K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2008, 01:12   #11
melkior
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2008
Lokation: Skive
Indlæg: 18
Styrke: 16
melkior er ny på vejen
De beløb jeg har skrever er det jeg har fået udbetalt efter de har taget 100% jeg har et stort kørselsfradag, men hvad hjælper det når de penge jeg får udbetalt kun lige dækker de udgifter vi har...

og nej min mand ( Fik ) bistandshjælp men de ville på bomi instille ham til pension... men de er selvfølgelig også trådt ud nu....

tror ikke jeg kunne få lov at stå som enlig mor de de 2 handicappede børn vi har i skole og aflastning krever de 1 til 1 den lille 24 timer i døgnet.....
melkior er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 21:45   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil klart anbefale at i søger advokathjælp. Vi valgte selv at betale for dette og har ikke et øjeblik fortrudt vi optog dette lån.
(vi kan sagtens blive enige om at det burde under ingen omstændigheder være nødvendigt som borger i dk at have brug for en sådan i forhold til kommunen mfl)

Umiddelbart synes jeg også at det lyder som om skattefar har riven lidt voldsomt ude men jeg synes afgjort at du/i skal forsøge igen at få dem i tale for trods alt ved jeg da at man kan få lavet en rimelig afdragsordning.

Det store dilemma i dette er jo nok at på papiret har i en værdi der kan realiseres og sådan er spillereglerne altså, enig eller ej.

Som jeg forstår dig har i -i snit 10000kr tilbage/udbetalt når skattefar har været der.
Hvis jeg så har forstået PiaE rigtigt ja, så passer det jo meget godt med hvad satsen er: 5000kr som enlig ikke?

Og jo, jeg gentager: du har forsørgerpligt ergo skal i leve af din indtægt når din mand ikke kan bidrage.
Sådan tolker man lovgivningen i dag og er ked af at sige det: jeg tror desværre ikke det bliver bedre i det nye år, tværtimod.

Men når det så er sagt, så er der sikkert nogle ting i kan søge om hjælp til ang børnene som ikke er indtægtsbestemt, det vil jeg tro.
Hm, tænker lidt, er der ikke en forening eller lign ang jeres børns handicap hvor i kan søge hjælp?
Fandt lige dette link til autismeforeningen hvis ikke i kender den: http://www.autismeforening.dk/infantilAutisme.asp

Hvis ikke, vil jeg endnu engang slå et slag for DUHK: http://www.specialraadgivning.dk/and...er)/normal.htm hvis ikke allerede kender dem, så kan jeg varmt anbefale dem

Jeg har jo læst at har haft andre rådgivere inde over men måske kan i trods alt bruge duhk, det var måske et forsøg værd.

Hm, vil det sige at han er/var syg og derefter blot overgik til kontanthjælp?
Tilgiv, men kender ikke lige Bomi og ej heller den hele historie. Den er "huskeren" den er gal med for mit vedkommende

Det lyder også for mig som om der er dette er et eller andet der halter.

Ville helt klart finde kvalificeret hjælp for det må da være mere end uoverskueligt at finde hoved og hale i det hele.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 30-12-2008 kl. 22:00.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 02:44   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
melikor jeg er også bange for at i har brug for en advokat , det lyder som om at i bliver taget godt og grundigt ved næsen..

jeg har også haft stor skatte gæld inden jeg blev syg og også jeg og min daværende mand havde meget forskellige indtægter fra måned til måned men det gjorde at skat kiggede på det hver måned , sådan at de ikke kom til at tage for meget, de beløb du nævner lyder fuldstændig vanvittige og det får mig til at tænke på om du bare tager op og snakker med dem , ringer til dem eller hvad du gør, jeg kan ikke anbefale dig at gå i dialog med dem , for jeg ved ikke hvad det er med de skattekontor men medmenneskelighed det er ikke deres stærke side og hvis ikke du skriver lige ud til dem at du altså ikke kan klare det økonomisk og laver en økonomisk beregning ja så har du ikke nogen dokumentation hvis det kommer så vidt , de vil bare sige at de henholder sig til en aftale med dig..

Du skal have det på skrift...

Derfor kan jeg som de andre også kun skrive til dig at du nok er nød til at have fat i en advokat ...

Lige som der kommer et tidspunkt hvor man må priotere og finde ud af hvad det er man vil , her tænker jeg selvfølgelig på jeres hus og om hvor smart det var at lave et selskab sådan at i kan blive i det, mon ikke det ville være bedre for jer alle at finde en lejlighed eller et lille rækkehus sådan at i kan få feks boligsikring det lyder som om at der trænger til at en ordentlig oprydning i det hele... finde ud af hvad der er vigtigt her i livet

Det du fortæller ville kunne få selv den stærkeste person til at gå godt og grundigt ned med flaget det lyder helt vildt uoverskueligt ...

jeg kan ikke lade være med at tænke på dine børn har i søgt noget til dem, er der ikke store bekostninger med dem i hverdagen ?

Jeg tænker på om i ikke kunne få noget økonomisk hjælp efter § 41 i serviceloven.. der står i den

Citat:
I henhold til servicelovens § 41 har kommunerne pligt til at yde dækning af nødvendige
merudgifter ved forsørgelse i hjemmet af et barn under 18 år med betydelig og varigt nedsat
fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse. Det er en
forudsætning, at merudgifterne er en konsekvens af den nedsatte funktionsevne
Der er også den mulighed som andre foreslår at i søger en § 17 til din mand sådan at i kan tvinge kommunen til at tage stilling til hvad der skal ske med ham ...


Jeg har lige siddet og læst lidt på skat og jeg fandt det her som jeg tror du kan have glæde af at læse

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=365468&chk=201804#pos

Her vil du også kunne læse at Det i § 20 fastsatte rådighedsbeløb udgør 4.710 kr. om måneden. Har skyldneren en ægtefælle eller samlever, forhøjes rådighedsbeløbet med 3.280 kr. og for børn e i § 15, stk. 3, nr. 3, fastsatte rådighedsbeløb udgør 1.280 kr. om måneden for børn indtil det fyldte 2. år, 1.640 kr. om måneden for børn fra og med det fyldte 2. år og indtil det fyldte 7. år og 2.360 kr. om måneden for børn fra og med det fyldte 7. år og indtil det fyldte 18. år.

Jeg ville helt sikkert hvis jeg var dig , skrive til inkasso afdelingen og fremlægge dit budget, forlang at få en skema hvor det fremgår hvordan de har vurderet din betalings evne og bede om at der fremsendes en ankevejleding til dig sådan at du kan klage over den truffet afgørelse fra skat du kan læse mere om det her http://www.landsskatteretten.dk/klag...rgsmaalogsvar/
Citat:
2. Hvad kan der klages over

Du kan klage over afgørelser, som er truffet af SKAT, skatteankenævn, vuderingsankenævn, motorankenævn, Skatterådet og restanceinddrivelsesmyndigheden. Klagevejledningen fremgår af afgørelsen
.

Du skal helt sikkert i gang med at gøre et eller andet ellers er det ikke til at sige hvor det her ender henne ....
  Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 12:23   #14
melkior
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2008
Lokation: Skive
Indlæg: 18
Styrke: 16
melkior er ny på vejen
Ja det er fint med huset men hvem kan sælge hus nu ? så vi er lidt bundet på hænder og føder. Jeg skal til læge her den 2 jan.... Jeg føgler ikke jeg kan mere er total udbrændt...
Hvad vil der ske hvis jeg bliver sygemeldt ... og vi så ikke har nogen intægt, vi kan selvfølgelig også vælge at sætte huset på tvangsaktion igen . men så tror jeg det kommer til at koste hele familien.. føgler bare ikke jeg kan klare mere... og advokat ja.. men med den løn vi har kan jeg ikke finde penge til de, og banken nej de låner ikke sådan penge ud til nogle der ikke kan betale tilbage.... undskyld er bare lidt langt ude...



Godt nytår håber på et bedre 2009 for alle her....
melkior er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 16:53   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hejdien: ej, hvor herligt, hvor er du bare god til at finde facts. Hm, dem kunne jeg godt have brugt sidste år da Heksen(sagsbehandleren) smækkede kassen i!
Tak for dem

Melkior: Lige nu, kan jeg godt forstå at du/i er fuldstændig udbrændte.
Kender så udmærket følelsen. Brugte hele julen sidste år, på at tude og rase mens manden og datteren var indlagt, det var sg ikke sjovt, så føler med dig.(at leve 4 mennesker af en førtidspension fra før 2003 er mere end svært, så kender godt til desperation, tro mig!)

MEN:
Du er pine død nødt til at tage et skridt ad gangen, lyt til hvad fx Hejdien skriver for man kan simpelthen ikke overskue det hele på en gang.
Det er menneskeligt umuligt, den er ikke længere.

Dernæst udvælger du dig en tovholder.
Hvem har du tillid til? Hvem har bare lidt magt bag sine ord, kig omkring i din omgangskreds fx, måske er der en tæt på dig som du overhovedet ikke har tænkt på. Behøver jo ikke nødvendigvis være en advokat(véd godt det er dyrt) men måske en fra Autismeforeningen eller fx DUHK.

Dette siger jeg fordi vi også til sidst "gav op" overfor dette fuldstændige usammenhængende system som det er.
Vi valgte vores datters støtteperson og hun var guld værd.
Hun kunne selvfølgelig ikke gå ind til samtaler mm MEN hun kunne være bindeleddet afd og kontaktpersoner imellem.
Jeg lagde ikke skjul på at vi gav op og overlod ansvaret til hende og tog det på sig, gudskelov, ellers er jeg ikke sikker på at vi havde været en hel familie i dag.

I er også pinedød tvunget til at træffe et valg: egen bolig, selvstændig osv...
hvis du kan følge mig.
Det er selvfølgelig prioriteringer som kun i selv kan træffe men det griber jo ind i hinanden, det er jeg klar over, men det er kun jer selv der kan afgøre hvad der er vigtigst for jer.

Vigtigst af alt: find hurtigst muligt en tovholder.

PS: hm, har man i det hele taget tænkt så langt at din mand vel også har forsørgerpligt, sygdom eller ej!
PS Ps: Har en veninde(enlig mor) som også skyldte skattefar og hun var simpelthen hård: i kan få 100 kr om mdn eller ingenting! Og sådan blev det men vil også lige nævne at hun ejede intet, måske var dette også afgørende.

Håber ikke du opfatter mine kommentarer som andet end den smule hjælp jeg kan give.
Nå ja, glemte lige at tilføje at i det nye år vil vi politianmelde og stævne sagsbehandler og således kommunen for vores optagne lån da det man foretog sig var ulovligt= man har påført os en økonomisk skade! Vi kan jo håbe at vi får noget ud af det, men dø i synden, det får de ikke lov til!
(dette havde vi forøvrigt ikke haft overskud til, medmindre alle de herlige mennesker herinde ikke havde støttet os igennem hele forløbet)
Ønsker jer alt godt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 31-12-2008 kl. 17:15.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
Hvis man vil klage "højre" oppe end ens sagsbehandler 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-11-2011 16:11
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension