K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2010, 22:15   #21
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg har stemt Venstre hele mit liv - men så blev jeg syg og kom ind i systemet.....
Jeg stemmer ALDRIG på højrefløjen længere

-Kommunesammenlægningen og nye retningslinier har resulteret i en dybt kritisabel og samvittighedsløs sagsbehandling, så grotesk i omfang at jeg er blevet meget mere syg af at være i systemets vold, og har spildt tid og liv på at blive tvunget til at leve i uværdighed

-Jeg lever i Danmarks 11. største kommune, og vi har mistet vores politi, vores skadestue, SKAT, kommunens familieafdeling (sidstnævnte befinder sig dog indenfor kommunegrænsen i en mindre by ca 20 km væk). I 11. time lykkedes det os at redde vores fødeafdeling!

- Fra Christiansborg besluttede V at bygge en motorvej GENNEM vores by, på trods af bysboernes massive protester

- Regeringens åbenlyse holdning at mennesker er maskiner, og at politiske beslutninger udelukkende afgøres af tallene på bundlinien, med det resultat at stress er blevet den nye folkesygdom. Vi borgere er blevet forsøgsdyr i et eksperiment, der går ud på at finde ud af, hvor meget man kan presse citronen, før vi mennesker falder fra hinanden - samtidig med at systemet ikke magter at være opgaven voksen at hjælpe de mennesker, som må kaste håndklædet i ringen

De konstante besparelser kommunerne er nødt til at udføre - i år 255 mill kr i min kommune
- især børne-og ældreområdet, som ikke alene resulterer i at institutionerne får mere karakter af parkeringsplads, men også at personalet bliver syge af stress fordi de stadig forsøger at bibeholde en vis kvalitet (har selv børn, så ser det tydeligt)

- Skoler, der nedlægges og skaber tumult for børnene, og er med til at ødelægge de mindre bysamfund. Lærere som skal spilde så meget af deres undervisningstid med at forholde sig til nye direktiver, nyt papirarbejde osv osv, så også de går ned med stress (var selv voksenunderviser, og blev syg af at skulle være så pokkers fleksibel og omstillingsparat hele tiden)

- At der er penge nok til at sende danske soldater i krig, bygge nye motorveje, aflønne spindoctors, aflønne konsulenter, der udarbejder nye rapporter om smarte nye tiltag og ændringer, som kaster folk hovedkuls ud i det ene tvungne projekt efter det andet, og som ovenikøbet koster vanvittige summer af penge at udføre
Alt sammen i det moderne fremskridts navn

Nej, nej, regeringen er skam ikke bange for at tage initiativer, og udføre dem, uanfægtet at de kaster et helt samfund ud i kolossale ændringer, som koster dyrt, både menneskeligt og økonomisk
- Når regeringen så ikke engang har nosser til at gøre noget ved de høje lønninger, som er det, der er ved at slå bunden ud af vores samfund. Hvis vi skal bevare de høje lønninger, skal vi løbe endnu stærkere, arbejde endnu mere, og spare alle de offentlige steder vi kan, og ikke kan. Nej, så hellere tage fat i konkrete projekter, som i historien kan afkrydses som succefulde, gennemførte handlinger, fremfor at tage fat i roden af problemet - uanset hvor ondt det vil gøre

Nixen bixen - Venstre har trofast fået min stemme i 24 år, men det er uigenkaldeligt slut nu. Selv galskab får en ende

Jeg ved endnu ikke, hvor jeg vil sætte min stemme i fremtiden, men overvejer kraftigt SF
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind  
Gammel 14-09-2010, 22:46   #22
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
ja vil mine behandlings muligheder er også udtømte og bla bla.

derfor kan man stadig godt blive rask. som der står når man får en pension kan sagen altid tages op igen. i må ikke føle jer truffet, men man ser mange sager hvor en pension nok ikke lige har gjort sin gavn.

hvis man bare siger okay, og lader stå som livet er går man i stå og har ingen mål i livet, hvis man ikke har håbet om at få¨det bedre, hvad har man så. kom frit med de sure opstød, vil gerne høre mere. det er et åbent forum.

det er i siger danmark har klaret sig dårlig gennem finanskrisen er jo noget bullshit.. danmark er et af de lande i europa der har klaret sig bedst. danmark havde næsten ingen gæld da vi kom ind i krisen og har derfor klaret det flot, sidst det var s der sad på magten havde vi jo en kæmpe gæld da v kom til.

det med 40% ville jo være fedt.. for dem der betaler topskat og andet.. men det vil jo komme alle til gavn da væksten i danmark bliver øget. og man har jo stadig sit fradag, hvilket bestemt ikke er lille når man er pensionist.

denne debat skulle ikke vendes til noget negativt. men jeg ville blot debattere noget politik.
kan se nogle har taget det lidt tungt. jeg betragter ikke mig selv som samfundsnasser som jeg bliver beskyldt for at være. jeg har en meget lang sygehistorie bag mig der startede da jeg var 17 år. kæresten er heller ikke en nasser.. hun er blot på su. jeg selv har haft brækket ryggen 3 steder. været svært hjerneskadet, min psyke er totalt ødelagt. når jeg har det værst ser jeg ting overalt. føler mig forfulgt i min hverdag, hører stemmer. så jo jeg ved godt hvorfor man får en pension, har snakket med min kommune om det kunne lade sig gøre at studere nogle timer om ugen, for at se om det kunne hjælpe, men det vil de ikke høre tale om for det er jeg for syg til. alligevel mener jeg ikke at man bare skal give op og sige jeg får min pension og så lade livet gå sin gang. man er nødt til at kæmpe for at blive stærkere hver dag. går man først i stå har man jo ingenting. hvilket jeg mener de fleste førtidspensionister gør. al respekt til dem der ikke kan. men man kunne godt kæmpe lidt for at få det bedre.

jeg tror på at jeg en dag får det overskud der skal til for måske at kunne tage en hf på 10 timer eller mere om ugen. og så vil jeg skide på hvad lægerne mener. jeg har stadig det lille håb.
de4aks er ikke logget ind  
Gammel 14-09-2010, 23:07   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror samtlige førtidspensionister herinde kæmper en daglig kamp, både for at få det bedre, men også bare for at holde ud ikke at være rask. Nogen sidder i rullestol, andre er kan dårligt stå oprejst mere en få minutter af gangen, andre lever i et smerte******* dag ud og dag ind, andre er fejlopererede osv.
Så dine spydigheder eller små dumsmarte kommentarer sårer altså rigtig mange mennesker herinde, når du skriver at DU vil gøre dit bedste, modsat så mange andre.
Sådan nogle udtalelser er at ramme under bæltestedet....

Der er jo heldigvis INGEN der tvinger nogen til førtidspension. De fleste der har fået den tilkendt er glade for den, fordi de er så syge, at de har brug for hver en time på dagen til at sunde sig i og leve med deres sygdomme i.

At du ikke har det sådan, er jo fint for dig, og du kan til hver en tid gå op og få den annuleret eller sat i bero, så du kan lave alt det du drømmer om, eller håber på du vil kunne.
Men det er ikke fair game at dadle andre indirekte for, at de ikke har det på samme måde. MANGE herinde vil ALDRIG få det bedre, faktisk kun værre! Så det der du skriver med, at man går i stå uden håb og uden mål i livet, må stå på din egen regning.
Er man syg er målene måske bare nogle andre, så som at kunne leve med bare LIDT færre smerter, eller overleve næste jul eller næste runde fødselsdag. Herinde tager vi små skridt!

Du er 25 og fint du har drømme, men du skriver altså til en del mennesker der har været på arbejdsmarked i hele deres liv, og som nu er slidt op!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 14-09-2010, 23:28   #24
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg stemmer på den side jeg altid har gjort. Mine grundholdniger og ideér om idealsamfundet afhænger hverken af populistiske tiltag eller aktuel lidet misundelsesværdige situation. Jeg har aldrig været tilhænger af ligusterfacismen. Jeg kommer sikkert til at stemme en anelse anderledes næste gang, men jeg beklager for de håbefulde. Det er ikke mig der har rokket mig en millimeter!

Jeg finder det faktisk mere interessant at spørge.... stemmer samfundets dårligst stillede overhovedet?

I min tidligere beskæftigelse slog det mig i ansigtet med den største gru.... i forbindelse med et valg.... Traf kun én i måneden op til valget, som ved hjælp fra pårørende skulle deltage i valghandlingen... muligheden for at brevstemme kendte de dårligt nok til...

Rettede en anelse op på skaden ved at tage en FPér i hånden da jeg satte afsted mod valgstedet.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind  
Gammel 14-09-2010, 23:44   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Så det der du skriver med, at man går i stå uden håb og uden mål i livet, må stå på din egen regning.
velkommen til livet på kontanthjælp the true world alt går i stå hvis man ikke selv rykker
Citat:
Jeg finder det faktisk mere interessant at spørge.... stemmer samfundets dårligst stillede overhovedet?
ærligt så tænker jeg hver gang kan det virkeligt betale sig at stemme mange stemmer ikke forde de sikkert ikkek an overskue det tid osv
superkok er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 03:29   #26
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Valgflæsk:

A propos motorvej: For at få en vælger eller to tilbage i folden, har den siddende regering, med V i spidsen, lige kastet et stort stykke valgflæsk ud i det vestjydske i form af lovning på en motorvej fra Herning til Holstebro i prisklassen i den forkerte omegn af (et hurtig slag på tasken ... eller var det tegnebogen) 3 milliarder gode danske kroner.

Småting, specielt taget i betragtning, at den stump motorvej betegnes som mere eller mindre overflødig i forhold til mere påtrængende projekter.


Finanslovsforslag 2011:

Gør man sig den ulejlighed at bladre forslaget igennem

http://www.altinget.dk/misc/ffl11t0.pdf

kan man overveje om det er den prioritering, som man vil sætte X ved - afsenderen er i hvert fald kendt!

Men uanset, hvordan vi vender og drejer Familien Danmarks husholdningsbudget, kan man sige: hvis ikke danskerne i fællesskab er indstillet på at betale, hvad gildet koster, så bliver der intet gilde at skrive hjem om ... i hvert fald ikke for de der sidder yderst på bænken.


Først blev personskatterne for visse grupper forkælet godt og grundigt og siden er der på tilsvarende vis (af: C) er udstedt lovning på fremtidig forkælelse af erhvervslivet. Så det er egentlig rimelig elementær logik for perlehøns, at der må komme noget mindre ind i husholdningsbudgettet, hvorfor der afledt heraf kan langes mindre ned i fællesskabets indkøbskurv.


Konsekvens:

Nogle vil have mindre stat - andre vil have mere stat.

Nogle siger de vil have mindre bureaukrati - men laver mere af det ... andre påpeger det selvmodsigende heri.

Nogle vil have mindre fælles velfærd - andre vil have mere fælles velfærd.

Nogle vil have flere penge i borgernes lommer - andre vil have færre penge i borgernes lommer.

Og sådan slingre vi frem og tilbage i dansk politik ... med eller uden underbid.

Men alle valg her i livet har en konsekvens - også de politiske ...


Så har I nosser nok (for nu at bruge det udtryk) til at tage konsekvenserne af jeres politiske valg - ikke bare her og nu, men også hvis/når I eller jeres næres liv vender 180 grader fx uforudset inden for kort tid ?
TimeGuest er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 09:05   #27
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror samtlige førtidspensionister herinde kæmper en daglig kamp, både for at få det bedre, men også bare for at holde ud ikke at være rask. Nogen sidder i rullestol, andre er kan dårligt stå oprejst mere en få minutter af gangen, andre lever i et smerte******* dag ud og dag ind, andre er fejlopererede osv.
Så dine spydigheder eller små dumsmarte kommentarer sårer altså rigtig mange mennesker herinde, når du skriver at DU vil gøre dit bedste, modsat så mange andre.
Sådan nogle udtalelser er at ramme under bæltestedet....

Der er jo heldigvis INGEN der tvinger nogen til førtidspension. De fleste der har fået den tilkendt er glade for den, fordi de er så syge, at de har brug for hver en time på dagen til at sunde sig i og leve med deres sygdomme i.

At du ikke har det sådan, er jo fint for dig, og du kan til hver en tid gå op og få den annuleret eller sat i bero, så du kan lave alt det du drømmer om, eller håber på du vil kunne.
Men det er ikke fair game at dadle andre indirekte for, at de ikke har det på samme måde. MANGE herinde vil ALDRIG få det bedre, faktisk kun værre! Så det der du skriver med, at man går i stå uden håb og uden mål i livet, må stå på din egen regning.
Er man syg er målene måske bare nogle andre, så som at kunne leve med bare LIDT færre smerter, eller overleve næste jul eller næste runde fødselsdag. Herinde tager vi små skridt!

Du er 25 og fint du har drømme, men du skriver altså til en del mennesker der har været på arbejdsmarked i hele deres liv, og som nu er slidt op!
jeg siger heller ikke at i ikke har fortjent jeres førtidspension, kan jeg ikke udtale mig om når jeg ikke kender jer.. men det er de få der ødelægger det for de mange.. der er nogen førtidspensionister der bare lader stå til når de har fået deres førtidspension.. og det synes jeg er synd..
de4aks er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 09:21   #28
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
En ting er i hvert fald sikkert: Helle Thornings parti vil IKKE få min stemme.
Jeg synes det er fuldstændig utilgiveligt at hun mener at man skal betale meget skat i Danmark, og at de rige skal trække læsset... BORTSET LIGE FRA MIG OG MIN MAND!
Det er dobbeltmoral så det basker...Og at hun prøver at dække det ind under at det er en fejl. Det kan man så vælge at tro på, men i så fald tænker jeg at "hvis hun ikke kan have styr på privatøkonomien, så kan hun heller ikke styre et helt lands økonomi"
rts er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 09:29   #29
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
På sin vis er det måske meget godt at de4aks tager dette emme op.

Jeg tror desværre at alt for mange på overførselsindkomst stemmer på højrefløjen, netop fordi de tror at alle andre på overførselsindkomst snyder eller er dovne, og de så selv ville kunne få mere ved at stemme på højrefløjen.

Det denne gruppe mennesker bare ikke indser, er at det kommer til at ramme dem selv som en boomerang. Og jeg tror heller ikke man kan få dem til at indse det.
adbib er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 09:51   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, jeg er nok hægtet lidt af her. Men grunden til jeg selv har valgt at vende de konservative ryggen, er ikke fordi jeg tror jeg vil få mere på rød stue, men mere fordi jeg har børn der er ramt hårdt af blås politik, at jeg har bekendte der ligger i **** til halsen pga blås politik, jeg kan se skolerne er ved at falde fra hinanden, at ventelisterne på hopitalerne er uacceptable, at at der skal skæres og spares konstant på bekostning af de svageste, børn, og de syge, de psykisk syge og psykiatrien....
Den slags politik vil jeg simpelthen ikke støtte! Man kender et land på, hvordan det behandler sine svageste.....og der ligger vi i bunden.
Tallene for tvangsauktioner er eksploderet under blå regering, folk der bliver sat på gaden har aldrig været højere, folk der ikke kan betale deres gæld er nået uanede højder og skellet mellem rig og fattig har aldrig været højere!
Og når regeringen så gentagende gange bliver VED med at tage fra de fattige og give til de rige, ja så bliver jeg knotten. Skattelettelser, fint, de rige får rigtig meget og de fattige får intet. Når det så giver bagslag, så tager man igen fra de dårligst stillede (børnepenge, afkortelse af sygedagpenge mm) så de rige kan bibeholde deres.
Blå regering siger at vi ALLE må yde en indsats, fint med mig, men det var dem der skreg højest da turen kom til dem selv, for de ville IKKE SELV gå ned i løn - lige bortset fra Pia K, som gerne ville. Men så blev det så stemt ned, så politikerne skal ikke løfte med os andre.......

Så jeg har sådan set kun lun latter tilovers, når jeg hører om førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere der stemmer blåt, da det er som at skyde sig selv i foden. Blå regering vil skide på førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere, for de kan ikke bruges til noget og kan ikke skabe fremdrift og vækst, men kun bidrage til penge ud af statskassen.
Og hvis man ikke kan se dét, så trænger man godt nok til briller. Men (fattig)fine har jo alle dage eksisteret....lidt som at have champagne smag og øl-gage.
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
Deputations spørgsmål til brugerne! @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 4 09-04-2008 09:16
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension