K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 19:07   #21
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
flex

Citat:
Oprindeligt indsendt af Giser Se meddelelser
Jeg synes stadig det er underligt at Jobcentret må bede Distrikt Psykiatrisk Center (DPC) om hele journalen derfra, inklusive referater af min søns samtaler med sin kontaktperson.

Jeg synes Jobcentret læser hans journalnotater fra DPC, som en hvis herre læser Biblen. Desuden er der "følsomme" oplysninger, som absolut intet har at gøre med behandling eller helbred.

I en telefonsamtale med min søns kontaktperson, udtrykker hun da også overraskelse over, at Jobcentret har modtager notater, som var til internt brug. Men hun "tørrer den af" på mig, ved at henvise til at jeg har bedt DPC om at sende den til jobcentret. Det er ganske rigtigt, at jeg har bedt dem om det, men der havde de allerede sendt den.

Så hvad gør vi nu? vi har fået at vide, at min søns praktiserende læge skal udfylde en eller anden attest. Men de kender desværre knap hinanden. Vi ved ikke hvornår dette sker. Er der ikke noget med nye regler om klinisk funktion fra juli 2013? Skal den praktiserende læge så stadig udfylde attest eller bortfalder det 1. juli.

Hvis min søn kan få nogle , for ham mere gunstige udtalelser/ journalnotater, skal vi så sende dem til Jobcentret eller vente til den partshøring, som evt kommer?

Jeg vil lige pointere, at min søn faktisk ER syg og har en diagnose, og max kan arbejde 15 timer om ugen, hvis han ikke skal blive meget syg.
Din søn er altså også så "heldig" at grunden til at de har lavet fp ordningen om og flex om er pga en masse med psykiske lidelser meget hurtigt fik diagnosen stationær, selvom de ikke er det og på en periode over 5-10 år faktisk kan blive gode funktionelle borgerer, så derfor vil de i fremtiden være mere påpasselige overfor hvad de anviser folk med psykisk lidelse til...
Det samme med fp .. og det samme gælder alle os andre at fordi der er blevet givet for rundhåndet må dem der har brug for det lide...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indhente nye lægelige oplysninger??? Sommerfugl77 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2013 07:31
Jobcenter . le cuere Spørgsmål ang fleksjob 14 16-01-2013 23:26
Er det kommunens ansvar at indhente speciallægeerklæring? Tin Alt det andet 11 11-10-2011 12:47
Bekendtgørelse for betaling af aktindsigt i lægejournaler ect. gunvor Et godt link! 1 21-01-2011 06:20
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension