K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2011, 16:51   #11
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja, det kan du godt bede om, du siger bare at det er med baggrund i dine hukommelsesproblemer og koncentrationsbesvær..

jeg kan ikke selv tale i lange samtaler, for glemmer hvad det handler om og får ikke noget ud af det.. det er ligesom om der går en klap ned...
Jeg er bedre til det mundtlige end til det skriftlige. Mine taleegenskaber fejler bestemt ingenting - netop derfor det er sådan et job, jeg tror, jeg ville kunne klare i en fleksordning
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:53   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle83 Se meddelelser
Min sagsbehandler smider altid en besked på telefonsvareren, hvis jeg ikke tager den. Men jeg kan godt bede hende kontakte mig pr. mail eller post?
Det gjorde min også engang, men jeg har aldrig kunnet finde ud af det med den telefonsvarer, så det fik hun ikke meget ud af.

Næste gang hun lægger en besked sender du hende bare en mail.

Huldra har fuldstændig ret.

En gang ringede min tlf. og jeg kunne se, at det var sb, så jeg tog den ikke, ca. 5 min. senere modtog jeg en mail fra hende.

Hvad der bliver sagt/aftalt pr. tlf. kan du ikke bevise senere, derfor er det så forbandet vigtigt, at alt foregår på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 17:38   #13
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej,

du kan sagtens referere til beskeden på tlf svareren i en mail og så bede om mail eller brev tilbage.

Du er ikke forpligtet til at samtale pr tlf.

Fra min egen sag kan du risikere at din ansøgning om flex kan bruges som modargument for at give et nyt revaliderings forsøg.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 17:40   #14
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Fra min egen sag kan du risikere at din ansøgning om flex kan bruges som modargument for at give et nyt revaliderings forsøg.
Hvordan det?
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 17:53   #15
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Fordi som udgangspunkt revalideres man til job på almindelige vilkår. Man kan godt revalideres til flex men så skal det være beskrevet i jobplanen at det er mhp efterfølgende flexjob eller hvis man er flexjob visiteret og senere bliver bevilget revalidering for at bedre jobmuligheder.

Så søger man flexjob er det fordi man ikke kan arbejde på ordinære vilkår og altså heller ikke kan revalideres på almindelige vilkår da det jo er til fuld tid og på ordinære vilkår.

Men læser du revaliderings reglerne i lov om aktiv beskæftigelse ( se under nyttige link) så står der skrevet ma kan revalidereres mhp hel eller delvis selvforsørgelse så det er også et spørgsmål om jobcenteret vil bruge lovgivningen til din fordel eller det modsatte.

For overhovedet at blive godkendt til flex skal alle andre muligheder være afprøvet eller udelukket og der komme almindelig revalidering på tale først. Men som jeg forstår dit indlæg er dette afprøvet. Men om du i samarbejde med din sagsbehandler kan komme frem til en ny plan eller om din sagsbehandler mener reavalidering nu ikke er muligt ved jeg ikke. Det må du have afklaret.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 18:06   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle83 Se meddelelser

Landet ligger sådan, at mine låsninger er uforklarlige og jeg derfor har mange smerter i forhold til hvad man kan finde på diverse scanninger. Det volder mig problemer i og med, jeg ikke kan få en egentlig diagnose.
Ked af at læse, du bøvler med smerterne. Jeg selv har gået med en del smerter efter skade i min ryg. Jeg prøvede lidt af hvert og fandt endelig en, som er osteopat, som hjælper mig med spændinger og nerver i klemme osv... Havde sådan lige lyst til at viderebringe min erfaring med denne type behandling, som har hjulpet mig til at klare hverdagene med næsten ingen smerter.


http://www.danskeosteopater.dk/index...=17&1294588764
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 01:32   #17
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ked af at læse, du bøvler med smerterne. Jeg selv har gået med en del smerter efter skade i min ryg. Jeg prøvede lidt af hvert og fandt endelig en, som er osteopat, som hjælper mig med spændinger og nerver i klemme osv... Havde sådan lige lyst til at viderebringe min erfaring med denne type behandling, som har hjulpet mig til at klare hverdagene med næsten ingen smerter.


http://www.danskeosteopater.dk/index...=17&1294588764
Tusind tak for dit indlæg. Dog har jeg ikke noget i klemme umiddelbart. Jeg har noget antydning af spondylose og så har jeg noget sammenvoksning af en art mellem Th6 og Th7, ligesom der grundet holdningsændring er en tilkommen skade i nakken ved C6/C7 - en diskusprotrusion.
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 01:34   #18
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Fordi som udgangspunkt revalideres man til job på almindelige vilkår. Man kan godt revalideres til flex men så skal det være beskrevet i jobplanen at det er mhp efterfølgende flexjob eller hvis man er flexjob visiteret og senere bliver bevilget revalidering for at bedre jobmuligheder.

Så søger man flexjob er det fordi man ikke kan arbejde på ordinære vilkår og altså heller ikke kan revalideres på almindelige vilkår da det jo er til fuld tid og på ordinære vilkår.

Men læser du revaliderings reglerne i lov om aktiv beskæftigelse ( se under nyttige link) så står der skrevet ma kan revalidereres mhp hel eller delvis selvforsørgelse så det er også et spørgsmål om jobcenteret vil bruge lovgivningen til din fordel eller det modsatte.

For overhovedet at blive godkendt til flex skal alle andre muligheder være afprøvet eller udelukket og der komme almindelig revalidering på tale først. Men som jeg forstår dit indlæg er dette afprøvet. Men om du i samarbejde med din sagsbehandler kan komme frem til en ny plan eller om din sagsbehandler mener reavalidering nu ikke er muligt ved jeg ikke. Det må du have afklaret.
Min afprøvning har været med henblik på og forhåbninger om ordinære vilkår - dette er dog ikke en mulighed, hvorfor jeg nu også står i en klemme rent lovmæssigt iflg. SB.

Kontakter min advokat i morgen og rådfører mig, hvorefter jeg retter henvendelse til min sagsbehandler (pr mail som anbefalet) og ytrer ønske om at blive godkendt til fleksjob
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 01:54   #19
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
godt du har en advokat som støtte til at sagsbehandlingen forløber lovgivningsmæssigt korrekt og du ved der er er en der varetager dine interesser

det ideelle ville jo være en revalideringsplan der ledte hen mod et flexjob så du kunne forblive på revaydelse og direkte til ledighedsydelse, for så kunne du dels undgå afklaring på kontanthjælp og dermed også kontanthjælp indtil flexjob

der er da en ikke uvæsentlig forskel på ydelsen

håber det bedste
Mvh lady
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 04:29   #20
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
godt du har en advokat som støtte til at sagsbehandlingen forløber lovgivningsmæssigt korrekt og du ved der er er en der varetager dine interesser

det ideelle ville jo være en revalideringsplan der ledte hen mod et flexjob så du kunne forblive på revaydelse og direkte til ledighedsydelse, for så kunne du dels undgå afklaring på kontanthjælp og dermed også kontanthjælp indtil flexjob

der er da en ikke uvæsentlig forskel på ydelsen

håber det bedste
Mvh lady
Jeg ønsker også brændende, der bliver fundet en løsning, således at jeg kan forblive på revalidering med henblik på et flexjob. Har dog hørt, det er svært at få lov at overgå fra revalidering med henblik på ordinære vilkår.. til revalidering med henblik på flex?
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Troede Danmark var et velfærdssamfund... ? Nunchuck Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 20-05-2013 15:09
Troede lige Heidixxx Alt det andet 9 02-12-2009 10:09
Jeg troede man skulle skrive under? N.N Alt det andet 9 01-10-2009 19:29
Bedst som jeg troede at fjolset Maj-Britt Politik og Samfund 19 09-11-2008 10:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension