noget sker for.
Og naboerne, det er alle os der der samles her på K10.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 22:14   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Jeg har arbejde og tjener over de magiske 23000 kr, hvorfor min mand ikke kan få kontanthjælp. Men hvis jeg bliver arbejdsløs kan jeg stemple og han kan få kontanthjælp. så har vi mere end vi har nu, det er jo totalt lamt. Vi har spist murstene, og resten har vi solgt.
Hvis i er gift bliver hans kontanthjælp reguleret efter din indtægt, også når du er på understøttelse fra fagforeningen, så han vil stadig ikke få en "fuld" kontanthjælp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til....en masse ting! Ninja Hjælp til Forum Brug 39 29-10-2012 16:15
Skilsmisse PiaCP Alt det andet 7 05-09-2012 15:38
forsørgelsespligt Zara Politik og Samfund 20 05-12-2011 21:23
skilsmisse solstråle Dit og Dat 2 12-12-2010 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension