K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2011, 14:13   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Regeringsgrundlaget ER og bliver et grundlag - det der sætter dagsordenen for regeringsgrundlaget, valgløfter og egne håb, er og bliver finansloven!

Vi bliver altså nødt til at vente på finansloven før end vi hoverhoved VED hvor vi står, og så længe finansloven ikke er på plads, ved vi jo heller ikke om vi skal kaste med mudder - og mod hvem...

Det er finansloven der bliver grundstenen for hele grundlaget.

Så hvordan nogen kan drage konklusioner allerede NU er mig en gåde.

Glem ikke, at Enhedslisten bla er MED når finansloven skal på plads - modsat regeringsgrundlaget som de netop IKKE var med i......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 14:19   #52
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
ok Helene,det kan du have ret i.Men mener stadig det er underligt at når de har skreget op om den børnecheck fra dag 1 af så virker det suspekt at den ikke er med i grundlaget.Det var dog en af deres kæpheste.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 14:48   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er også selv rasende over lige præcis det med børnefamilieydelsen, og var SÅ irriteret over, at det overhoved ikke var MED i regeringsgrundlaget - ikke nævnt med ét ord!

Men det skulle altså ikke være pillet helt af bordet, og hvordan det vil ende, må vi se efter finansloven....

Nu skal vi også huske på, at politik = spin.

Og at den nye regering GARANTERET har en del i ærmet de kan tække frem og lukke munden på oppositionen med - nu kigger de lige på den kritik der kommer, og så trækker de en mærkesag frem som ikke har været nævnt i fx grundlaget, og får barberet dén ged godt og grundigt.

Det er jo dét der er det spændende ved politik....

Og skal børnefamilieydelsen ''sælges'' så må vi så se hvad vi som børnefamilier får til gengæld - det kan være en lempelse af skatten, et ordenlig beløb i bundfradraget eller andet, der på den måde giver de ramte pengene tilbage - bare under andet navn...

Men lad os nu lige se finansloven - jeg er sikker på børnefamilierne der er ramt af det her loft, får noget igen....og for at lukke kajen på oppositionen (læs: DF) der er ude med riven, så er jeg sikker på, at børnefsamilerne der har fået loft over børnefasmilieydelsen, vil få noget igen der bliver endnu større.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 15:17   #54
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Du har ret. Ting kan ændre sig i forbindelse med finanslovsaftalen. Udmeldingerne peger bare ikke i den retning , ihvertfald ikke når det drejer sig om U-landsbistanden.

Af samme årsag har jeg også været særdeles forbeholden i min kritik af regeringen , og kun pillet enkeltsager ud.
Blandt de mange tidsler er der også roser. Som ophævelse af kontanthjælpsloftet og varighedsbegrænsningen af sygedagpenge.

Jeg er ikke i tvivl om at denne regering er at foretrække i forhold til alternativet. Men det betyder ikke at al kritik er tabu.
Jeg har bemærket at nogle der tidligere kaldte sig røde , er blevet en lille smule blå i deres iver for at forsvare regeringen ned i mindste detalje.

Med hensyn til Enhedslistens indflydelse på finansloven , tror jeg ikke man skal have store forventninger.
Det står nævnt i regeringsgrundlaget , at regeringens økonomiske politik skal tage udgangspunkt i VK regeringens.

Sidst redigeret af halse; 04-10-2011 kl. 15:41.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:06   #55
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
kan det passe at det er skatteministeriets der er ansvarlig for fammileydelse?

var det ikke socialministeriets ansvarsområde?
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:35   #56
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Med hensyn til Enhedslistens indflydelse på finansloven , tror jeg ikke man skal have store forventninger.
Det står nævnt i regeringsgrundlaget , at regeringens økonomiske politik skal tage udgangspunkt i VK regeringens.
Tja det er nok rigtigt men hvis de nu (VKO) står som de små fornærmere børn de er...ja så skal flertallet jo findes et eller andet sted...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:49   #57
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Indtil videre er det vko's finanslov som er sendt i høring nu, den røde regering kalder det genforhandling.

Deres kommentar er, at de håber på et rødt flertal om 4 år, indtil videre ser vi ikke deres politik, så glem alt om bedre dage
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 17:33   #58
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Ak

Hej

Lige lidt om den tidligere regering

se http://www.forbryderalbum.dk/

Ved ikke om det alt er sandt, men i hverfald underholdende

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilken lov gælder her østerbro Spørgsmål ang fleksjob 1 01-03-2013 14:02
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Hvilken § Rådvild Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-10-2011 07:55
Hvilken fagforening... Mette1107 Alt det andet 30 02-10-2009 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension