K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 22:27   #11
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Lad os endelig høre nærmere om din sag.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 00:04   #12
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
phhmw :
Som skrevet før, så sender de det d.d. og som B post så hun mente jeg ville ha det i næste uge.
Og jeg er spændt på hvor meget der eventuelt står af diverse ting og sager.

anitaelisabet:
Bare rolig, jeg skal nok skrive så snart jeg ved mere.

I er jo alle her på k10 min anden familie

Jeg har pt. meget lysten til, at sende et personligt brev til borgmesteren for jeg synes ikke denne behandling af et menneske kan have sin rigtighed og hans folk bare siger ærgerligt og beklager.

Men det er kun en tanke, som både min mand og jeg havde.
Vi snakkede også medier, men jeg er ikke lige realitytypen

Kh. Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 04:20   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Frk. Horsens og jeg har haft samme sagsbehandler.

Den eneste forsømmelse jeg nåede at opleve, var at lægekonsulenten ikke fik en beskrivelse af min seneste afbejdsprøvning, til hans vurderingsgrundlag.
Men jeg har så også haft han i 8 mdr. Det nåede kun at blive til 2 samtaler.
Er det noget lægekonsulenten efterfølgende kan få, og tage med, eller er det ét skud i bøssen, så at sige, når først der er skrevet en lægejournal?

Nå men ligesom frk. Horsens var jeg også til en opfølgende samtale, som Contra tog sig af.
Det gik i og for sig fint nok, jeg syntes mange af spørgsmålene lød som dem til en ressourceprofil, men det korte og det lange var, at jeg blev spurgt om, "så går du bare og venter?" "Ja".

Så kort kunne det siges. Jeg sagde det som det var, mit ønske er at få lavet ressourceprofilen, og så få vurderet på det grundlag der er. Da det bliver ved at køre i ring, med arbejdsprøvninger osv. som aldrig kommer igang overhovedet, fordi psyken spænder ben.

Så jeg venter også på at kunne komme til at snakke med min nye sagsbehandler, og forhåbentlig begynde at afslutte bekæftigelseseventyret.
Jeg vil høfligt ringe til vedkommende her inden længe, efter en tid til et møde. Det kan sagtens være der er lang tid til at der er tid i kalenderen, men spildtid tærer virkelig på nervene. Det giver mere ro her, at vide der er en dato til et møde, end at vente. Er (lidt) ung af år, og frygter alt reformsnak...
Jeg ved udemærket de er presset de stakkels sagsbehandlere, navnlig efter en kollega er helt væk.

Frk. Horsens, jeg håber vi kommer i mål, og at vores nye sagsbehandlere ser med samme briller som os, på det hele
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 08:40   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Din sag Frk. Horsens viser kun at "det ikke er ovre før den fede dame har sunget". Lad være med at tage glæderne på forskud, endelig ikke desværre.

Jeg har også modtaget nogle stykker af de der breve om opfølgningssamtale på mine "job muligheder" og dem sender de som foranledning på det møde man anmoder om. De giver nemlig refusion fra staten med sådanne breve har jeg hørt.

Både til dig og Thomas1981 vil jeg sige at I skal blive ved med at rykke for at få et møde med den/en sagsbehandler. Sæt jobcenter chefen cc. og gør det hele tiden skriftligt. Desværre kan vi ikke tage os af at der er travlt i kommunerne.

Thomas1981, du kan sagtens opfordre til at lægekonsulenten får hele din sag eller det der mangler ind til vurdering. Du kan også kræve akt indsigt i hans vurderinger, hvis du ikke har modtaget dem i den alm. AI.

Frk. Horsens, jeg tror desværre ikke at du kan bebrejde din tidligere sagsbehandler noget, hun har blot været af den optimistiske slags, der har troet og håbet på at du fik pension pr. 1/2-12. Mega ærgerligt at der så sker det her, men det havde også været ærgerligt at du "blot" var blevet indstillet uden alle ender og kanter var vendt og at du fik afslag, ligesom jeg fik i maj, 2011.

Held og lykke med møder osv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 14:07   #15
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tusind tak for info Enteneller

Jeg vil straks tage handsken op, med at få lægekonsulenten givet alt info, via den nye sagsbehandler
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 11:39   #16
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Enteneller:

Jeg prøver pt. at se lidt komisk på tingene for at holde mig lidt oven vande.
Da jeg så så din sætning, med "det ikke er ovre før den fede dame har sunget".
Der kunne jeg ikke lade være med at udbryde : Jamen jeg er den fede dame og jeg har sunget.

Thomas1981:
Træls vi ikke nåede at stikke hovederne sammen men kan godt se mødet ikke kunne vare 1 time med de 2 små ark.


Jeg fik fredag min kopi af journal, så B post er hurtigt her i byen.

Interessant især når der er flere ting der ikke stemmer overens.
Har så sandelig fundet ud af at man kan læse tingene som man selv vil i kommunalt regi.

Står så lidt uforstående overfor, at man ved mødet den 22.11 har overvejet om sagen skulle tages med på et fleksteam møde, når man på på side 3 i min ressourceprofil kan læse konklusionen fra kommunens læge, at det drejer sig, om en klient (mig) der ikke forventes at BLIVE etableret på arbejdsmarket pga mine psykieske og somatiske problemer.

kh. Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 16:08   #17
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Helt enig Frk. Horsens.

Det tog ikke lang tid med de par sider nej.

Jeg spurgte hende også til, om hun havde et bud på hvad kommunens lægekonsulent mente med, "det må således konkluderes at denne kiient har et varigt psykisk handicap der ikke kan kompenseres i et omfang der kan medføre selvforsørgelse uden fortsat støtte..."

Hun sagde godt spørgsmål, hun kunne heller ikke lige komme med et bud på hvad den støtte er, eller skulle være. Da jeg ikke får, har, eller kan bruge nogen, medicin, støttekontaktperson, osv.
Så jeg har fået oplyst hvem min nye sagsbehandler er, og har skrevet jeg gerne vil have et møde, for hurtigst muligt at få min sag tilbage på sporet.

Hun spurgte også hvordan jeg har havde det med mødet. Hun havde haft flere der havde havde det dårligt, og med store bekymringer.
En skam der ikke var mere info i standard brevet, det kunne have sparet mange for de spekulationer.

Mvh. Thomas1981
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligsikring taget Frejth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-11-2012 19:46
Jeg har taget en beslutning .... pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 54 02-09-2011 15:24
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01
Nøjes med at trykke næsen flad mon ruden... Stella Politik og Samfund 0 20-08-2007 09:31
De raske rynker på næsen af de syge. Stella Dit og Dat 0 12-08-2007 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension