K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2011, 11:38   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Thumbs down AK - hvilken skuffelse....

Alle de, der stemte rødt, kan vist godt begynde at blive skrevet op til en næseforkortende operation.
Hvis danskerne havde vidst, at regeringen ville forringe efterlønnen og forkorte dagpengeperioden samt droppe millionærskat og bankskat og to lærere i de små klasser, havde de nok stemt blåt.
Hvorfor var det de røde så magtpåliggende at vælte den gamle regering, når man alligevel vil føre den samme politik?
Svaret er nok, som overskriften antyder: "Magten vigtigere end løfter".




http://www.bt.dk/politik/se-listen-s...r-bryder-helle
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 12:09   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Jeg giver dig ret - sikke en paptud med f.x dagpengeretten og efterlønnen.

Et halvt år mere giver man, nøjagtig det samme som de blå ville give ekstra, havde arbejdsmarket set lige så umuligt ud til sommer.

Men så ved vi dèt - der skal nok blive travlt med skilsmisserne ude omkring.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 12:16   #3
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
BT gider jeg simpelthen ikke spilde min tid på...

Sidst redigeret af Agnes XXX; 03-10-2011 kl. 13:09.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 12:23   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaa jeg er ikke sikker på det kan stilles få firkantet op - godt nok har jeg stemt rødt, men jeg var faktisk selv glad for at Magrethe Vestager var med på holdet - netop pga hendes lidt mere blå økonomiske filosofi. Socialdemokraterne har det med at svæve FOR højt og bruge penge der ikke altid er der, så der er jeg glad for ''Den lilla Damses'' tilstedeværelse.....

Problemet er jo at Helle IKKE KUNNE gøre noget ved efterløn og dagpenge, fordi det allerede var en del af et forlig fra foråret der IKKE kunne brydes. Men hun prøvede da! Men DF gik i DAMP og ville IKKE bryde forliget og Vestager ville heller ikke, tja og så kunne hun jo ikke gøre noget ved det - men alt det vidste man jo før og under valgkampen - så folk har jo vidst det INDEN de satte krydset. Jeg er i hvertfald ikke overrasket og vidste det ville ende sådan, da jeg ikke kunne forestille mig DF eller Radikale bryde et forlig...

Og mener du ikke at folk skal have en næse-forlængende-operation? Den lange næse betyder jo man er blevet snydt. Den korte, at man har vundet

Og så skal man vænne sig til, at uanset HVEM der sidder ved magten, så kan alle ikke være tilfredse. Der vil altid være nogen der ikke føler det er fair.

Angående bankskatten, så er det trist. Angående millionærskatten, tja, så er jeg selv modstander af ideen...

Jeg glæder mig personligt over den nye regering og er spændt som en bue på den rigtig positive måde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 15:07   #5
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Nej Helene....

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Og mener du ikke at folk skal have en næse-forlængende-operation? Den lange næse betyder jo man er blevet snydt. Den korte, at man har vundet
.
Næh - jeg mener virkelig at mange vælgere må have fået en lang næse (som så må afkortes, fordi de nu ser tåbelige ud) - fordi de fleste "røde" jo var overbeviste om at bare regeringen blev rød, så var der ingen problemer længere....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 15:31   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jep de har fået en næse fordi R skal med i en regering

Men ellers vil jeg give Helenekr Ret

Men vi kan jo ikke bare beskatte dem som faktisk betaler mest til vores vælfærd
til sidst får de nok

Husk i USA betaler alle rige 16 procent i skat
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 15:46   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
der er da ikke noget at få en næse og eller osv bla ang rød. alle vidste inde de satte deres kryds hvilken holdninger osv de radikale havde og vidste også hun vil af med efterløn den emd dagpengene.og alle vidste også de skulle bruge radikale for at få et fleretal.se det på den lyse side.hun skulle jo abre have ringet til lille lars og 5 min senere var vestager statsminister.havde helle kunne undvære radilaken så kunne hun alt det galg flæsk hun lovede men når hun skulle bruge radikale så burte folk jo kunneh ave lag 2+-2 sammen og få det til at give 4 ik.når Radikale klarth avde meldt ud.hvilken holdninger osv de havde.der vidste alle at 90% helle snakkede om var *** i en horn lygte
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 15:54   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåååå, på DEN lumske måde - men min næse er ikke længere end før, men den er til gengæld spids!

Som tidligere nævnt, så er der jo INGEN der kunne have forudset at hverken de Radikale ville gå så markant frem, og at SF ville få så stor en nedgang. Det var jo det der fik det hele til at tippe. HAVDE SF fået det valg som de havde sidst, jamen så kunne Helle have haft flertal for de ideer hun selv stod for, men som sagt, så kom de Radikale i vejen....

Så jeg kan ikke se hvordan det er Helles skyld, da det jo var DF og Radikale der ikke ville bryde det forlig de havde indgået - havde ét af de to partier brudt forliget, jamen så var dagpenge og efterløn jo reddet....meeeen, jeg synes godt man kunne fornemme under valgkampen at de ville stå fast på forliget. Derfor var det heller ikke derfor jeg selv stemte på Helle, jeg stemte mere for en ny frisk regering, nye øjne, ny politik, bedre miljøpolitik, lempelse af udlændingepolitiken, fjernelse af kontanthjælpsloftet og tilbagerulning af børnefamilieydelserne mm - om de holder det med børnefamilieydelserne er jeg meget spændt på, men er sikker på de ellers holder ord.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 16:05   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
da det jo var DF og Radikale der ikke ville bryde det forlig de havde indgået
det er så en god ting i mine øjne PGA de ikke abre render fra aftaler osv.
hehe mon ikke nu her i morgen eller en uges tid komme de og siger iv har kigget på det hele vi er nød til at beholde loftet fesk for eller kan den her osv ikke blive til noget osv.syntes altid en statsminister kommer med et eller andet.tja i min fam havde vi allerede snakket om SF ikke ville få det valg som sidst.men som sagt jeg stemte PIA ikke forde ejg er 100% enig med blå jeg stemmer ikke RØD PGA jeg slet ikke er enig med ngoet af det.stemte for udlændingepolitiken ikke bliver alt for slap det frygtede jeg PGA enhedslisten.og kan ikke udstå gucci helle
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 16:16   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
AK - at man da ikke lige kan give folk (lyt: regeringen) tid til at komme igang, for pokker de er jo ikke engang startet endnu!

Hvad er der med os danskere, brok brok brok......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilken lov gælder her østerbro Spørgsmål ang fleksjob 1 01-03-2013 14:02
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Hvilken § Rådvild Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-10-2011 07:55
Hvilken fagforening... Mette1107 Alt det andet 30 02-10-2009 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension